برنامه ریزی برای پیشگیری از اعتیاد کودکان پر خطر/ پیشگیری از اعتیاد در کارگاه ها و تولیدی ها

7:07 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۲۵۲
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برنامه های سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از اعتیاد کودکان در مناطق پر خطر خبرداد.
معتاد فرید براتی سده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به اجرای برنامه های پیشگیری از سوی سازمان بهزیستی کشور در حوزه اعتیاد گفت: تمامی برنامه های پیشگیری با مشارکت مردم صورت گرفته و اجتماع محور خواهد بود.

وی افزود: ما در هر بخشی که از مشارکت مردم استفاده کرده ایم به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم و این روش برای ما موفقیت آمیز بوده است.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی در حوزه پیشگیری تصریح کرد: در برنامه های پیشگیری باید آگاه سازی مورد توجه قرار گیرد و از مشارکت مردم استفاده شود.

براتی سده ادامه داد: باید به سمتی برویم که آموزش های لازم برای گروه های در معرض خطر از قبیل کودکان خانواده هایی که والدین آنها معتاد هستند، تعریف شود.

وی با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت ساکنان مناطق حاشیه ای خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد قابل توجهی از جمعیت شهرها در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند و این در حالی است که علاوه بر اعتیاد پدر و مادر، فرزندان نیز شرایط مطلوبی ندارند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برنامه های مهم سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تا پایان سال 96 خبرداد و گفت: در این بخش نیازمند اعتبارات کافی هستیم و امیدوارم با مساعدت رئیس سازمان بهزیستی این اعتبارات در اختیار سازمان قرار گیرد.

براتی سده افزود: در حال حاضر اعتبارات به صورت فصلی در اختیار حوزه پیشگیری قرار می گیرد.

وی در خصوص برنامه های پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: علاوه بر اجرای برنامه های پیشگیری در مناطق پر خطر برنامه های ویژه ای را در محیط های کارگری، تولیدی، نظامی و ... پیش بینی کرده ایم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *