تب همراه تشنج را در کودکان جدی بگیرید

8:47 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۷۵۸
یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: از جمله مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه کنند پیشگیری از تشنج های ناشی از تب است.

تب همراه تشنج را در کودکان جدی بگیریدبه گزارش گروه فضای مجازی ، غلامرضا زمانی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان با بیان اینکه از جمله مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه کنند پیشگیری از تشنج های ناشی از تب است، گفت: همانطور که والدین می دانند تشنج های ناشی از تب، حتما باید عیب یابی شوند.

وی ادامه داد: اگر علت تشنج های ناشی از تب، سرماخوردگی بود، درمان گذرایی می خواهد؛ اما اگر عفونت گوارشی بود به غیر از درمان، باید پیشگیری هم کرد.

 

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان اظهارداشت: بنابراین در برخورد با هر پدیده تب دار ضمن اینکه خانواده ها به پزشک مراجعه و علت تب را جست و جو و توصیه های پزشکی را اجرا می کنند آموزش هایی را هم باید برای پیشگیری از تشنج های ناشی از تب داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله این موارد کاهش و کنترل تب است و در صورت توصیه پزشک معالج، همزمان با تب بر، داروهایی تجویز می شود که معمولا در مدت کوتاهی مصرف می شوند.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان یادآور شد: این داروها به صورت موقت برای افرادی که سابقه تشنج های ناشی از تب دارند به مدت 24 ساعت و در صورت لزوم برای روز دوم هم تجویز می شوند .

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 


برچسب ها: تشنج بیماری صرع

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *