دستگیری رئیس یکی از بانک‌های استان کرمانشاه به اتهام پولشویی و اخذ رشوه

9:09 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۹۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: رئیس یکی از بانک‌های استان کرمانشاه به اتهام قاچاق ارز، اخذ رشوه و پولشویی شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری رئیس یکی از بانک‌های استان کرمانشاه به اتهام پولشویی و اخذ رشوهمحمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از دستگیری رئیس یکی از بانک‌های این استان به اتهام پولشویی خبر داد و گفت: طی تحقیقات به عمل آمده در حوزه قضایی شهرستان پاوه مشخص شد رئیس شعبه یکی از بانک‌های این شهرستان با افتتاح حساب به نام خود و فرزند خردسالش به واریز مبلغي كلان و برداشت پول بدون اعلام منشأ اقدام کرده است.

وی گفت: با بررسی و ردیابی حساب‌های مالی متعلق به متهم و فرزندش با عنایت به گردش مالی بسیار زیاد و عدم ماندگاری مبالغ واریزی و همچنین مبادله با افرادی که اکثراً ساکن مناطق مرزی سقز، مریوان، بانه و سردشت هستند مشخص شد که از حساب‌های فوق جهت انجام معاملات مشکوک استفاده شده است.

صادقی ادامه داد: متهم با اقدامات خود خصوصاً نقل و انتقال عواید حاصل از قاچاق کالا و ارز علاوه بر پولشویی موجبات تسهیل قاچاق کالا و ارز را نیز برای مرتکبین فراهم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: این متهم به همکاری با افرادی از جمله م.. ک. جهت انتقال وجوه کلان از مرز به داخل کشور و واریز وجوه مذکور به حساب‌های مخفی و متعدد از جمله حساب‌های کوتاه‌مدت خود به‌صورت نقدی با نقض قوانین و مقررات کشوری از جمله پر نکردن فرم CTR و مبادرت به عملیات بانکی غیرمجاز (ورود ریال به کشور بدون رعایت ضوابط تعیینی از سوی بانک مرکزی) نموده و از این طریق جلب منفعت و امتیاز برای خود کرده است. همچنین این فرد به تحصیل مال از طریق نامشروع نیز اعتراف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم در ازای اقدامات فوق مبادرت به دریافت مبالغی به‌عنوان رشوه (واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به حساب فرزند متهم) کرده است.

این مقام قضایی افزود: نهایتا این که اتهاماتی همچون مباشرت در پولشویی، قاچاق ارز به‌صورت سازمان‌ِ یافته، ارتشاء، مباشرت در عملیات بانکی بدون مجوز و معاونت در قاچاق کالا برای این فرد محرز شده است.

صادقی در پایان گفت: متهم با تمدید قرار تأمین کیفری سابق الصدور کماکان در بازداشت بوده و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری سایر ایادی و همدستان وی در دستور کار قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *