اهتزاز پرچم سبز بر فراز گنبد امام رضا(ع)

12:10 - 13 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۴۴۸
مراسم تعویض پرچم و پوش ضریح حرم رضوی صبح امروز همزمان با خجسته میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

اهتزاز پرچم سبز بر فراز گنبد امام رضا(ع)به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی تولیت آستان قدس رضوی مراسم تعویض پرچم و پوش ضریح حرم رضوی صبح امروز همزمان با خجسته میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.

این مراسم باحضور تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و جمعی از خادمان، علما، طلاب حوزه علمیه و زائران بارگاه رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار شد. 

در این مراسم طی آیینی خادمان بارگاه رضوی گرداگرد بخشی از صحن در قسمت پنحره فولاد قرار گرفتند، ابتدا قرآن تلاوت و با مدیحه‌سرایی مداحان، پرچم توسط 8 خادم به پشت‌بام روضه منوره منتقل شد و تعدادی از خادمان پوش ضریح را عوض کردند.

این مراسم طی سال به صورت رسمی سه بار برگزار می‌شود، قبل از فرارسیدن ماه محرم پرچم گنبد به رنگ سیاه و سه روز پس از پایان ماه صفر و در ابتدای ماه ربیع‌الاول و میلاد امام رضا(ع) به رنگ سبز درمی‌آید.

زمینه پرچم به رنگ سبز است و بر روی پرچم سبزرنگ گنبد کلمه «لا اله الا الله» و آیه مبارکه «نصر من الله و فتح قریب» نقش بسته است، زمینه پرچم سبز است و این دو جمله و حاشیه پرچم به رنگ زرد نوشته شدند.

همه ساله این آیین در نهمین روز از دهه کرامت برگزار می‌شد ‌و تنها امسال مراسم تعویض پرچم همزمان با روز ولادت حضرت رضا(ع) برگزار شد.

همچنین به منظور تعویض پوش ضریح حضرت، روضه منوره به روی زائران بسته می‌شود این پوش حدود ۴.۵ متر طول ۳.۵ متر عرض دارد و از تعویض آن امکان تصویربرداری وجود ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *