این رژیم لاغری سرشار از پروتئین است

19:05 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۹۵۹
در سال های اخیر افراد بسیاری رو به رژیم های سرشار از پروتئین آورده اند و دلیلش هم تاثیر آن روی افزایش بافت عضلانی، کاهش وزن، سلامت قلب، اشتها، سطح انرژی و بیماری های مزمن است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در سال های اخیر افراد بسیاری رو به رژیم های سرشار از پروتئین آورده اند و دلیلش هم تاثیر آن روی افزایش بافت عضلانی، کاهش وزن، سلامت قلب، اشتها، سطح انرژی و بیماری های مزمن است. با این حال بسیاری اصلا مبانی این نوع رژیم را که محدودیت ها، خطرات بالقوه برای سلامت و روش هایی برای بدست آوردن تعادل سالم لبنیات است را درک نکرده اند.

 

برنامه غذایی سرشار از پروتئین چیست؟

 

چنین برنامه غذایی بیشتر از منابع خوب پروتئین تشکیل می شود اما مقدار کربوهیدرات  و چربی نیز در آن گنجانده شده. تجربه نشان داده رژیم های غذایی سرشار از پروتئین توانسته اند تاثیری مثبت روی سلامت قلب، بهبود هاضمه و تقویت رشد عضلانی داشته باشد.

 

قبل از اینکه به سراغ یک برنامه غذایی با پروتئین بالا بروید مهم است که ابتدا نقش این درشت مغذی را در بدن بدانید. برای مثال اگر می خواهید وزن کم کنید با افزایش میزان مصرف پروتئین باید مقدار فعالیت بدنی خود را نیز افزایش دهید چون پروتئین اضافی که سوخته نمی شود برای بدن خوب نیست. پروتئین از آمینو اسیدها تشکیل شده است که مصالح واقعی بدنمان هستند و پروتئین ها پیوسته در حال سنتز شدن و شکسته شدن توسط بدنمان هستند.

 

با رعایت رژیم غذایی سرشار از پروتئین ضرورتا به بدنتان مواد اضافه می دهید تا با آنها کار کند و جایگزین کالری می شود که معمولا از طریق کربوهیدرات دریافت می شده است و بیشتر احتمال تبدیل شدنش به چربی بوده. برای افرادی که می خواهند رشد عضلانی خود را تقویت کنند و به ترمیم و ریکاری عضلات کمک کنند پروتئین یکی از اجزا ضروری برنامه غذایی به حساب می آید چون در همه چیزها دخالت دارد از بافت های هم بند گرفته تا پوست و خون و رگ ها.

 این رژیم لاغری سرشار از پروتئین است

بهترین پروتئین برای کاهش وزن

 

اگر با قصد کاهش وزن می خواهید یک برنامه غذایی سرشار از پروتئین را شروع کنید، برخی از بهترین انتخاب هایتان پروتئین های کامل هستند مانند دانه های سویا، شاهدانه، لوبیا، عدس، کره بادام زمینی و بادام.

 

دانه سویا: هر فنجانش 68 گرم پروتئین دارد.

 

کره بادام زمینی: هر فنجانش 65 گرم پروتئین دارد.

 

بادام: هر فنجانش 20 گرم پروتئین دارد.

 

عدس: هر فنجان آب پزش 18 گرم پروتئین دارد.

 

شاهدانه: هر فنجانش 63 گرم پروتئین دارد.

 

چه کسانی باید رژیم غذایی سرشار از پروتئین بگیرند؟

 

استفاده از رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای افرادی که به میان سالی رسیده اند، کسانی که می خواهند از برنامه غذایی سرشار از کربوهیدرات دوری کنند، آنهایی که می خواهند سریع عضله اضافه کنند و برای کسانی که با کاهش وزن در گذشته مشکل داشتند مفید است.

 

رژیم غذایی کربوهیدرات: اگر برای مدت زمان زیادی از برنامه غذایی سرشار از کربوهیدرات استفاده می کرده اید احتمال دارد در برخی قسمت های بدنتان درگیر چربی های اضافی باشید. با تغییر برنامه خود به رژیم سرشار از پروتئین می توانید مقدار بافت عضلانی خود را افزایش دهید و خوشبختانه می توانید وابستگی بدن به کربوهیدرات ها و قندهای ساده را نیز کاهش دهید. این کار می تواند سطح انرژی، سیستم ایمنی و سرعت سوخت و سازتان را افزایش دهد.

 

بالا رفتن سن: با بالا رفتن سنتان چیزهای بیشتری در بدن شروع به شکسته شدن می کنند بنابراین به ترمیم بیشتری نیاز است پس گردش پروتئین بیشتری باید داشت. از آنجا که همیشه مقداری از پروتئین به واسطه ادرار و مدفوع از دست می رود بنابراین با بالا رفتن سن نیاز است که میزان دریافت پروتئین را نیز افزایش دهید از این رو چنین برنامه ای به کارتان خواهد آمد.

 

افزایش عضلات: بهترین مصالح اولیه برای ساخت بافت عضلانی پروتئین است. وقتی ورزش می کنید بافت عضلانی آسیب می بیند . برای ریکاوری بعد از هر تمرین این آسیب ها باید با پروتئین پر شوند به همین دلیل است که بسیاری از بدنسازها و ورزشکاران از برنامه های غذایی سرشار از پروتئین استفاده می کنند.

 

مشکل کاهش وزن: اگر از افرادی هستید که در گذشته با افزایش و کاهش وزن مشکل داشته اید ممکن است دلیلش پذیرش بالای کربوهیدرات توسط بدنتان بوده باشد. با تغییر رژیم غذایی خود به نوع پروتئینی با مشکلات وزنی کمتری مواجه خواهید شد و کنترل بیشتری روی سطح انرژی و دریافت کالری در طول روز خواهید داشت.

 

منبع: سایت دکتر کرمانی


برچسب ها: پروتئین چیست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *