علی دایی: مایلی‌کهن بزرگتر من است و احترامش واجب/ برانکو حقش بود مربی سال شود/ حواس طارمی به زندگی خصوصی و ورزشی‌اش باشد/ بازیکنان ایرانی به شرط بازی کردن به اروپا بروند

10:18 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۵۳۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: آقای مایلی‌کهن بزرگتر من است و احترامش واجب، من همیشه احترام بزرگترم را نگه داشتم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، شاید کمتر فوتبالیستی در فوتبال ایران وجود داشته باشد که به غیر از بحث ورزشی و تلاش برای موفق شدن در این عرصه به فکر پیشرفت تحصیلی هم باشد. در این میان، اما هستند فوتبالی‌هایی که دغدغه تحصلی هم دارند.

علی دایی از جمله فوتبالی‌هایی است که از این به بعد با قبولی در آزمون دکتری وارد فاز جدیدی از زندگی خود شده است، شهریار غیر از موفقیت‌های ورزشی متعددی که دارد این روز‌ها با قبولی در آزمون دکتری دغدغه دیگری را تجربه می‌کند.

روز گذشته فرصتی دست داد تا دقایقی را با علی دایی گفت‌وگو کنیم. سرمربی سایپا در مورد شرایط تیمش، آشتی با محمد مایلی‌کهن، بحث حضور بازیکن‌های ایرانی در اروپا و البته قبولی در آزمون دکتری صحبت کرد که متن کامل مصاحبه دایی با را در زیر می‌خوانید:

*آقای دایی! ابتدا قبولی شما را در آزمون دکتری تبریک می‌گوییم، باید از این به بعد شما را «دکتر علی دایی» صدا کنیم؟

ممنون، اگر خدا بخواهد در آزمون دکتری قبول شدم و باید ببینم از این به بعد چه پیش می‌آید.

*حالا چرا «جامعه‌شناسی» ورزشی، از انتخاب این رشته چه هدفی دارید؟

من از لحاظ شخصی و فردی می‌خواهم جامعه شناسی ورزشی را بخوانم. اصلا با مسائل دیگر این موضوع کاری ندارم. خودم می‌خواهم دیدگاه‌هایم بازتر شود و به مسائل روز دنیا آشناتر بشوم، به خاطر این مسئله دنبال جامعه‌شناسی ورزشی رفتم. خدا را شکر که مرحله اول آزمون را قبول شدم و مصاحبه دکتری را هم دادم، حالا منتظر این هستم که اعلام کنند که در مصاحبه قبول شدم یا نه.

*مسلما دغدغه‌های اجتماعی شما به عنوان یک چهره شناخته شده هم در انتخاب این رشته تأثیر داشته.

خودم این رشته را دوست دارم و دوست دارم اگر بشود به جامعه در قسمت ورزش کمک کنم. جامعه ما دغدغه‌های بزرگی دارد، به خاطر همین و عشق و علاقه‌ای که داشتم این رشته را انتخاب کردم.

*می‌خواهیم در مورد شرایط این روز‌های سایپا هم صحبت کنیم، بعد از بازی اولی که تیم شما مقابل سپاهان در لیگ برتر انجام داد خیلی از کارشناسان اعلام کردند که سایپا یکی از مدعیان اصلی کسب قهرمانی در این فصل است. خودتان چقدر به این موضوع اعتقاد دارید؟

هنوز خیلی زود است که بخواهیم راجع به این مسائل حرف بزنیم، اما ما خیلی خوب تمرین کردیم و آماده هستیم. شما ببینید در همین بازی با سپاهان نسبت به فصل گذشته ۷۵ درصد تیم عوض شده بود. ما به زمان احتیاج داریم باید بیشتر کار کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم خودمان را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کنیم.

*بازی بعدی شما با صنعت‌نفت و در خانه است، در مورد این بازی چه صحبتی دارید؟

مسلما بازی بسیار مهمی است، این بازی می‌تواند ما را در مسیر قهرمانی قرار دهد. ان‌شاءالله بازی را ببریم. ما کلا تیم جوانی ساختیم که فکر کنم بتواند سال‌ها تیم سایپا را تضمین کند. در کل تمام سعی‌مان این است که تا آخر فصل روز به روز بهتر شویم. سعی می‌کنیم باعث افتخار و سربلندی سایپا و کارمندان خیلی خوب کارخانه باشیم.

*برای موفق شدن در این فصل چقدر روی جوان‌های تیم‌تان حساب کردید؟

ما جوان‌های خوبی داریم که با اینکه جوان هستند، اما خیلی‌ها بازی‌های ملی زیادی برای تیم جوانان و امید ایران انجام داده‌اند. این بازیکنان با اینکه جوان هستند، اما تجربه کافی را دارند، البته ما چند بازیکن با تجربه خیلی خوب هم داریم که می‌توانند به جوان‌ها کمک کنند. همه تلاش ما این است که این مجموعه را به خودباوری برسانیم و نتایج خوبی در لیگ بگیریم.
 
 مایلی‌کهن بزرگتر من است و احترامش واجب/ برانکو حقش بود مربی سال شود/ حواس طارمی به زندگی خصوصی و ورزشی‌اش باشد/ بازیکنان ایرانی به شرط بازی کردن به اروپا بروند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *