تحصیل ۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران/ 600 کرسی آزاد اندیشی برگزار شد

16:10 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۸۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تمامی آموزش‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی طلاب باشد.

تحصیل ۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران/ 600 کرسی آزاد اندیشی برگزار شدبه گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر حوزه‌های علمیه خواهران بخواهد در عرصه‌های مختلف مانند مدیریت، پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی اثرگذار باشد باید توان تولید علم در طلاب تقویت شود.

وی با بیان اینکه تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است باید نتیجه داشته باشد، افزود: تمامی آموزش‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی طلاب باشد.

وی ادامه داد: بنیه علمی طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران باید تقویت شود و تقویت بنیه علمی منوط به تقویت فعالیت‌های پژوهشی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته نیز در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد که این تعداد نیروی انسانی باید سهم بسیار زیادی در تولید علوم اسلامی انسانی داشته باشند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران مقدمات را برای طلاب خواهر فراهم کردیم و امیدواریم که طلاب با تقویت بنیه‌ علمی خود این مقدمات را به نتیجه برسانند.

وی گفت: در هفته عفاف و حجاب در سراسر کشور صدها نشست پیرامون موضوع عفاف و حجاب برگزار شد و این در حالی است که در فصل تعطیلی مدارس علمیه خواهران هستیم و من اعتقاد دارم که این یک انفجار کار فرهنگی بود که در حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در ماه رمضان سال جاری بیش از ۴۰هزار نشست قرانی توسط حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است و این نشان دهنده این است که حوزه‌های علمیه خواهران در بخش‌های مختلف در حال فعالیت است.

جمشیدی با تاکید بر اهمیت حضور و فعالیت موثر طلاب در فضای مجازی خاطرنشان کرد: سرعت فراگیر شدن فضای مجازی در کشور بسیار زیاد است و اگر برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت نگیرد، عقب خواهیم ماند البته در حال حاضر حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشتاز است.

وی اظهار داشت: برگزاری  ۳۰۰ دوره داوطلبانه آموزش فضای مجازی در مدارس علمیه خواهران از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی است و همچنین در سه سال گذشته تعداد خواهران طلبه وبلاگ‌نویس از ۳هزار نفر به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح نمود: طرح و برنامه ما برای طلاب خواهر این است که از ابتدای حضور و نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه خواهران تا مراحل پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، با فضای مجازی در ارتباط باشند تا علاوه بر کسب توانایی و فعالیت موثر در فضای مجازی به تبلیغ معارف ناب اسلام بپردازند و راه‌اندازی شبکه کوثرنت نیز در همین راستا بوده است.

جمشیدی عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران در دو سال گذشته برگزار شده است.

وی اظهار داشت: هیچ نهادی در کشور به اندازه حوزه‌های علمیه خواهران از نظر کیفی و از نظر کمی در بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موفق نبوده است و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *