رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسخ محکم ایران به اقدام آمریکا نشان داده خواهد شد/ نقض برجام صورت گرفته اما هنوز تا نقض فاحش فاصله داریم

13:49 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۵۶۷
دسته بندی: سیاست
رئیس ستاد اجرای برجام گفت: نقض برجام صورت گرفته اما هنوز تا نقض فاحش برجام و نقض اساسی آن فاصله داریم.

میزان/عراقچی پس از کمیسیون ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس:امروز بحث جامعی درباره قانون جدید کنگره امریکا داشتیم/وزارت خارجه با پیش نویس تهیه شده در کمیسیون کاملا موافق است/کلیات این طرح امروز تصویب شد/ اتفاق نظر کاملی در کمیسیون و مجلس در این باره وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سید عباس عراقچی پس از جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به منظور بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: امروز بحث جامعی درباره قانون جدید کنگره آمریکا داشتیم.

وی افزود: وزارت خارجه با پیش نویس طرح تهیه شده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاملا موافق است و نیاز است که در مقابل حرکات خصمانه و خبیثانه آمریکا به خصوص به خاطر آثاری که در اجرای برجام می‌گذارد و منافع جمهوری اسلامی ایران از این توافق را کاهش می‌دهد اقدام مقتضی صورت گیرد.

رئیس ستاد اجرای برجام با بیان اینکه کلیات این طرح امروز تصویب شد گفت: اتفاق نظر کاملی در کمیسیون و مجلس در این باره وجود دارد.

وی ادامه داد: در کمیسیون مشترک ایران و 1+5 همه موارد نقض برجام را گزارش کردیم و چند نامه توسط وزیر خارجه به خانم موگرینی ارسال شده و خواسته شده به کشورهای عضو برجام ارسال شود. 

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر خارجه گفت: نقض برجام صورت گرفته اما هنوز تا نقض فاحش برجام و نقض اساسی آن فاصله داریم.

وی تاکید کرد: موارد را به هیئت نظارت بر برجام گزارش می کنیم و تصمیم گیری خواهد شد.

عراقچی ادامه داد: نقض بندهای 26 ،28 و29 برجام را از سوی آمریکایی‌ها شاهد هستیم و نیاز به عکس العمل مناسب دارد و خوشحالیم که یک اتفاق نظر کامل در کمیسیون در این باره وجود داشت و انشالله قانون مراحل خود را طی خواهد کرد و پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران به این اقدام آمریکا نشان داده خواهد شد.

رئیس ستاد اجرای برجام اظهار داشت: موارد نقض برجام، بدعهدی‌ها، تعلل‌ها و پیمان شکنی‌ها توسط آمریکایی‌ها همگی ثبت شده است. از نظر ما موارد نقض برجام مستند است و هفته گذشته نیز در کمیسیون مشترک بحث شد و اگر در بیانیه پایانی این کمیسیون هم ملاحظه کرده باشید تاکید شده که باید تمامی مفاد برجام توسط طرف‌های برجام در فضای سازنده و همراه با حسن نیت انجام شود.

وی بیان اینکه کمیسیون مشترک انتقادات ایران را مورد توجه و تایید قرار داده است، عنوان کرد: مشترک انتقادات ایران را مورد توجه و تایید قرار داد که اجرای برجام توسط آمریکا به صورت کامل صورت نگرفته است. ما تمامی موارد را به طور کامل به هیات نظارت گزارش می‌دهیم .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *