جرقه‌های یک انقلاب مردمی درمنطقه الشرقیه عربستان آغاز شده است

21:00 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۶۷
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جرقه‌های یک انقلاب مردمی درمنطقه الشرقیه عربستان آغاز شده وبه دلیل سکوت جامعه جهانی و رسانه‌های غربی نسبت به رخدادهای منطقه الشرقیه این تظاهرات و درگیری‌ها پوشش خبری داده نمی‌شود.

هانیحسن هانی‌زاده درگفت‌وگو باخبرنگار گروه سیاسی درباره بمباران شهر عوامیه عربستان توسط نیروهای نظامی این کشور گفت: شهر العوامیه از دو ماه پیش تاکنون درمحاصره نیروهای امنیتی عربستان سعودی قرار دارد، به اعتبار اینکه مردم این شهر گرایش خاص مذهبی دارند و آیت الله شیخ نمر از این منطقه است.

وی ادامه داد: رژیم آل سعود برای انتقام از مردم العوامیه و اینکه مردم این شهر مذهبی دارند که با وهابیت در تضاد است این شهر را از دو ماه قبل محاصره کردند و آب و برق مردم این منطقه را قطع کرده‌اند علاوه بر العوامیه شهرهای القطیف و الاحصار هم مورد حمله مکرر ارتش رژیم آل سعود قرار می گیرد.

کارشناس مسائل غربی آسیا اضافه کرد: جرقه‌های یک انقلاب مردمی درمنطقه الشرقیه عربستان آغاز شده وبه دلیل سکوت جامعه جهانی و رسانه‌های غربی نسبت به رخدادهای منطقه الشرقیه این تظاهرات و درگیری‌ها پوشش خبری داده نمی‌شود.

هانی زاده در ادامه گفت: مردم الشرقیه آماده یک خیزش طولانی مدت هستند ودر تقابل با آل سعود هستند و به دلیل چسبندگی العوامیه با اهالی یمن ومردم این کشور خصوصا حوصی‌ها به نظر می رسد آل سعود برای انتقام ازاین مردم کلیه تدابیر سختگیرانه را بر علیه مردم الشرقیه خصوصا العوامیه اعمال کردند.

وی یادآور شد: مردم عوامیه شیعه هستند و ارتباطی هم با ایران ندارند و حتی تماس تلفنی مردم العوامیه با ایران جرم محسوب می‌شود، حتی اگرکسی تماس تلفنی با ایران بگیرد بلافاصله دستگیر واعدام می شود چه برسد به اینکه اینها گرایش به ایران داشته باشند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: ارتباط مرم العوامیه با ایران کاملا قطع است و مردم میدانند هر نوع گرایش به ایران اعدام دارد وکشتار و بمباران مردم این منطقه به خاطر شیعه بودنشان است وحتی اطراف مردم مدینه که شیعه هستند سالهاست در محاصره هستند و ا جازه ورود به شهر مدینه را ندارند.

هانی‌زاده در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره اظهارات وزیر دفاع مالزی مبنی بر حضور داعش در منطقه شرق آسیا بیان کرد: سیاست آمریکا و همپیمانانش این است که پس از شکست‌های داعش بحران را از خاورمیانه به سمت شرق آسیا و آسیای مرکزی منتقل کنند.

وی تصریح کرد: انتقال 120 نفر ازفعالان فرماندهان داعش از الرقه سوریه به کوه های تورابورا توسط آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا برنامه دقیق برای ناامن کردن آسیای مرکزی و شرق آسیا در نظر گرفته و درآینده شاهد نوعی ناامنی در کوه‌های اسلامی شرق آسیا مثل مالزی خواهیم بود و این ناامنی‌ها ممکن است به هند و روسیه و چین هم گسترش یابد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکیدکرد: بیشتر تشویق‌هایی که هم اکنون آمریکا برای داعش دارد اینست که پایگاه‌های خودرا از خاورمیانه به سمت آسیای مرکزی و میانه منتقل کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *