مجهزترین نسل اپل واچ/فلسفه اسم هات داگ/روش تهیه خمیردندان با عسل/استقلال بالاتر از پرسپولیس برترین باشگاه ایران/زیباترین نوع لنج چوبی جهان در قشم

12:31 - 17 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۸۷۶
نسل جدید اپل واچ مجهز به LTE خواهد بود، اسم «هات داگ» از کجا آمده است؟، این دستگاه سنگفرش را عوض می‌کند، و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

نسل جدید اپل واچ مجهز به LTE خواهد بود

تسنیم: انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی، اپل واچ های جدید به چیپست LTE مجهز شوند؛ تا کاربر در صورت همراه نداشتن گوشی آیفون خود، بتواند پیامک های خود را دریافت و یا ارسال کند و از GPS نیز استفاده کند. در این نسخه از ساعت هوشمند اپل، تمام ویژگی هایی که کاربر امیدوار به داشتنش بود را در اختیار دارد.

برای استفاده از قابلیت های مستقل، اپل واچ جدید باید با یکی از اپراتور های بی سیم ارتباط برقرار کند. گفته می شود که شرکت تکنولوژی تیتان در حال مذاکره با برخی از این اپراتور ها در آمریکا و بعضی از کشور های دیگر می باشد، که این مذاکرات می تواند علت تاخیر در عرضه این محصول باشد و احتمال می رود تا پایان سال 2017 میلادی پایان یابد. با این وجود، مسائل مربوط به عمر باتری اپل واچ نیز سبب شده تا اپل به عرضه آن تاخیر دهد.

منابع خبر از آن می دهند که اینتل قصد تولید مودم LTE، که وظیفه اتصال به اینترنت را دارد، برای اپل واچ را دارد. همچنین، سیستم عامل WatchOS 4 نیز قرار است همزمان با عرضه اپل واچ جدید، ارائه شود که قابلیت های دستیار صوتی اپل (سیری) بیشتر شده است از جمله؛ ارسال پیامک و گزارش خبر های روز.

بر اساس شایعات، در اواخر امسال، سه مدل جدید از اپل واچ عرضه می شود که یکی از آن ها دارای تشخیص چهره 3D برای باز کردن قفل اپل واچ می باشد. به احتمال زیاد، ساعت هوشمند اپل واچ جدید همزمان با اسپیکر هوشمند اپل (HomePod)، در آذر ماه رونمایی خواهد شد.

 

 

اسم «هات داگ» از کجا آمده است؟

باشگاه خبرنگاران جوان:خیلی از ما سوسیسی به نام هات داگ را با طعم تندش دوست داریم و اگر هوس فست فود بکنیم، امکان دارد آن را انتخاب کنیم. در قرن 19 در آمریکا این باور که سوسیس‌ها از گوشت سگ درست شده‌اند و این شایعه آنقدر گسترش یافت که مردم شروع به استفاده از واژه "هات داگ" یا سگ داغ کردند که تا امروز نیز به همین نام معروف است.

 

این دستگاه سنگفرش را عوض می‌کند

همه افراد به دنبال راحت‌ترین راه برای انجام وظایف خود هستیم و اگر دستگاهی برای انجام کار و کمک اختراع شود، برای مخترع آن دستگاه دعاهای خیر می کنیم. از بی‌نظیرترین دستگاه هایی که اختراع شده است، می‌توان این دستگاه فوق پیشرفته را مثال زد که به کارگران شهرداری آمریکا کمک می‌کند تا با استفاده از آن به راحتی بتوانند سنگفرش خیابان‌ها را عوض کنند.

 

روش ساخت «خمیردندان ارگانیک» با استفاده از عسل

تسنیم:می‌توان با استفاده از عسل و نمک، نوعی خمیردندان ساخت که مصرف این نوع خمیر دندان طبیعی و ارگانیک، نه‌تنها آثار سوء برای دندان و لثه‌ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی دارد و چون یک ترکیب خوراکی است با بلعیدن احتمالی آن، باز هم از مصرف خمیردندان، لذت خواهید برد! دیگر نگران نخواهید بود که اگر کودک دلبند شما خمیردندان را خورد، آیا واقعا از آن آسیبی نخواهد دید.

با تهیه این خمیر‌دندان ساده، در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی و به اقتصاد مقاومتی در خانواده کمک کنید؛ هزینه اولیه تولید این خمیر دندان، بسیار اندک است و به دلیل فقدان عوارض احتمالی برای دهان، از هزینه‌های مالی و روانی احتمالی در مصرف خمیردندان‌های شرکتهای مختلف آسوده باشید.

روش تهیه خمیردندان با عسل

2 واحد نمک طبیعی ( نمک کانی؛ معدنی یا نمک دریا ) را با 5 واحد عسل مخلوط کنید.
اگرچه نمک طبیعی توصیه می‌شود اما اگر هم آن را نیافتید، به همین نمک موجود در بازار اکتفا کنید.

همین ترکیب پایه، به عنوان یک خمیر دندان کامل قابل استفاده است اما برای بهره‌وری بهتر و نیز پاسخگویی به ذائقه‌های مختلف یا امراض ویژه دهان و دندان می‌توانید، از آن ترکیب پایه، خمیر دندانهای گوناگون با ارزش درمانی متنوع بسازید.

چند نمونه از انواع خمیردندان عسلی

1- به ترکیب پایه، 3-5 قطره عصاره نعناع (اسانس نعناع) بیفزائید.

این امر باعث خوشبو کردن دهان، افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی این نوع خمیردندان می‌شود

2- به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه کنید که این امر باعث استحکام بیشتر لثه‌ها، کاهش بزاق و آبریزی دهان در هنگام خواب می‌شود.

3_ به ترکیب پایه، سیاهدانه (شونیز‌) آسیا شده، اضافه کنید که این امر باعث افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، تسریع درمان آفت (به ویژه آفت سفید) دهان خواهد شد.

4- به ترکیب پایه، 3-5 قطره آبلیمو یا لیمو عمانی آسیاشده و 3-5 قطره عصاره نعناع اضافه کنید که این امر احساس خنکی در دهان و کاهش عطش شبانگاهی به ویژه برای افراد گرم‌مزاج، ایجاد حس خوب طعم موهیتو (موخیتو؛ نوشیدنی کوبائی) در دهان، افزایش ضدعفونی‌کنندگی، استحکام لثه، تسریع در درمان آفت (مخصوصا آفت قرمز) در دهان می‌شود.

5- به ترکیب پایه، 1 واحد رب انار اضافه کنید که این امر، استحکام لثه، کاهش خونریزی لثه‌ها، تسریع در درمان آفت قرمز، ایجاد حس خنکی و کاهش عطش شبانگاهی را به همراه خواهد داشت.

 

 

تشخیص افسردگی با اسکن عکس‌های اینستاگرام

فارس:محققان دانشگاه های ورمونت و هاروارد مدعی هستند که الگوریتم یاد شده قادر به کشف موارد مختلف افسردگی در انسان ها با دقت 70 درصد است. این در حالی است که پزشکان با استفاده از روش های عادی تشخیص افسردگی تنها می توانند با دقت 42 درصد ابتلا به این بیماری خطرناک را تشخیص دهند.

کریس دانفورت از اساتید دانشگاه ورمونت می گوید روش جدید می تواند ضمن شناسایی موارد ابتلا به افسردگی به انسان ها کمک کند تا از ابتلا به بیماری های ذهنی نیز مطلع شوند.

الگوریتم یاد شده ابتدا می تواند سرنخ های ابتلا به افسردگی را شناسایی کند و در مرحله بعدی با دقت بیشتری کشف کند که افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری واقعا دچار افسردگی هستند یا خیر.

تا به حال از این روش برای بررسی میزان افسردگی و بیماری های ذهنی 166 مشارکت کننده استفاده شده که نیمی از آنها در سه سال گذشته سوابق مراجعه به دکتر را به همین علت داشته اند.

تحلیل گران با بررسی 44 هزار عکس اینستگرام این افراد پی برده اند که چه کسانی مبتلا به افسردگی هستند. تحقیقات برای تکمیل این الگوریتم و افزایش دقت آن ادامه دارد.

 

 

استقلال بالاتر از پرسپولیس برترین باشگاه‌ ایران/منصوریان صدرنشین مربیان لیگ‌برتر+عکس

فارس: بنا بر اعلام سایت club world ranking، در جدیدترین رنکینگ باشگاهی فوتبال جهان استقلال با کسب 3327 امتیاز در رده اول ایران و رتبه 183دنیا قرار دارد.

پرسپولیس با کسب امتیاز 3280 و با 8 پله سقوط در رتبه دوم تیم‌های ایرانی و 187 دنیا قرار گرفت.

در این میان باشگاه‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن و تراکتورسازی هم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

 در میان برترین مربیان شاغل در ایران هم علیرضا منصوریان با قرار گرفتن در رتبه 179 با یک رده سقوط برترین سرمربی لیگ برتر ایران و صدرنشین است.

برانکو از رتبه 193 به رده 205 سقوط کرده است و در رده دوم برترین سرمربیان شاغل در فوتبال ایران قرار دارد.

در این میان امیر قلعه نویی از رتبه 495 به رده 483 صعود کرده است.

 

 رئال مادرید اسپانیا برترین باشگاه فوتبال جهان است و زین‌الدین زیدان هم در صدر برترین سرمربی فوتبال باشگاه دنیا قرار دارد.

 

 

زیباترین نوع لنج چوبی جهان در قشم به آب انداخته شد

ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: ساخت این لنج باری ۶۰۰ تنی ۱۶ ماه طول کشیده است.

سید محمدامین جعفری حسینی افزود: برای ساخت این لنج باری ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: به آب انداختن لنج و کشیدن بادبان لنگر در روستای گوران جزیره قشم با اجرای مراسم سنتی یامال خوانی همراه است .

جعفری حسینی عنوان کرد: روش ساخت لنج و شیوه دریانوردی بادبانی ایرانیان حاشیه خلیج‌فارس در یونسکو به‌عنوان اثر ناملموس ثبت جهانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران نیز باهدف حفظ و احیاء روش‌های لنج سازی و دریانوردی سنتی قشم در این روستا تأسیس‌شده است.

همچنین سازنده این لنج باری گفت: در ساخت بدنه این لنج از چوب ساج که گران‌ترین چوب است استفاده‌شده است.

عیسی هدری تصریح کرد: چوب کرت محلی جزیره قشم، کُنار هندی، کاکتوس و توت از چوب‌هایی است که در اسکلت‌بندی لنج‌ها استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: بوم، جالوود، سمبوک، سماچ، ترتری، کچی، منجی، کوتی و پاکستانی انواع لنج هایی است که در روستای گوران ساخته می‌شود.

هدری خاطرنشان کرد: لنج بوم زیباترین و بزرگ‌ترین لنج چوبی است که در روستای گوران قشم ساخته می‌شود و محبوب‌ترین لنج‌ها در میان مردمان خلیج‌فارس است.

روستای گوران به‌عنوان بندر تاریخی و یکی از قدیمی‌ترین بندرگاه‌های هرمزگان است که مردم بندرلنگه و کنگ و اهالی روستاهای هم‌جوار در دوره‌های گذشته برای لنگر انداختن سه‌ماهه لنج‌های بادبانی خود از اسکله و بندر این روستا استفاده می‌کردند.

 

 

 

 

 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *