قیمت نفت از مرز 52 دلار گذشت

15:50 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۵۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت در معاملات امروز اندکی کاهش یافت اما همچنان نزدیک بالاترین مبلغ 9 هفته گذشته قرار دارد و بشکه‌ای 52.16 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم در 9 هفته گذشته قرار دارد.

قیمت نفت با انتشار آمار قوی از فرصت‌های شغلی آمریکا در هفته گذشته و همچنین یک کاهش اندک در فعالیت‌های حفاری این کشور تقویت شد. اما افزایش تولید اوپک از این افزایش‌ها کم کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 26 سنت کاهش 52.16 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت کاهش 49.34 دلار معامله شد.

قیمت هر دو نوع نفت در نزدیکی بالاتری قیمت اواخر ماه می قرار دارد. در آن زمان تولیدکنندگان اوپک توافق کاهش تولید را تا پایان ماه مارس تمدید کردند.

بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشت: « پس از اینکه سرمایه‌گذاران آمارهای فرصت های شغلی را دیدند که یک نشانه مثبت برای تقاضای نفت در آمریکا محسوب می شود، قیمت نفت در پایان هفته گذشته رشد کرد... کاهش در تعداد دکل‌های حفاری فعال در آمریکا نیز دیگر عوامل تقویت قیمت نفت بود.»

وزارت کار آمریکا در روز جمعه در گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی اعلام کرد کارفرمایان آمریکایی، 209 هزار کارگر بیشتر در جولای به کار گرفتند که بیش از رقم پیش‌بینی بود و همچنین آنها رقم دستمزدها را افزایش دادند.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی روز جمعه اعلام کرد در عین حال، حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 4 آگوست، یک دکل حفاری را خاموش کردند که در مجموع تعداد دکل‌های فعال این کشور به 765 دکل رسید.

به گفته تحلیلگران، علی‌رغم تحولات آمریکا که سبب تقویت قیمت نفت شد اما بازارهای جهانی به علت افزایش تولید همچنان تحت فشار قرار دارد.

بر اساس گزارش تامسون رویترز، در عین حال، صادرات نفت اوپک در ماه جولای به رکورد 26.11 میلیون بشکه در روز رسید که بیشتر این رقم برای نیجریه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *