خواص و فواید درمانی آب برنج

11:42 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۸۶۶
خواص آب برنج تنها برای زیبایی پوست و مو نیست بلکه به دلیل دارابودن ویتامین ها و املاح معدنی آب برنج برای تامین انرژی و تقویت دستگاه گوارشی نیز توصیه می شود.

خواص و فواید درمانی آب برنجبه گزارش گروه فضای مجازی ، وقتی در آشپزخانه برنج دم می‌کنید، آب حاصل از آن را دور نریزید زیرا آب برنج سرشار از مواد مغذی است که هم برای پوست و هم برای مو فواید و خواص بسیار دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به عنوان تونر، شست‌وشو دهنده صورت، ماسک مو یا حتی روشی درمانی برای کاهش و رفع آکنه یا جوش‌های صورت استفاده کنید.

 

 

 

شفافیت پوست

آب برنج، حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می‌سازد. توصیه می‌کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید.

این آب به عنوان قابضی طبیعی عمل می کند و با تنگ کردن منافذ پوست و سفت کردن پوست و ایجاد تعادل در pH پوست، به بهبود زیبایی و سلامت پوست، کمک می کند.

آب برنج با خارج کردن سموم پوست، کاهش التهاب پوست و افزایش قابلیت ارجاعی پوست، رنگ پوست را یکدست و بهتر می کند. و پوستی سالم و بی عیب و نقش به شما هدیه می دهد. همچنین باعث جلوگیری زا ایجاد نشانه های پیری و تندی رنگ در نقاط مختلف پوست می شود.

جلوگیری از ریزش مو

آب برنج باعث داشتن مویی نرم، سالم و قوی می شود. مو از پروتئین ساخته شده و آب برنج نیز مملو از پروتئین است. پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است.رنگ مو

به علاوه، آب برنج شامل نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول است که می تواند از آسیب دیدن مو جلوگیری کرده و آن را سالم و نرم نگه دارد. همچنین آب برنج با افزایش رشد مو و تقویت ریشه های مو، ترکیب مناسبی برای درمان ریزش مو است.

همچنین آببرنج برای موهای مجعد و غیرقابل کنترل نیز به خوبی عمل می کند. و با پروتئین های موجود در خود خاصیت ارتجاعی و کشسانی مو را افزایش می دهد.

 

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله بین المللی علم و لوازم آرایشی منتشر شده، محققان تحقیقات گسترده ای در زمینه تاریخچه انواع مدل های مو و شیوه مراقبت از آن ها در زنان ژاپنی انجام دادند. و متوجه شدند که آن ها هر روز از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. این محلول اسطکاک سطحی مو را کاهش داده و توان کشش آن را بیشتر می کند.

استفاده به عنوان تونر پوست

یک تکه پنبه را در اب برنج خیس کرده، از آن برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

ماسک صورت

از آب برنج می‌توانید ماسک صورت درست کنید. یک تکه پارچه به اندازه صورتتان بردارید و قسمت چشم، دهان و سوراخ‌های بینی صورتتان را از روی پارچه ببُرید. حالا پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کنید. آن را بچلانید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. سپس به عنوان ماسک روی صورتتان بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بردارید و صورت خود را بشوئید.

منبع: مجله سیب سبز


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *