چهار آوازخوان شب موسیقی ارسباران را افتتاح کردند

14:30 - 14 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۷۷۲
نخستین شب موسیقی ارسباران با اجرای چهار خواننده آواز ایرانی به طور رسمی کار خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز کرد.

چهار آوازخوان شب موسیقی ارسباران را افتتاح کردندبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی شب موسیقی ارسباران، در نخستین شب موسیقی ارسباران، چهار آوازخوان موسیقی ملی به ترتیب روی صحنه آمدند و به همراه نوازندگان همراه‌شان به اجرای آواز مشغول شدند. ابتدا بنا به اعلام حمید سهرابی (مجری برنامه که خودش هم دستی در آواز دارد) گروه نخست شامل علی شیرازی (خواننده و آوازپژوه) و مجید پایدار (تارنواز) روی صحنه آمدند.

شیرازی پس از پیش‌درآمدی ساخته استاد حسین علیزاده که پایدار آن را اجرا کرد وارد دستگاه ماهور شد. اجرای تازه این خواننده از شعر معروف سعدی شیرازی که پیش‌تر، قدمای هنر آواز ایرانی هم آن را اجرا کرده بودند با بازخوانی آهنگِ تصنیف مرغ سحر همراه شد که شعر متفاوت آن را مرحوم رهی معیری چند دهه قبل سروده بود.

در ادامه نوبت به خواننده باسابقه‌تری همچون علی رستمیان رسید که در 68 سالگی قدرت صدا و حنجره خود را به رخ بکشد. آواز رستمیان را نازنین تن‌ساز (عود)، شایان یزدی‌زاده (تمبک) به همراه دو فرزند هنرمندش محمدرضا و آوا رستمیان با سنتور و کمانچه همراهی کردند. این برنامه در دستگاه شور که به مادر دستگاه‌های موسیقایی در بین نغمات ایرانی و ملی مشهور است ارائه شد و پایان‌بخش آن تصنیفی ساخته علی رستمیان بود.

امیر مداح و میلاد کیایی پس از تجربه موفق اجرای دونفره‌شان در مایه دشتتی در هشتمین نشست آیین آواز در همین فرهنگسرای ارسباران (در فروردین ماه امسال) این بار برنامه‌ای را در گوشه مشهور بوسلیک (از مایه آوازی بیات اصفهان) عرضه کردند. صدای مداح از پی این همه سال تجربه اجرا و تدریس، حالا به پختگی لازم رسیده و در این اجرا نیز قابلیت‌های خودش را در کنار ساز باقدمت و هنرمند میلاد کیایی نشان داد.

چهارمین اجرای این شب را علیرضا حاجی‌طالب (خواننده و مدرس آواز) و محمدامین اکبرپور (تارنواز، آهنگساز و سرپرست گروه همنوازان سایه و از شاگردان زنده‌یاد محمدرضا لطفی ارائه کردند.

نکته جالب، حضور استاد یوسف حاجی‌طالب (پدر این خواننده) و از خوانندگان قدیمی و مطرح موسیقی نواحی ایران بود که برای دیدن این برنامه از شهرشان دزفول به پایتخت آمده بود و پس از اعلام حضورض توسط مجری با تشویق حاضران در ارسباران روبرو شد. علیرضا حاجی‌طالب آوازش را در دستگاه سخت و پیچیدۀ راست‌پنجگاه عرضه کرد که تلاش این گروه نیز با استقبال و تشویق مخاطبان مواجه شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *