محمودی: ظلم بزرگی به عادل غلامی شد/ اشتباه کردم لژیونر نشدم/ سعید معروف و منتقدانش رو در رو شوند

7:30 - 14 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۳۱۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ستاره والیبال ایران گفت: عادل غلامی یکی از موثرترین بازیکنان تیم ملی در این چند سال خایر بوده و رفتاری که با او شد ظلم بزرگی به این بازیکن بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، والیبال ایران روز‌های آرامی را سپری نمی‌کند و دچار حاشیه‌هایی شده که که هر کدام از این حاشیه‌ها می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند. اخراج غلامی از تیم ملی والیبال، حمله عجیب سعید معروف به منتقدان و خبرنگاران و همینطور نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ جهانی باعث شده نگرانی‌هایی نسبت به آینده والیبال ایران ایجاد شود.

شهرام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، درباره اتفاقات اخیر والیبال کشورمان و همینطور شرایط خودش صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*تکراری‌ترین سوالی که از بعد از المپیک تا الان از تو پرسیده شده این است که به تیم ملی والیبال برمی‌گردی یا نه؟

در حال حاضر هیچ تصمیمی برای بازگشت به تیم ملی ندارم. تمام تمرکزم روی لیگ است و به موقع درباره بازگشت به تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کنم.

*مصدومیت کهنه‌ای که داشتی برطرف شد؟

خوشبختانه وضعیت مصدومیتم نسبت به قبل خیلی بهتر شده است.

*زمانی که از تیم ملی کنار رفتی گفتی که به خاطر مصدومیت این تصمیم را گرفتی، چرا برای بازی در بانک‌سرمایه مشکل مصدومیت نداری؟

کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند باید کمی فکر کنند و در نظر بگیرند که فشار تمرینات تیم ملی با تمرینات باشگاهی قابل مقایسه نیست. در تیم ملی باید روزی ۶،۵ ساعت تمرین کنم و زمان کافی برای استراحت ندارم. این مسئله را هم بار‌ها توضبح دادم. باید مراقب باشم که فشار زیادی به بدنم وارد نکنم، در عیر این صورت دوباره مصدوم خواهم شد.

*حتما خبر داری که عادل غلامی به خاطر درگیری و ترک تمرین از تیم ملی اخراج شد، درباره این اتفاق چه نظری داری؟

متاسفانه خبر درگیری عادل غلامی در تمرین تیم ملی، بزرگنمایی شد و قبلا اتفاقات خیلی بدتری رخ داده بود که درون تیم حل شده بود. این درگیری هم چیزی نبود که تا این حد به آن پرداخته شود. اخراج عادل از تیم ملی تصمیم کولاکوویچ بود و باید به آن احترام گذاشت اما به نظر من این تصمیم خیلی سخت‌گیرانه بود.

*به نظرت عادل غلامی به تیم ملی برمی‌گردد؟

عادل غلامی را باید به تیم ملی برگردانند، چون رفتاری که با او شد رفتار مناسبی نبود. عادل ۱۰ سال است که برای تیم ملی زحمت می‌کشد و در این مدت یکی از موثرترین بازیکنان بوده و این رفتار، ظلم بزرگی به این بازیکن بود. امیدوارم با این بازیکن خوش‌رفتاری کنند و اگر هم قرار است از تیم ملی خداحافظی کند یا به هر دلیلی دیگر در تیم ملی نباشد در شرایط خیلی بهتر و با حفظ شان و منزلت او این اتفاق بیفتد.

*از زمانی که لیگ جهانی به پایان رسیده صحبت‌های زیادی درباره لزوم جوانگرایی در تیم ملی و کنار گذاشتن بازیکنانی مثل غلامی، موسوی و حتی معروف مطرح می‌شود. با این صحبت‌ها موافقی؟

من خودم موافق حضور بازیکنان جوان در تیم ملی هستم، عبادی‌پور و معنوی‌نژاد با وجود این که باتجربه هستند اما  سن و سال کمی دارند، بازیکنان جوان باید در کنار باتجربه‌ها حضور داشته باشند، نه این که بازیکنان باتجربه تیم ملی را کنار گذاشت.

*این بازیکنان باتجربه می‌توانند تا المپیک ۲۰۲۰ برای تیم ملی مثمرثمر باشند؟

این بازیکنان به راحتی می‌توانند تا المپیک ۲۰۲۰ برای تیم ملی بازی کنند اما متاسفانه برخی‌ها واقعیت‌ها را جور دیگری می‌گویند. جوانگرایی این نیست که به یکباره بازیکنان باتجربه را کنار گذاشت. متاسفانه ما قدر داشته‌های خودمان را نمی‌دانیم. تیم ملی روسیه یک بازیکن ۴۰ ساله را در ترکیب خودش قرار می‌دهد. مگر آنها بازیکنان جوان و باکیفیت ندارند؟ روس‌ها به این نتیجه رسیدند که در میادین بزرگ، تجربه بازیکنان لازم است. نقد‌هایی که عنوان می‌شود اگر کارشناسانه باشد از آن استقبال می‌شود. نقدی موثر است که منصفانه باشد، نه این که غرض‌ورزانه صورت بگیرد.

*قبول داری برخی بازیکنان تیم ملی مثل سعید معروف اصلا انتقادپذیر نیستند و خودشان را مبرا از هر انتقادی می‌دانند؟

به نظر من کسانی که از سعید معروف انتقاد می‌کنند در یک نشست خبری که معروف هم حضور داشته باشد انتقادهایشان را رو در رو به او بگویند. اگر معروف و منتقدانش رو در رو شوند خیلی از مشکلاتی که بین آنها وجود دارد حل می‌شود.

*با توجه به این که بازیکن طراز اولی محسوب می‌شوی، می‌توانستی در بهترین لیگ‌های والیبال دنیا بازی کنی، چرا هیچ وقت لژیونر نشدی؟

به خاطر شرایطی که داشتم نمی‌توانستم در خارج از کشور بازی کنم و ترجیح دادم در لیگ ایران بازی کنم.

*تصمیمی برای بازی در لیگ‌های خارجی نداری؟

فکر نمی‌کنم دیگر به یک لیگ خارجی بروم. لژیونر شدن برای بازیکنان جوان مناسب است. آن موقع که باید می‌رفتم نرفتم و به نظرم اشتباه کردم که لژیونر نشدم.

*دستمزد‌های بالایی که در لیگ ایران پرداخت می‌شود چقدر در لژیونر نشدن بازیکنان موثر است؟

دستمزد‌هایی که در لیگ ایران پرداخت می‌شود آنچنان بالا نیست. در همه جای دنیا به بازیکنان طراز اول، دستمزد‌های بالایی پرداخت می‌شود، ضمن اینکه بازیکنان ما در تورنمنت‌ها و مسابقات بین‌المللی همیشه جزو بهترین‌ها بودند و می‌توانند در هر لیگی دستمزد‌های بالایی دریافت کنند.

*شرایط بانک‌سرمایه رابرای فصل جدید چطور می‌بینی؟

امیدوارم بانک‌سرمایه شرایط خوبی برای فصل جدید داشته باشد و بتوانیم از عناوین قهرمانی که در لیگ برتر و همینطور جام باشگاه‌های آسیا کسب کردیم دفاع کنیم. نماینده خوبی هم در جام باشگاه‌های جهان برای کشورمان باشیم.

و صحبت پایانی...

آرزوی موفقیت برای والیبال ایران دارم و امیدوارم حاشیه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود. هر چه حاشیه‌های کمتری وجود داشته باشد والیبال کشورمان می‌تواند موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

گفت‌وگو از آرش عبدی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *