رتبه مناسب قزوین در شاخص‌های امنیت و جرائم خشن

6:01 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۷۵۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه این استان در خیلی از شاخص‌ها مانند تجاوز به عنف، زورگیری و جرائم خشن رتبه ۳۰ یا ۳۱ را دارد، گفت: قزوین به لحاظ شاخص‌های امنیتی نیز حائز رتبه ۲۰ به بالاست و هرچه به عدد ۳۱ نزدیک‌تر باشیم، یعنی امنیت شرایط مطلوب‌تری دارد.
استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در استانداری قزوینسیدسعید شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره امنیت این استان اظهار کرد: استان قزوین براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی دبیرخانه شورای امنیت کشور از استان‌های امن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: استان قزوین درخیلی از شاخص‌ها مانند تجاوز به عنف، زورگیری و جرائم خشن رتبه ۳۰ یا ۳۱ را دارد.
 
رتبه ای که نشان می‌دهد، جرائم خشن در قزوین نزدیک به صفر است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: به لحاظ شاخص‌های امنیتی، استان قزوین حائز رتبه ۲۰ به بالاست و در این طبقه بندی هرچه به عدد ۳۱ نزدیک‌تر باشیم، یعنی امنیت شرایط مطلوب‌تری دارد.

شاهرخی گفت: یکی از برنامه‌های جدی وزارت کشور در زمان این دولت، توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی بود. به تبع آن سیاست‌های جدی‌ای در استان قزوین با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در دستورکار قرار گرفت.

شاهرخی درباره اقدامات استانداری قزوین پیرامون آسیب‌های اجتماعی گفت: برای کاهش حاشیه‌نشینی در استان قزوین ورود جدی پیدا کردیم تا میزان این معضل اجتماعی را کاهش دهیم. البته در آسیب‌های اجتماعی دیگر، چون طلاق هم قزوین رتبه مناسبی دارد، ولی برای ما قابل قبول نیست و سعی داریم این آمار را نیزکاهش دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: آمار معتادان موجود در استان قزوین به نسبت جمعیتی که دارد خیلی پایین است، اما پیوسته در این زمینه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برنامه‌هایی را برای مقابله، آموزش و پیشگیری در دست اقدام دارد.

وی درباره بلایای طبیعی استان قزوین نیز گفت: در این استان، در مناطقی مانند الموت و طارم زلزله داشته ایم، اما نگرانی جدی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام /


ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
من امسال دو روز در ماه خرداد قزوین بودم قزوین شهری است بسیار تمیز و دارای مردمی بسیار متمدن و با فرهنگ
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *