رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روشی جدید برای تغییر سلول های موجود به سلول هایی جدید!

22:01 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۰۸۵
دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو روش جدیدی را ایجاد کرده‌اند که سلول‌های موجود در بدن را به سلول‌های جدید تغییر داده تا روند بهبودی زخم را تسریع کند.

روشی جدید برای تغییر سلول های موجود به سلول هایی جدید!به گزارش گروه فضای مجازی ، این روش که Tissue Nanotransfection(TNT) نام دارد، سلول‌ها را از طریق دستگاهی که از فناوری نانو بهره می‌گیرد، مجددا برنامه‌ریزی می‌کند.

این روش به این صورت انجام می‌شود که ابتدا پزشکان تحریک الکتریکی نوری را به سطح پوست اعمال کرده و سپس یک تراشه کوچک به اندازه یک دکمه سردست را در محل زخم قرار می‌دهند.

این تراشه در کمتر از یک ثانیه عوامل برنامه‌ریزی مجدد(DNA یا RNA پیش‌برنامه‌ریزی شده) را به صورت غیرتهاجمی از طریق یک میدان الکتریکی متمرکز با شدت بالا به سلول‌های زنده پوست اعمال کرده و آنها را به هر نوع سلولی که یک دانشمند یا پزشک می‌خواهد تبدیل می‌کنند.

این روش قبلا در مدل‌های موش آزمایش شده بود تا بافت مرده را نجات داده و روند رشد مجدد اندام را بهبود بخشد. TNT از تکنولوژی‌های قبلی متفاوت است، زیرا بی خطر، آنی و فاکتور برنامه‌ریزی مجدد آنها در سطح تک سلولی انجام می‌شود.

محققان انتظار دارند که این تکنولوژی طی یک سال برای آزمایشات انسانی مورد تایید قرار گیرد. با این حال هنوز هم برای انجام آزمایشات انسانی نیازمند انجام آزمایشات بیشتر برای ایمنی و کارآیی است.

این فناوری در نهایت می‌تواند به برنامه‌ریزی مجدد سلولی در شرایطی مانند سکته مغزی، آلزایمر و پارکینسون منجر شود.

منبع: ایسنا 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *