BMW 2002؛ پدر و پسری بی نظیر را بیشتر بشناسید ! +تصاویر

23:45 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۰۸۸
بی ام دبلیو 2002 برای اولین بار در سال 1967 معرفی و در سال 1968 به بازار عرضه شد که حدود 48 سال از تولید این خودرو می گذرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، بی ام دبلیو 2002 برای اولین بار در سال 1967 معرفی و در سال 1968 به بازار عرضه شد، البته از زمان آغاز تا پایان تولید و در فواصل زمانی مختلف سه بار مورد تغییرات ظاهری قرار گرفت.

این اتومبیل خاص ابتدا در یک تیپ تولید شد ؛جلوپنجره تمام استیل و سپرهای کوتاه عقب و البته بدون زه های پایین بدنه، داشبورد هم تفاوت هایی با مدل های بالاتر داشت و استیل هم در آن استفاده شده بود.

تیپ بعدی این خودرو کمی رنگ و بوی خودروهای لوکس را به خود گرفت که این بار جلو پنجره دو رنگ، سپرهای بلندتر با لاستیک سپر و زه پایین بدنه به خودرو اضافه شد ، داشبورد هم به دو تکه مبدل گردید و بعضی تغییرات داخلی دیگر نیز مانند ؛اضافه شدن پشت سری و کمربند هم از تغییرات تیپ دوم این خودرو بود.

 

در نسل سوم این خودروی دوست داشتنی ، چراغ های عقب از حالت دایره ای به مستطیلی تغییر یافت و داشبورد هم یک تکه شد .همچنین قالپاق ها هم جای خود را به رینگ های اسپورت آهنی دادند.

 BMW 2002؛ پدر و پسری بی نظیر را بیشتر بشناسید ! +تصاویر

در حال حاضر حدود 48 سال از تولید این خودروی محبوب جوانان دهه ی 60 می گذرد اما همچنان این آلمانی دودر، دل برخی از ماشین باز ها را ربوده و در پیست مسابقات و گاها در خیابان های کشور گرد و خاکی به پا می کند.

 

بی ام دبلیو 2002 از یک پیشرانه ی 4 سیلندری خورجینی با حجم 1991 سی سی با حداکثر تولید قدرت 99 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن بر متر 3500 دور در دقیقه بهره می برد.

 BMW 2002؛ پدر و پسری بی نظیر را بیشتر بشناسید ! +تصاویر

این پیر مرد 48 ساله از یک گیربکس 4 دنده ای که نیروی محرکه را محور عقب منتقل می کند برخوردار است، همچنین وزن و فاصله ی بین دو محور آن به ترتیب معادل 940 کیلوگرم و 2500 در 98.4 است که سبب می شود تا 2002 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون مدت زمان 10.4 ثانیه را طی کند و حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت ثبت گردیده است.

 

کمپانی بی ام دبلیو از پیشرو های خودروسازی در دنیا به شمار می رود که هر روز طرح و مدلی جدید به بازار ارائه می دهد اما به همین تناسب نیم نگاهی هم به گذشته تولیدات خود دارد به طوری که برای جان بخشی دوباره به برخی از مدل های محبوب خود تعدادی از این مدل ها را در قالب خودروهای به روز شده بانام Hommage به عنوان کانسپت های نمایشی نوستالژیک بر اساس مدل های شاخص رونمایی می کند.

حال این کمپانی آلمانی بی ام دبلیو 2002 را با نسخه به روز شده روانه ی جاده ها کرده است.

BMW 2002؛ پدر و پسری بی نظیر را بیشتر بشناسید ! +تصاویر

بی ام دبلیو برای نزدیک کردن چهره مدل 2002 Hommage به مدل شاخص از دماغه کوسه ای، جلو پنجره کلیوی دوقلو و باله جلو فیبر کربن بهره گرفته اند همچنین در بالای چرخ های جلو و عقب هم برآمدگی هایی اضافه شده و خط فیبرکربنی که دور تا دور این مدل کشیده شده شاید به عنوان جایگزین زه های کرومکاری 2002 تلقی شود.

بهره گیری از چراغ های ال ای دی و استفاده از اسپیلر عقب به صورت یکپارچه با بدنه در کنار چراغ های جدید به همراه دیفیوزر فیبرکربن و البته اگزوز چهارتایی و رینگ های 20 اینچی از جمله دیگر تغییرات در این مدل است.

بی ام دبلیو از ارائه اطلاعات درباره مشخصات فنی Hommage 2002 خودداری کرده اما طبیعتا با توجه به نوشته ی TURBO بر روی اسپویلر جلو، می توان انتظار استفاده از موتور توربوشارژ را در این خودرو پیش بینی کرد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *