بهترین وسیله برای بیمارانی که معلولیت حرکتی دارند/علاقه‌مندان به خرید گوشی آیفون گول نخورند/کم صدا‌ترین خودروی حال حاضر دنیا

16:26 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۹۸۵
این دستگاه بسیار نازک از کوچک‌ترین حرکت انسان انرژی تولید می‌کند،هووای میت ۱۰ با صفحه خمیده و ۲ دوربین سلفی، کمک به بیماران سکته مغزی برای برطرف کردن مشکلات حرکتی و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ، این دستگاه بسیار نازک از کوچک‌ترین حرکت انسان انرژی تولید می‌کند،هووای میت ۱۰ با صفحه خمیده و ۲ دوربین سلفی، کمک به بیماران سکته مغزی برای برطرف کردن مشکلات حرکتی و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

این دستگاه بسیار نازک از کوچک‌ترین حرکت انسان انرژی تولید می‌کند

آنا به نقل از ScienceAlert: این مواد را می‌توان در تار و پود پارچه لباس قرار داد تا گوشی هوشمند، ردیاب تناسب و دیگر وسایل برقی شخصی‌تان را شارژ کند، آن هم وقتی که در حال انجام کارهای روانه‌تان هستید.

کری پینت، محقق دانشگاه واندربیلت، در این باره می‌گوید: «در آینده نه چندان دور همه ما تبدیل به ایستگاهی برای شارژ کردن دستگاه‌های شخصی خودمان خواهیم شد و این انرژی به طور مستقیم از حرکات و محیط اطراف ما تامین خواهد شد».

مطالعات بسیاری در زمینه برداشت انرژی یا منبع انرژی محیطی انجام شده است مانند انرژی حاصل از ارتعاشات و تغییر شکل، تغییرات دما یا انرژی حاصل از نور، امواج رادیویی و واکنش‌های بیوشیمیایی. اخیرا نیز شاهد اختراع گوشی هوشمندی بودیم که با استفاده از امواج رادیویی محیطی شارژ می‌شد.

اما در این میان یکی از ارزشمندترین منابع انرژی نادیده گرفته شده است: انرژی مازاد از حرکات انسان.

تاکنون دستگاه‌های زیادی برای جذب انرژی حاصل از حرکات فرکانس پایین انسان معرفی شده است اما اغلب آنها وقتی کار می‌کنند که حرکات بیش از صد بار در ثانیه تکرار شود که در نتیجه بیشتر انرژی حاصل از حرکات انسان را از دست می‌دهند.

ضخامت دستگاه جدید 1/5000 ضخامت یک تار موی انسان بوده و قادر به استخراج ظریف‌ترین حرکت‌های انسان است.

پینت اضافه کرد: «در مقایسه با رویکردهای دیگر در طراحی دستگاه ذخیره انرژی حاصل از حرکات انسان، روش ما دارای دو مزیت اساسی است. این مواد از نظر اتمی به اندازه کافی نازک و کوچک هستند که بدون تاثیر بر ظاهر لباس به راحتی روی پارچه لباس تعبیه شوند. همچنین این دستگاه قادر به جذب انرژی از حرکات کم‌تر 10 هرتز، 10 دور بر ثانیه است که با فرکانس پایین حرکات انسان همخوانی دارد».

برای ساخت این دستگاه، تیم تحقیقاتی یک الکترود را بین دو الکترود فسفر سیاه قرار دادند. این الکترودها با استفاده از فرآیند شیمیایی ساخته شده‌اند که شامل قرار دادن لایه‌های نازکی از فسفر سیاه در گرافن می‌شد.

 

 

هووای میت ۱۰ با صفحه خمیده و ۲ دوربین سلفی

مهر: شرکت هواووی سال گذشته موبایل «میت ۹» را ساخت. این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت بود و یکی از جالب ترین موبایل های سال گذشته میلادی نیز به حساب می آید. اکنون طبق گزارش های رسیده نسخه دیگر آن یعنی «میت ۱۰» نیز به زودی رونمایی می شود. البته این موبایل با رقابت شدیدی در بازار باید دست و پنجه نرم کند.

گزارش های اخیر نشان می دهد بخش سخت افزاری میت ۱۰ بسیار قدرتمند خواهد بود. به گفته مدیر بخش فناوری محصول هواووی، میت ۱۰ دارای باتری طولانی تر و نمایشگر تمام صفحه است. همچنین سرعت موبایل نیز افزایش یافته و قابلیت های عکاسی نیز ارتقا یافته اند. علاوه بر آن این موبایل قابلیت های دیگری نیز دارد که می تواند با اپل رقابت کند.

طبق گزارش های مختلف میت ۱۰ دارای بدنه ای فلزی (مانند میت۹) است. همچنین پیش بینی می شود از صفحه نمایش خمیده ۲.۵QuadHD (با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) و یک RAM ۸ گیگابایتی در آن استفاده شود. طبق همین گزارش در میت ۱۰ از تراشه ۶۴ بیت ۸ هسته ای (Kirin۹۷۰) استفاده خواهد شد.

پشت دستگاه میت ۱۰ دو دوربین وجود خواهد داشت؛ دوربین ۱۶مگاپیکسلی با حسگر RGB و دیگری دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با حسگر مونوکروم. همچنین پیش بینی می شود این دستگاه دو دوربین سلفی داشته باشد(۱۲ و ۸ مگاپیکسل). علاوه برآن موبایل مذکور حاوی حسگرهای بیومتریک نیز خواهد بود.

البته تاریخ دقیق عرضه میت۱۰ اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود این موبایل در دسامبر سال جاری عرضه شود.

 

 

 کمک به بیماران سکته مغزی برای برطرف کردن مشکلات حرکتی

ایسنا: در حدود 80 درصد از بیماران پس از سکته مغزی عملکرد طبیعی اندامهای خود را از دست می‌دهند که از نظر پزشکی به این پدیده "همی پارزی"(Hemiparesis) می‌گویند.

پارزی به معنی فلج ناقص(نسبی) در عضلات به خصوص اندام‌ها است. پارزی می‌تواند عمومی یا محدود مثل فلج یک اندام یا یک نیمه بدن(همی پارزی) مثلاً سمت راست بدن باشد.

متخصصان رباتیک برای کمک به بیماران سکته مغزی در جهت بازیابی توانایی راه رفتن، اقدام به ساخت دستگاه‌های پوشیدنی به نام "اسکلت خارجی"Exoskeleton)) کردند که می‌توانند عملکرد راه رفتن را در این بیماران بازگردانی کند. اما این سیستمها به تردمیل محدود شده و بیماران تنها می‌توانند از آن در کلینیک‌ها استفاده کنند.

اما محققان در دانشگاه هاروارد موفق به توسعه یک اسکلت خارجی شدند که می‌توان به عنوان لباس از آن استفاده کرد و به واسطه آن توانایی راه رفتن را پس از سکته بهبود بخشید.

"کونور والش" از دانشگاه هاروارد اظهار کرد: "این پژوهش نشان می‌دهد که ربات‌های پوشیدنی تأثیر قابل توجهی بر توالی راه رفتن در بیماران پس از سکته مغزی دارند.

نمونه‌های پیشین معمولا سخت و سنگین بوده و به شکل پلاستیک‌های سفت و سختی هستند که دور مچ پا قرار می‌گیرند اما این نمونه جدید تمامی مشکلات قبل را برطرف کرده و به 85 درصد از بیمارانی که پس از سکته دچار مشکلاتی در راه رفتن شده‌اند کمک می‌کند تا بر این ناهنجاری‌ها غلبه کنند.

 

هشدار به خریداران آیفون؛ عرضه گوشی‌ ریفربیشد به‌جای آکبند در بازار

زومیت:این روزها برخی از سودجویان بازار، گوشی‌های ریفربیشد آیفون را به‌جای گوشی‌ آکبند به فروش می‌رسانند.

به گوشی‌هایی که بنا به دلایلی از جمله مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری یا استفاده در یک مناسبت خاص فعال شده‌اند و دوباره به کارخانه مرجوع و پس از رفع ایراد، به بازار برگردانده می‌شوند، ریفربیشد (Refurbished) می‌گویند. البته کارخانه روی جعبه محصول مورد نظر، کدی را به همراه شماره سریال قید می‌کند تا خریدار هنگام خرید بداند کالایی که می‌خرد، از نوع ریفربیشد است. بد نیست بدانید که این کالا دست‌دوم یا مشکل‌دار محسوب نمی‌شود؛ بلکه به دلیل اینکه یک‌بار جعبه آن باز شده است و ایرادش برطرف شده، به آن ریفربیشد یا بازسازی‌شده گفته می‌شود.

 

در تمام دنیا مرسوم است که گوشی‌های ریفربیشد با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد؛ این رقم در کشورهای مختلف ۱۰۰ دلار یا ۳۰۰ درهم و معادل ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در ایران است.

درحالی‌که پیش‌تر تعداد معدودی از آیفو‌ن‌های ریفربیشد وارد بازار می‌شد، به‌تازگی تعداد این گوشی‌ها زیاد شده است و بدون آگاهی خریدار و با قیمت نسخه‌ی آکبند در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که غیر از کالای قاچاقی که به‌وفور در بازار موجود است، تعداد گوشی‌های ثبت سفارش شده‌ی ریفربیشد از سوی واردکنندگان قانونی نیز زیاد شده و مدل‌های بازسازی‌شده به‌جای مدل آکبند ثبت سفارش می‌شوند.

بر این اساس به خریداران توصیه می‌شود هنگام خرید گوشی‌های آیفون حتما دقت کنند که در کنار شماره سریال، کدی قرار دارد که نشان می‌دهد آن گوشی نسخه‌ای است که قبلا مشکل داشته و رفع ایراد شده یا در کل آکبند است و قیمت این دو با هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان تفاوت دارد. البته به این معنی نیست که گوشی مورد نظر مشکل دارد؛ اما بر اساس قوانین، به دلیل باز شدن و رفع ایراد آن دستگاه، باید با قیمت کمتری در اختیار مشتری قرار گیرد.

البته مشکل بازار موبایل و گوشی‌های آیفون فقط فروش نسخه‌ی ریفربیشد به‌جای آکبند نیست؛ یکی دیگر از مواردی که خریداران باید هنگام خرید آیفون به آن توجه داشته باشند، فعال و اکتیو بودن یا نبودن گوشی است. در بسیاری از موارد دیده‌ شده که خریداران آیفون پس از خرید متوجه می‌شوند گوشی آن‌ها قبلا روشن شده است. این گوشی نیز از قیمت کمتری نسبت به نسخه آکبند برخوردار است؛ اما معمولا فروشنده این موضوع را به خریدار اعلام نمی‌کند و گوشی را با قیمت بالاتری به فروش می‌رساند. بر این اساس، کاربر هنگام خرید باید به سایت اپل مراجعه و شماره سریال گوشی خود را وارد کند. پس از وارد کردن این شماره، مشخص می‌شود که گوشی قبلا فعال شده است یا خیر.

اما یکی دیگر از کلاهبرداری‌هایی که این روزها به‌وفور در بازار دیده می‌شود، فروش گوشی لیبل به‌جای آکبند است. برخی از گوشی‌ها دارای لیبل هستند و به آن‌ها اصطلاحا در بازار ایران «آیفون لیبل» گفته می‌شود. گوشی به هر دلیلی خراب بوده و برای اپل ارسال شده است. کارخانه گوشی را تعویض کرده اما داخل همان جعبه قدیمی گذاشته و مجددا ارسال کرده است. شماره سریال درج‌شده روی جعبه گوشی با شماره سریال خود گوشی متفاوت است و بر این اساس لیبل قرارگرفته روی جعبه، شماره سریال گوشی جدید است. این گوشی نیز قیمت کمتری از نسخه‌ی آکبند دارد. اما بارها مشاهده شده است که این گوشی‌ها نیز با قیمت گوشی آکبند در بازار ایران به فروش می‌رسند.

یکی دیگر از موارد تخلفی که از گذشته وجود داشته است و همچنان شاهد بروز آن در بازار هستیم، تعویض هدفون، آداپتور و کابل اصلی گوشی‌های آیفون است.

قیمت نسخه اصلی هدفون بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، آداپتور ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و کابل ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است که به‌طور میانگین همین لوازم جانبی داخل جعبه گوشی، قیمتی برابر ۳۵۰ هزار تومان دارند. اما بسیاری از سودجویان نسخه‌ی اصلی لوازم جانبی گوشی‌ها را از جعبه خارج می‌کنند و نسخه تقلبی آن را که یک‌سوم نسخه‌ی اصلی قیمت دارد، در جعبه قرار می‌دهند و به این شکل مشتری متوجه تعویض این قطعات نمی‌شود. بعد این لوازم در بازار آزاد به قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد. این موضوع نه‌تنها به لحاظ اقتصادی به ضرر خریدار است، بلکه ممکن است باعث بروز مشکلاتی همچون انفجار و آتش‌سوزی دستگاه نیز بشود؛ چرا که لوازم تقلبی استاندارد نیستند و ممکن است خسارات جانی و مالی هم در پی داشته باشند.

بنابراین به کاربران توصیه می‌کنیم هنگام خرید گوشی، حتما شماره سریال و لوازم جانبی گوشی را چک کنند که متضرر نشوند.

نبوغ مهندسی یک خودروساز قدیمی

مجله خودرو:رولز رویس حالا از نسل هشتم یعنی جدیدترین نسل فانتوم رونمایی کرده که بر خلاف خودروهای این سری، بر روی یک پلت فورم جدید ساخته شده است.

ممکن است از نگاه بسیاری به این محصول لوکس چیزی شبیه نسل هفتم فانتوم باشد اما واقعیت این است که جدید ترین فانتوم ساخته شده در رولز رویس یک خودروی کاملا جدید است که حتی آن را مبنای اساسی مدلهای بعدی این خودروساز به شمار می آورند.

مدیران ارشد رولزرویس فانتوم جدید را پیشرفته ترین خودروی ساخته شده در این شرکت معرفی می کنند. از ویژگیهای مهم این محصول می توان به داشبورد تمام دیجیتالی آن اشاره کرد.

مهندسان خوش فکر رولز رویس برای کاستن از سر و صدای نسل هشتم فانتوم در سرعتهای بالا از مجموعه تجهیزات و موادی استفاده کرده اند که خود به تنهایی ۱۳۰ کیلوگرم از وزن کلی خودرو را به خود اختصاص می دهند.

فانتوم جدید به طور رسمی در نمایشگاهی واقع در لندن به دنیا معرفی شده است. در این نمایشگاه ۹۲ ساله شدن فانتوم جشن گرفته شد.

در این نمایشگاه که تحت عنوان «هشت فانتوم بزرگ» برگزار شد از هر نسل این خودرو یک دستگاه ویژه به نمایش گذاشته شد.

موتور نصب شده در نسل هشتم این خودرو غول پیکر است. این موتور ۱۲ سیلندری گنجایش ۶.۷۵ لیتری داشته و توان ذخیره کننده ۵۶۳ اسب بخاری دارد. مهندسان رولزرویس از یک جعبه دنده هشت سرعته ساخت ZF در این خودرو بهره گرفته اند.

این خودروساز مدعی است که نسل هشتم فانتوم کم صداترین خودروی حال حاضر در دنیاست.

چرا آیفون به درد شما نمی خورد؟

برترین ها:سال هاست که دو سیستم عامل مطرح این روزهای تلفن های هوشمند یعنی اندروید و آی او اس به رقابت با یکدیگر پرداخته و هر کدام مخاطب های خاص خود را دارند. تقابل آی او اس و اندروید همانند کوکاکولا و پپسی از دیرباز مطرح بوده و همواره طرفداران آنها بحث های بسیاری با یکدیگر دارند. با این حال، امروزه این دو سیستم عامل مشابه یکدیگر هستند و بسیاری از دستورات کاربران را به نحو احسن انجام می دهند. به همین جهت اگر بخواهید یکی از این پلتفرم ها را انتخاب کنید، چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

اکنون تقریبا می دانیم اندروید O و آی او اس 11 چه ویژگی هایی دارند، به نظر می رسد هنوز برخی کارها هست که برخلاف آیفون اپل، با گوشی های اندرویدی می توان انجام داد. به همین بهانه در ادامه به تشریح برخی از قابلیت های جذاب اندروید خواهیم پرداخت.

1. اگر شما در رابطه با لیست قابلیت های دلخواه آی او اس 11 در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که بسیاری از وب سایت ها از امکان تغییر حالت اپلیکیشن های پیش فرض خبر داده اند. با این حال، به جای آن که اپل با اضافه کردن قابلیت های بیشتر به آی او اس، پلتفرم خود را قوی تر کند، ترجیح می دهد با افزایش ویژگی های اپلیکیشن های پیش فرض، کاربران را به استفاده از آنها تشویق کند. به عنوان مثال، برنامه آی مسیج هم زمان با عرضه آی او اس 10، استیکرهای زیادی را در یک بروزرسانی بزرگ دریافت کرد و در آی او اس 11 نیز قابلیت پرداخت وجه به آن اضافه شد.

به علاوه، امسال شاهد اضافه شدن قابلیت نمایش نقشه داخلی بسیاری از مراکز خرید، پاساژها و بیشتر به اپلیکیشن نقشه اپل و یا افزایش امنیت مرورگر سافاری بودیم. به گزارش گجت نیوز، نبود امکان انتخاب برنامه پیش فرض در آی او اس 11، گله بسیاری از کاربران نسبت به اپل است. اگر شما لینکی در واتس اپ را لمس کنید، نقشه اپل یا مرورگر سافاری به صورت خودکار آن را نمایش می دهند اما در سیستم عامل اندروید، کاربران به سادگی می توانند برای هر کاری، نرم افزار دلخواه خود را انتخاب کنند.

به عنوان نمونه، آیا دوست دارید آدرس های مختلف را به نقشه گوگل، در ویز مشاهده کنید؟ آیا می خواهید صفحه خاصی در اینترنت، به صورت پیش فرض توسط اپرا نمایش داده شود؟ پاسخ این سوال ها واضح بوده و امکان انتخاب اپلیکیشن پیش فرض، یکی از قابلیت های جذاب اندروید محسوب می شود.

2. اگرچه امکان ضبط تماس های صوتی از دیرباز در گوشی های اندرویدی وجود داشته است ولی متاسفانه راه آسانی برای انجام آن در آی او اس نیست. هر چند، ضبط تماس تلفنی پیامدهای قانونی را نیز در برخی کشورها به دنبال دارد که باعث می شود از این ویژگی استفاده نکنیم. در بسیاری از موارد ضبط تماس تلفنی می تواند کارآمد باشد. به عنوان مثال، بعد از یک مصاحبه تلفنی و ضبط آن، به راحتی می توان با پخش دوباره این تماس، اطلاعات مورد نیاز را یادداشت کرد.

در حال حاضر امکان نصب اپلیکیشن های شخص ثالث ضبط تماس صوتی روی تمام گوشی های اندرویدی وجود داشته و حتی در برخی از آنها همچون محصولات شیائومی، این قابلیت به شماره گیر پیش فرض گوشی اضافه شده است. در حالی که نرم افزارهای متعددی برای ضبط تماس صوتی در آی او اس نیز وجود دارد، اما استفاده از آنها شرایط مخصوص به خود را داشته و کاربران بابت ضبط هر تماس باید مبلغی را پرداخت کنند. به علاوه انجام این کار به سادگی ضبط تماس ها در سیستم عامل اندروید نخواهد بود.

3. حالت چند کاربره یکی دیگر از قابلیت های جذاب اندروید است که اپل نه تنها آن را در آیفون نادیده گرفته است، بلکه آیپدها نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی کنند؛ ویژگی بسیار خوبی که شانس به اشتراک گذاشتن تبلت میان اعضای خانواده را افزایش می دهد.

این ویژگی از زمان توسعه اندروید 5.0 آبنبات چوبی به سیستم عامل گوگل اضافه شده است. حالت چند کاربره بدان معناست که شما همانند کاربر ویندوز یا مک می توانید حساب های کاربری دیگر خود را با اطلاعات امنیتی مختص به خود همچون اثر انگشت، کلمه عبور یا پین انتخاب کنید. به علاوه برای کاربران موقتی حالت مهمان نیز در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی به این قابلیت، شما باید دو بار بخش اعلان ها را پایین کشیده و سپس آیکون پروفایل را لمس کنید. متاسفانه این حالت وجود دارد که حتی در صورت استفاده از اندروید 5.0 نیز قادر به پیدا کردن این آیکون نباشید. همین موضوع نیز باعث شده تا سازندگان با حذف کلی این بخش، آن را با سیستم اختصاصی خود جایگزین کنند. به عنوان مثال این قسمت در گوشی های سامسونگ با عنوان «پرایوت فولدر» شناخته می شود. در هر صورت، ویژگی های سیستم سازندگان مختلف به اندازه پیاده سازی گوگل، یکپارچه نیست.

 

 انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *