رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خوردن گوشت قرمز در رستوران های بین راهی ممنوع

17:15 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۱۳۹
رئیس انجمن صنایع غذایی ایران از فروش کباب‌هایی با گوشت‌هایی نامناسب در برخی رستوران‌های بین راهی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، محمد حسین‌ عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: برخی  رستوران‌های بین‌ راهی و حتی کبابی‌های معروف اقدام به سرو و تهیه غذا با گوشت نامرغوب می‌کنند که این مسئله باعث بروز بیماری‌های مختلف در افراد می‌شود که نظارت و بازرسی ها در این حوزه باید بیشتر شود.

 

وی بیان کرد: مردم سعی کنند حتی الامکان از مصرف غذاهای‌ غیرخانگی‌ پرهیز کنند زیرا ماده اولیه تهیه شده غذاهای موجود در برخی رستوران هامشخص نیست و افراد نمی‌توانند بهداشتی بودن مواد اولیه غذایی که مصرف می‌کنند را به درستی تشخیص دهند.

 

عزیزی عنوان کرد: گوشت نامرغوب  زمانی که پخته می‌شود طعم و رنگش مانند گوشت گوسفند و گاو است و مردم به سادگی نمی‌توانند نوع گوشت مصرفی در غذا را تشخیص دهند.

 

وی تأکید کرد: فروش غذاهای نامناسب در رستوران‌های بین‌راهی به مراتب بیشتر است که  متأسفانه آنها هیچ توجیهی برای کیفیت و سلامت مواد درست شده ندارند.

 خوردن گوشت قرمز در رستوران های بین راهی ممنوع

عزیزی اظهار کرد: اگر به مسافرت می روید، سعی کنید غذای بیرون را خیلی کم مصرف کنید. اما اگر مجبور شدید در رستوران غذا میل کنید رستورانی را انتخاب کنید که ظاهر رستوران، وضعیت کارکنان آن و شرایط بهداشتی محیط مناسب و کارکنان آن کارت بهداشتی معتبر داشته باشند.

 

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در پایان به افرادی که تمایل دارند به جای مراجعه به رستوران های بین راهی خود در طول سفر غذایشان را آماده کنند، توصیه کرد: در موقع تهیه کباب وجوجه کباب، مواظب باشید که تمام قسمت های آن و به خصوص داخل کباب کاملا حرارت دیده و به خوبی پخته شود تا در صورت وجود آلودگی احتمالی، با پختن از بین برود و دچار مسمومیت غذایی همراه با اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه نشوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *