ادامه اجرای توافق بین حزب‌الله و گروهک جبهه‌النصره؛ تروریست‎ها مواضع خود را به آتش کشیدند

17:08 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۰۵۲
منابع خبری گزارش دادند که در ادامه اجرای مفاد توافق بین حزب‌الله و عناصر تروریستی جبهه‌ النصره امروز چهارشنبه عناصر تروریستی منطقه عرسال را به سمت حلب سوریه ترک کردند.

عرسالبه گزارش گروه بین‌الملل ، در ادامه اجرای توافق بین حزب‌الله لبنان و تروریست‎های جبهه‌النصره امروز چهارشنبه عناصر ترویستی به همراه صدها تن از پناهجویان سوری در حال ترک منطقه عرسال به سمت سوریه هستند.

بنا به گزاش خبرنگار شبکه المنار تروریست‎ها هنگام خروج از عرسال مواضع خود را به آتش کشیدند.

طبق توافق صورت‌گرفته روز چهارشنبه قرار است 7777 نفر از عناصر تروریستی و خانواده‌هایشان طی دو گروه منطقه عرسال را به سمت سوریه ترک کنند.

نیمه‌شب سه‌شنبه نیز سه اسیر از مجموع هشت اسیر حزب الله در مقابل سه زندانی عضو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره، در ارتفاعات عرسال لبنان تبادل شد.

پنج اسیر دیگر نیز قرار است طی روزهای آینده و پس از تکمیل فرایند خروج نیروهای جبهه النصره از ارتفاعات عرسال به شهر ادلب سوریه آزاد شوند.

در مرحله نخست از این توافق اجساد تروریست‌ها با پیکر شهدای مقاومت مبادله شد.

از بامداد روز پنجشنبه هفته گذشته توافق آتش‌بس در ارتفاعات عرسال در مناطق مرزی لبنان و سوریه برقرار شده است.

آتش‌بس از ساعت 6:00 بامداد روز پنجشنبه در منطقه «جرود عرسال» اجرا و تمامی درگیری‌ها در این منطقه متوقف شده است.

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه از بامداد روز جمعه 21 جولای عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال و قلمون از اشغال تروریست‌های جبهه النصره را آغاز کرده‌ بودند که نیروهای حزب‌الله و ارتش لبنان موفق شدند کنترل بیش از 90 درصد ارتفاعات عرسال را به دست بگیرند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *