افزایش گشت های پلیس پس از کودک ربایی ها/ بی طرفی پلیس در طرح فروش مواد مخدر دولتی

8:00 - 10 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۹۳۹
معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: پس از وقوع کودک ربایی ها در چند استان، پلیس گشت های خود را افزایش می دهد.

سخنگوی ناجاسعید منتظرالمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه در مورد اخبار ناشی از کودک‌آزاری گفت: امنیت پایدار زمانی در جامعه محقق می‌شود که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و مردم در جهت احقاق اهداف امنیتی با آنها مشارکت داشته باشند.در حوزه سرقت عوامل متعددی دخیل هستند که مردم باید نسبت به آن آگاه و با هوشیاری کامل برخورد کنند.

وی افزود: فرصت و سهولت دو مؤلفه اثرگذار در سرقت هستند و باید نسبت به این دو امر در قبال سارقین در اولین فرصت رفتار کنیم یعنی فرصت لازم و سهولت در دزدی را از سارقین منع کرده و با آگاهی لازم نسبت به آن رفتار کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار منتشره نسبت به کودک‌آزاری پلیس دغدغه زیادی را این روزها دنبال می‌کند و در شرایط اتفاق‌هایی نظیر آتنا و بنیتا که اذهان عمومی را به شدت مشوش کرده است سعی در ایجاد امنیتی چندین برابر و احساس آرامش به مردم از جانب نیروی انتظامی چندین برابر شده است براین اساس میزان گشت‌های خیابانی افزایش یافته است و حوزه‌های اطلاعاتی در راستای حفظ امنیت جامعه هوشیارانه‌تر عمل می‌کنند.

وی اذعان داشت: پلیس به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای امنیتی مردم باشد و باید سازمان‌های دیگر نسبت به این امر همکاری لازم با پلیس را داشته باشند و با آموزش به مردم و کمک از آنها میزان اتفاقات تلخ را کاهش دهیم و به مردم اطمینان می‌دهیم تمامی تلاش‌های لازم از جانب نیروی انتظامی انجام شده و مشکلات پیش‌آمده از مراجع قانونی پیگیری کامل شود.

منتظرالمهدی در خصوص طرح فروش مواد مخدر دولتی گفت: در حال حاضر پلیس در این مورد نمی‌تواند اظهار نظری داشته باشد تا این طرح به‌طور کامل در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی افزود:‌ طبق ماده 15 این طرح، بحث درمان در اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است براین اساس با اهمیت به درمان معتادان در راستای اجرای این ماده می‌توان اقداماتی نظیر قطع ارتباط قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان در جامعه را رقم زد و می‌تواند تأثیرات خوبی در حوزه کاهش اعتیاد و مبارزه با آن داشته باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: باید منتظر عکس‌العمل نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح فروش مواد مخدر دولتی بمانیم و در صورت تأیید نهایی این طرح، باید پلیس آن را اجرا کند. 

وی در خصوص برخورد نیروی انتظامی با عاملین کاشت و پرورش گل در مزارع خود  اذعان داشت: یکی از وظایف نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوداگران است که این امر در قالب کشت، توزیع و ترانزیت مواد مخدر اعمال می‌شود.

منتظرالمهدی یادآور شد: بیش از 4 هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و 13 هزار مجروح در کارنامه فعالیت‌های پلیس در قبال مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که این افراد نه تنها در مرزها بلکه نسبت به انجام وظایف خود در اقصی نقاط کشور فعالیت داشته‌اند.

وی بیان کرد: پلیس در قبال مواد مخدر تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است و هیچگاه نسبت به این امر کوتاه نخواهد آمد بنابراین همچنان در مقابله با قاچاقجیان و فروشندگان مواد مخدر با جدیت برخورد می‌شود و با کسانی که  نسبت به پرورش گل و یا ماری‌جوانا در مزارع شخصی خود اقدام می‌کنند برطبق قانون رفتار می‌شود.

 


برچسب ها: نیروی انتظامی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *