موردی از حمله گرگ به انسان در کرمانشاه ثبت نشده است/ متین اولین مورد بود

13:27 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۲۱
اداره محیط زیست کرمانشاه اعلام کرد حمله گرگ به پسر 3 ساله اولین حمله این حیوان به یک انسان در استان کرمانشاه است که به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد پس از وقوع حادثه پسربچه سه ساله درروستای بشیر آباد سنقر و کلیایی به نقل از پدر مصدوم  خبری در مبنی بر رها سازی یک گونه گرگ با پلاک ویژه در اطراف سنقر توسط اداره محیط زیست کرمانشاه، صحت ندارد و این اداره کل و واحدهای تابعه هیچ گونه برنامه رها سازی گرگ در هیچ کدام از مناطق استان کرمانشاه را نداشته است.


لازم به ذکر است پس ازاطلاع از وقوع این حادثه، بلافاصله نیروهای محیط زیست شهرستان سنقر در روستا حضور یافته و به پایش و جستجو درمنطقه پرداخته که این پایش‌ها همچنان ادامه دارد.


مسئولان محیط زیست ضمن عیادت از مصدوم و گفت و گو با اولیای وی، وضعیت درمانی مصدوم را پیگیریودر گفت و گو با پدر متین، وی اظهار کرد که حیوان مهاجم را مشاهده نکرده است، در جستجو فرزندش را درنهری پیدا کرده وبه بیمارستان انتقال داده است.


به اطلاع می رساند گرگ درنقاط مختلف استان وجود دارد و از گذشته نیز درتمامی زیستگاه‌های طبیعی استان وجود داشته است، اما حمله گرگ به انسان در استان کرمانشاه برای اولین بار اتفاق افتاده است و می تواند علل مختلفی داشته باشد از جمله  تخریب زیستگاه‌های طبیعی و از بین بردن طعمه‌های وحشی توسط عوامل انسانی ، شکار بی رویه گراز و خرگوش ( منابع غذایی گرگ‌ها) توسط اهالی ، انباشت غیر اصولی زباله درحاشیه روستاها و شهرها، زنده گیری توله‌های گرگ برای جفت گیری با سگ و سپس رها سازی هیبرید سگ و گرگ ( گرگاس) در طبیعت به دلیل تربیت ناپذیر بودن و عدم توانایی شخصی درنگهداری از آنها، از جمله این عوامل می باشد که سبب می‌شود گرگ در حاشیه مناطق مسکونی حضور پیدا کند و در برخورد با کودکان یا افراد ناتوان آنها را مورد حمله قرار داده و آسیب برساند. گرگ‌ها به هیچ وجه حاضر نیستند وارد محیط زندگی انسان‌ها شوند و این از نظر رفتارشناسی حیوانات مشخص شده است. بر هم زدن چرخه‌های طبیعی پیامدهای ناخواسته و تعارضات منفی در زندگی ما دارد.


لازم است در وهله نخست با مراقبت‌های لازم از کودکان از وقوع چنین حوادث ناگوار و دردناکی پیشگیری نماییم وبا توسعه آموزش‌های حفاظت محیط زیست و رعایت حریم زیستگاه‌های حیات وحش و پرهیز از تخریب و بر هم زدن چرخه‌های طبیعی و نابودی طعمه‌های طبیعی، همانند گذشته زمینه زندگی بدون تعارض انسان و حیات وحش را فراهم کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *