چرا وقتی بازیگران تئاتر به سینما می‌روند کسی اعتراض نمی‌کند/به مرزبندی در تئاتر اعتقادی ندارم

6:30 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۶۶۱
بازیگر سریال هوش سیاه گفت: از نظر من اینکه برخی حد و مرز جغرافیایی برای تئاتر قائل هستند عمل کاملاً بدی است. چطور می‌شود وقتی بازیگری از تئاتر به سینما می‌آید صدای کسی در نمی‌آید اما وقتی بازیگر سینما به تئاتر می‌آید همه اعتراض می‌کنند؟

اتابک نادری بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص حضور برخی چهره‌های سینمایی در تئاتر کشور گفت: از نظر من اینکه برخی حد و مرز جغرافیایی برای تئاتر قائل هستند عمل کاملاً بدی است. چطور می‌شود وقتی بازیگری از تئاتر به سینما می‌آید صدای کسی در نمی‌آید اما وقتی بازیگر سینما به تئاتر می‌آید همه اعتراض می‌کنند؟

وی در همین راستا ادامه داد: این اتفاق و اعتراض را من به شخصه قبول ندارم و به نظرم آن کس که توانایی کار را دارد می‌تواند از هر بخشی آن را انجام دهد. خیلی از بازیگران سینما با کارگردانان مطرح در عرصه تئاتر حاضر شدند و هیچ استقبالی هم نشده است.

بازیگر فیلم "جاودانگی" موفقیت در اجرای آثار نمایشی وابسته به خلاقیت و پختگی اثر دانست و اضافه کرد: تئاتر مختصات خود را دارد و اگر کسی بتواند در این مختصات عمل کند جواب می‌گیرد و اگر نتواند سر جای خودش نشسته و به وادی خود باز می‌گردد.

بازیگر سریال "هوش سیاه" بازیگری را شغلی سخت و طاقت‌فرسا اعلام و تاکید کرد: من هیچگاه مرزبندی خاصی برای این کار انجام نداده و برای شغل بازیگری احترام زیادی قائل هستم. بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون انواع مختلفی از بازیگری است که بنا به توانایی فرد اتفاق می‌افتد پس نباید حضور در هر کدام از این مدیوم‌ها مجزا دانسته و برای آنها حصار کشید.

وی در همین راستا عنوان کرد: برخی می‌گویند حضور بازیگران سینما برای دانشجویان و اهالی تئاتر اجحاف محسوب می‌شود که از نظر من این برداشت هم برداشت درستی نیست. به همان میزان که بازیگران سینما به تئاتر اضافه شدند به سالن تئاتر هم اعم از خصوصی و دولتی اضافه شده است. در حال حاضر تعداد زیادی سالن به سالن‌های تهران اضافه شده که جوانان می‌توانند در آنها کارشان را ارائه دهند پس نمی‌توان گفت که اهالی سینما تمام سالن‌های تئاتر را از آن خود کرده‌اند.

نادری با اشاره به بالارفتن تعداد مخاطبان تئاتر خاطرنشان کرد: فرهنگ تماشا در ایران توسعه یافته پس نباید نگران این مسائلی همچون حضور بازیگران سینما در تئاتر بود. مگر الان که تئاترهای کمدی و آزاد روی صحنه می‌روند تئاتر به خطر افتاده است؟ تئاتر به سلیقه مخاطب بستگی دارد و اتفاقاً این روند به تنوع آثار کمک شایانی کرده تا مخاطب بتواند به راحتی در میان آثار انتخاب خود را داشته باشد. کار و اثر نمایشی موفق اگر مخاطب داشته باشد در هر شرایطی و در هر سالنی می‌تواند فروش داشته و دیده شود پس باز هم می‌گویم که موفقیت هر اثر به هنرمندان آن وابستگی کامل دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *