افزایش گشت های پلیس و احساس امنیت در تهران

10:07 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۱۷۳
رییس پلیس تهران گفت:اولین اقدام در تهران رعایت حقوق شهروندی و شناسایی ۳۶ دغدغه مردم بود. خواسته مردم برخورد با سارقان، اراذل و اوباش و مواد مخدر بود. ما ۱۱۰ را فعال و گشت ها را به ۷۰۰ نفر رساندیم. خطوط تلفن ۱۱۰ نیز از ۳۶ خط به ۹۰ خط رسید.

در سال ۸۸ سرقت در تهران ۷۰ درصد افزایش یافته بود/ افزایش گشت های پلیس  و احساس امنیت در تهرانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار حسین ساجدی نیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس تهران اظهار داشت: در ۹۰ ماه ای که به عنوان فرمانده تهران فعالیت کردم و در سالی پر از فراز و نشیب در سال ۸۸ به عنوان رییس پلیس تهران منصوب شدم. شهر برایم نا آشنا نبود و مهمترین دغدغه ام امنیت عمومی و اجتماعی شهر بود.


وی ادامه داد: در سال ۸۸ پس از وقایع فتنه شاهد افزایش جرایم به ویژه سرقت بودیم. کلانشهر تهران دارای ۹ میلیون جمعیت ثابت و ۴ میلیون جمعیت شناور است اما ما امنیت را تامین کردیم.


وی گفت: اولین اقدام در تهران رعایت حقوق شهروندی و شناسایی ۳۶ دغدغه مردم بود. خواسته مردم برخورد با سارقان، اراذل و اوباش و مواد مخدر بود. ما ۱۱۰ را فعال و گشت ها را به ۷۰۰ نفر رساندیم. خطوط تلفن ۱۱۰ نیز از ۳۶ خط به ۹۰ خط رسید.

ساجدی نیا تاکید کرد: گشت های پلیس را از ۱۵۰ به ۴۰۰ تیم گشتی رساندیم. در حوزه ارتباطات با اصناف ، بسیج و هنرمندان ارتباط خوبی برقرار کردیم.


رئیس پلیس تهران از جمع آوری ارازل و اوباش در این مدت خبر داد و گفت: دیگر در تهران ارازل سطح یک و دو نداریم و تمامی این افراد دستگیر می شوند.


وی در مورد برخورد با پاتوق ها و نقاط آلوده گفت: در حوزه معتادان متجاهر هرگاه کمپی در اختیار پلیس قرار گرفت با معتادان برخورد می کنیم.


رئیس پلیس تهران با بیان اینکه امنیت تمام مراسمات را تامین کردیم، افزود: در مراسم ارتحال امام(ره)، ۲۲ بهمن و ایام ماه مبارک رمضان امنیت کامل را بدون مشکلی تامین کردیم. در حوزه تجمعات هم در سال گذشته تنها ۱۶۰۰ تجمع صنفی و سیاسی داشتیم که هیچ مشکلی پیش نیامد. ماموران ما در این مراسم ها حاضر شدند و با صحبت کاری کردند که هیچ مشکلی پیش نیامد.


ساجدی نیا در مورد برخورد با تبهکاران گفت: در سال ۸۸ وقوع سرقت تا ۷۰ درصد افزایش یافت اما وقوع سرقت را در سال ۹۳ تثبیت و توانستیم در سالهای ۹۴ و ۹۵ وقوع سرقت را کاهش دهیم. در حال حاضر وقوع سرقت ۱۲ درصد کاهش یافت.


ساجدی نیا افزود: در دهه هفتاد شاهد وقوع چند سرقت مسلحانه در تهران در یک هفته بودیم اما در حال حاضر وقوع سرقت مسلحانه در تهران به کمتر از انگشتان دست در سال می رسد. سارقان مسلح و آدم ربایان می دانند اگر دست از پا خطا کنند، با برخورد پلیس مواجه می شوند.


به گفته ساجدی نیا در ۹۰ ماه گذشته پلیس موفق شد ۱۰ هزار و ۲۴۳ باند را منهدم کند. همچنین در حوزه مواد مخدر در این مدت کخ من فرمانده بودم ۹۸ تن انواع مواد مخدر کشف کردیم. میزان کشقیات مواد مخدر در سال ۹۱،۴ تن در سال بود اما سال گذشته ۱۹ تن و ۷۰۰ تن کشف مواد مخدر داشتیم.


وی به جوانگرایی در پلیس تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توانسته ایم ۸۵ درصد نیرو ها را جوان کرده و موضوع جوانگرایی را انجام دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *