رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پروژه زائرشهر نماد «ما ‌می‌توانیم» است/ تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر به عنوان زیارت اولی به زیارت امام رضا(ع) آمده‌اند

21:15 - 13 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۵۵۳
تولیت آستان قدس رضوی گفت: پروژه احداث زائرشهر یک نماد بارز از شعار «ما‌ می‌توانیم» است و نشان از آن دارد که با اتکا به توان داخلی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

به گزارش گروه جامعه ، از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح فاز نخست زائرشهر رضوی اظهار داشت: فاز نخست زائرشهر رضوی افتتاح شد اما این زائرشهر نیاز به تکمیل دارد و اقداماتی باید در فاز دوم و بعدی انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: از مردم انقلابی طرق که صبوری کردند و خودشان هم کمک کردند و با اخلاص این کار آغاز شده و حضور زائر در این منطقه با میزبانی مردم طرق که ورودی به مشهد مقدس است بسیار ارزشمند است. این یک نمادی است که از اینکه ما می‌توانیم و این کار بزرگ به دست شما افراد بااراده انجام شد و این مهم با تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: تاکید داشتیم که این کار با استاندارد پیش رود و دوستان پیگیری می‌کردند. امسال سال تولید و اشتغال است و مسکن‌سازی و صنایع پیش‌رو اقتصاد کشور است، زیرا مسکن‌سازی بسیاری از مشاغل در کشور را فعال می‌کند.

رئیسی بیان کرد: ما با آغاز این زائرشهر مشاهده کردیم که بسیاری از مشاغل رونق گرفت و هزاران شغل با ایجاد این زائرشهر فعال شد، در این راستا پروژه ایجاد واحدهایی برای زوج‌های جوان را هم آغاز کرده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این تلاش و حرکت به صورت کار نمادین در پرتو نورانیت حضرت رضا(ع) صورت گرفت و این حرکت می‌تواند برای دیگر جاهای کشور نمادی از تلاش‌ و فعالیت‌های باشد و می‌تواند تولید و اشتغال را پیش ببرد که از مشکلات جدی جامعه ما موضوع اشتغال است و می‌تواند این نوع فعالیت‌ها مشکل تولید و اشتغال که مقام معظم رهبری تأکید دارند که باید تولید و اشتغال فعال شود گامی در این جهت باشد.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی‌ ما زائرانی کم‌ درآمد است و کسانی که می‌خواهند مشهد مشرف شوند امام پول ندارند. باید کمک کنیم که این کار صورت گیرد و پول و امکان برای امام رضا(ع) است چه تغذیه و چه اسکان و این کار با همکاری و همدلی صورت می‌گیرد.

رئیسی افزود: از عید فطر سال گذشته کار زیارت اولی‌ها را آغار کردیم و تاکنون روزی هزار نفر به مشهد مقدس به صورت رایگان سفر کرده‌اند و در مجموع قریب به 400 هزار نفر تا به امروز به عنوان زیارت اولی به زیارت امام رضا(ع) آمده‌اند و این از برکات امام رضا(ع) است و در این راستا کمک دوستان ما در بسیج و سپاه پاسداران و کمیته امداد راهگشا بوده است. همچنین در این مجموعه کمک ادارات و سازمان‌های استان، استاندار، شهردار و غیره بسیار همکاری کردند و همچنین از آیت‌الله علم‌الهدی و همه عزیزانی که برای رفاه حال زائر دغدغه‌مند بودند سپاسگزاریم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: همواره دغدغه کسانی که درآمد ندارند و می‌خواهند به زیارت امام رضا(ع) بیایند را داشته‌ام و در همین راستا اقداماتی شهرداری انجام داد و به هر استان مکانی داد و زائرشهر برخی استان‌ها آغاز شد.

وی گفت: اخیراً پیشنهاد بسیاری از دوستان ما در پاکستان، افغانستان و هند و اهل سنتی که عاشق زیارت امام رضا(ع) هستند و این باوری غلطی است که بگوییم این امام بزرگوار مخصوص شیعیان است و این امام همام برای سراسر جهان اسلام است و در این بخش که مربوط به تسهیل زیارت است اقداماتی که نسبت به حوزه علم و فناوری در حوزه اقتصادی و گام‌های دیگری که به برکت امام رضا(ع) برداشته شده است.

رئیسی عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که عنایت و لطف امام رضا(ع) شامل حال ما شد تا کارهای این زائرشهر انجام شده و در دو کیلومتری حرم مطهر عملیات زائرشهر بیش از 60 درصد پیش رفته و برای 8 هزار زائر در آینده محل اسکان ایجاد خواهیم کرد و امیدواریم این مهم در جهت تسهیل زیارت و آمدن به این جایگاه نورانی نقش‌آفرین باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ولایت امام رضا(ع) آغاز بهره‌برداری از فاز یک زائرشهر رضوی است که برخی از بلوک‌های آن امروز آماده شده و زائران در آن جا گرفتند و بلوک‌ها یکی بعد از دیگری آماده می‌شود و زائران در آنجا اسکان پیدا می‌کنند و در آینده شاهد افتتاح همه بخش‌های این زائرشهر هستیم.


برچسب ها: مشهد امام رضا رئیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *