تهدید به انتشار عکس‌های شخصی، قابل تعقیب است

12:00 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۵۹۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
اگر کسی فرد دیگری را تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی نماید، صِرف تهدیدِ یاد شده، قابل تعقیب قضایی است. کارشناسان وکیل‌آنلاین دراین مورد توضیح داده‌اند.

به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی این است:

سلام و وقت بخیر من پسری 30 ساله هستم که یک ماهه عقد کردم و من و خانمم هردو دکتر هستیم. ما دوتا مشکلی با هم نداریم البته خدا رو شکر. ولی امروز به یه مسله‌ای برخورد کردم که حسابی فکرمو مشغول کرده البته ناراحت و نگران نیستم فقط درگیری ذهنی دارم. من و همسرم در مورد ارتباط‌ها و دوستی‌های قبل ازدواجمون صادقانه باهم صحبت کردیم و چیزی رو هم از هم مخفی نمیکنیم. ولی امروز بعد از یک ماه از عقدمون یک نفر بهم زنگ زد و گفت که نامه‌ای داری و فلان جا گذاشتم و بیا بردار منم رفتم و نامه را برداشتم و خواندم دیدم که در مورد گذشته خانمم نوشته و حتی گفته ازش عکس. فیلم داره و تهدیدم کرده که به کسی بگم همه عکس‌ها رو تویه اینترنت میذاره. منم تا به الان در مورد این موضوع به خانمم چیزی نگفتم و نخواهم گفت: نمی‌خوام در گذشته همدیگه کنجکاوی کنیم. اینا برام مهم نیستن و فقط برام مهم زندگی مشترکمون هست که حفظش کنم و مراقب باشم که از هم نپاشه که چرا با چه زحمتی این زندگی مشترک شکل گرفته هست. حالا درگیری ذهنی دارم که چیکار کنم آیا به پلیس یا مراجع قضایی اطلاع بدم یا بیخیال موضوع بشم. اگه دوباره تکرار بشه باز چیکار کنم؟ البته من فکر کنم پیدا کردم که چه کسی این کارو کرده. با تعقیبش شماره ماشینش رو برداشتم و قیافه هاشون رو هم دیدم. چون ادم‌های خیلی شوتی بودن که اینجوری دست گل به اب دادن و فکر کردن من همین جوری بدون اینکه دوروبرمو بررسی کنم وارد مهلکه میشم. حالا من چیکار کنم. لطفا راهنمایی کنید. مرسی و تشکر
 
پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
اولا تهدید مزبور تهدید شرفی بوده و با طرح شکایت قابل تعقیب و شکایت است. از طرفی در صورتی که بر فرض محال عکس یا فیلمی از همسر شما در فضای مجازی پخش شد این عمل نیز جرم بوده و قابل تعقیب است.
پیشنهاد میشود در صورت تکرار از طریق دادسرا طرح شکایت نمایید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *