"دیپلمات روسی": آمریکا با متحدینش مانند رعیت برخورد می‌کند

6:46 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۵۱۴
نماینده دائم روسیه در ناتو گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا نشان داد که واشنگتن با متحدین اروپایی خود مانند رعیت رفتار کرده و منافع آنها برایش اهمیت ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری نووستی، "الکساندر گروشکو" نماینده دائم روسیه در مقر ناتو در بروکسل معتقد است، تصویب لایحه قانونی جدید مربوط به تحریم‌ها علیه مسکو در کنگره آمریکا به خوبی نشان داد که واشنگتن با متحدینیش در اروپا هم مانند رعیتهای خود برخورد می کند.

گروشکو شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه تلویزیون راسیا-24 گفت: آنچه آمریکا، یا به عبارت دیگر کنگره این کشور انجام داده، نه تنها ضربه به حقوق بین الملل و پایه های نظام جدید حاکم بر روابط بین الملل و قوانین سازمان تجارت جهانی است، بلکه اقدام آنها ضربه‌ای جدی به اتحاد ترانس آتلانتیکی محسوب می شود.

این دیپلمات بلندپایه افزود: اکنون بسیاری در اروپا در حال بررسی این مسئله هستند که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه چه آسیب‌های اقتصادی به کشورهای اروپای غربی وارد خواهد کرد و خسارات مالی وارده به آنها چقدر خواهد بود. ولی به عقیده من، مهمترین مسئله این است که آمریکا با این اقدام نشان داده که با متحدین خویش در اروپا بعنوان رعیت رفتار می کند.

الکساندر گروشکو همچنین گفت: اقدامات ناتو در دوران پس از پایان جنگ سرد، هیچ نتیجه مثتبی از لحاظ تامین امنیت کشورهای اروپایی در پی نداشته و این مسئله را کشورهای عضو ناتو هم قبول دارند.

نماینده روسیه با یادآوری اینکه بمباران یوگسلاوی و حمله نظامی به عراق و لیبی که با شرکت فعال کشورهای عضو ناتو انجام گرفت، افزود: همه این اقدامات به این انجامید که جامعه غربی از تمامی این عملیات نظامی بی نتیجه خسته شود و ناتو نیز عدم توانایی خود برای مقابله با خطرات و تهدیدات جدید، از جمله اقدامات تروریستی، جنایات سازمان یافته و سیل مهاجرین، را نشان داده است.

گروشکو معتقد است که اتهامات ضدروسی در کشورهای عضو ناتو در حال رنگ باختن است. وی تاکید کرد: یکی از مقامات ناتو خود چند سال قبل اعتراف کرد که اگر بحران اوکراین اتفاق نمی افتاد، می بایست فکری در این باره میشد تا بتوان بهانه خوبی برای متهم کردن روسیه بوجود آید. اکنون نیز تردیدی وجود ندارد که این خط مشی در ناتو ادامه دارد. البته در عوض دیده می شود که زمینه برای اتهامات ضدروسی و منابع لازم برای "روس هراسی" دیگر کم کم در حال از بین رفتن است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *