140 "قاچاقچی" بزرگ مواد مخدر در افغانستان بازداشت شدند

17:05 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۳۶۸
معاون وزارت کشور از بازداشت 140 قاچاق‌چی بزرگ مواد مخدر خبر داد و گفت: در 4 ماه گذشته 874 قاچاقچی از سراسر کشور بازداشت شدند.

به گزارش سرویس بین الملل عبدالخلیل بختیار معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در نشست خبری پیرامون دستاورد‌های 4 ماهه این معاونت اظهار داشت: این معاونت از آغاز سالجاری تاکنون 764 عملیات را برای بازداشت قاچاقچیان مواد مخدر راه‌اندازی کرده که 114 عملیات آن، عملیا‌ت‌های بزرگ بوده‌ است.

بختیار با افشای هویت برخی قاچاق‌چیان تصریح کرد: 21 تن از کارمندان ارشد وزارت‌های کشور و دفاع و نیز در بین قاچاق‌چیان حضور دارند که 15 تن آنها از وزارت کشور و 6 تن آنها از وزارت دفاع هستند.

وی با بیان اینکه در این عملیات‌ها 19 کارخانه تولید مواد مخدر نابود شده، توضیح داد: در بین بازداشت شدگان 5 قاچاقچی پاکستانی و 3 قاچاق‌چی ایرانی نیز هستند.

معاون وزارت کشور اظهار داشت: در عملیات‌های که از سوی مسئولان معاونت مبارزه علیه مواد مخدر راه‌اندازی شده بود، 116 تُن مواد مخدر، مواد شیمیایی و مشروبات الکلی کشف شده است.

عبدالخلیل بختیار با بیان اینکه جنگ‌افزارها، تلفن‌های همراه، دستگاه‌های مخابره و پول نقد از دستاورد‌های دیگر این عملیات‌ها است، گفت: در جریان این عملیات‌ها، 292 میلیون دلار به مافیای مواد مخدر ضرر وارد شده که اگر این مقدار مواد به بیرون از کشور قاچاق می‌شد، 900 میلیون دلار به جیب قاچاقچیان واریز می‌شد.

این در حالی است که افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده مواد افیونی در سطح جهان بوده و با وجود حضور گسترده و صدها هزار نفری غرب، اما آمارهای تولید و قاچاق مواد مخدر با گذشت هر روز افزایش می‌یابد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *