۵ ایرانی دارنده حکم ثبت رکورد در گینس

12:50 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۷۵۸
مسئول ثبت رکورد‌های گینس در ایران گفت: با ثبت رکورد شنا با دستان بسته در آب‌های آزاد توسط 'الهام سادات اصغری ' نام نخستین بانوی ایرانی در کتاب‌های گینس ثبت شد و شمار ایرانیان دارنده حکم ثبت رکورد در گینس به پنج نفر رسید.
۵ ایرانی دارنده حکم ثبت رکورد در گینسبه گزارش گروه فضای مجازی ، مسئول ثبت رکورد‌های گینس در ایران گفت: با ثبت رکورد شنا با دستان بسته در آب‌های آزاد توسط 'الهام سادات اصغری ' نام نخستین بانوی ایرانی در کتاب‌های گینس ثبت شد و شمار ایرانیان دارنده حکم ثبت رکورد در گینس به پنج نفر رسید.روح الله دشمن زیاری افزود: این شناگر موفق شد با دستان بسته به مدت بیش از سه ساعت در آب‌های خلیج فارس شنا و رکورد جهانی در این زمینه ثبت کند.
 
وی بیان کرد: این بانوی شناگر ۳۵ ساله تهرانی با حضور نماینده گینس در ایران، رکوردش را به نام ایران و بوشهر در کتاب رکورد‌های جهان به ثبت رساند.
 
دشمن زیاری یادآور شد: این بانوی ایرانی با پوشش اسلامی رکورد شنا با دستان بسته در آب‌های آزاد را که در اختیار پائلو کارزری (مرد ایتالیایی) بود شکست و آن را به خود اختصاص داد.
 
وی یادآور شد: اکنون در ایران علاوه بر الهام سادت اصغری چهار نفر دیگر نیز حکم ثبت رکورد گینس دارند که ۲ مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپایی و ۲ مورد نیز در رشته طناب زنی و بیشترین ضربه زدن به توپ با شانه است.
دشمن زیاری افزود: سه ایرانی نیز نام آن‌ها در سایت کتاب گینش ثبت شده، ولی به دلیل پیگیری نکردن هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اند که یکی از آنان علی دایی با بیشترین گل ملی در رشته فوتبال در جهان است.
 
وی افزود: هم اکنون در ایران ۲۰ نفر برای ثبت رکورد در گینس اعلام آمادگی کرده اند که از این شمار تنها پنج نفر مدارک مورد نیاز را تحویل دادند.

 
 
منبع: ایرنا
 
 انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *