رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحریم‌های اخیر اولین اقدام دیوانه‌وار آمریکایی‌ها نیست؛ یال و کوپال آنها ریخته است

10:49 - 04 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مشاور رئیس مجلس با اشاره به تصویب طرح تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی گفت: این اولین اقدام نسنجیده ودیوانه‌وار آمریکایی‌ها نیست.

منصورمنصورحقیقت پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تصویب طرح تحریمی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی اظهار کرد: این اولین اقدام نسنجیده ودیوانه وار آمریکایی‌ها نیست.

وی ادامه داد: ما در طویل تاریخ انقلاب از این اشتباهات از جانب آمریکا‌یی‌ها فراوان دیده‌ایم، قبلاً بوش پسر، محورها و کشورهای شیطانی را مطرح کرد، چه کاری توانست بکند؟ البته ما از آقای بوش ممنون هستیم که زحمت کشیدند هزاران میلیارد دلار و 4-5 هزار کشته را تقدیم کرده و عراق را آزاد و تحویل مسلمانان دادند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در این برهه هم می‌خواهند بگویند که ایران، کره شمالی و روسیه محور شرارت هستند، ماعادت کردیم به این اقدام و آمریکا هم با چنین اقداماتی خود را سبک می‌کند.

حقیقت پورخاطر نشان کرد: آمریکا، دیگر همان کشوربعد ازجنگ جهانی دوم نیست، یال و کوپالش ریخته است، آنها در همین منطقه خاورمیانه نتوانسته‌اند مشکلات قطر و عربستان را حل کنند، می‌خواهند مشکلات جهان را با تحریم حل کنند.

وی یادآور شد: دنیا بزرگتر از این نگاه آمریکایی‌هاست که فکر می کنند، با نگاه تحریم مآبانه خودشان می‌توانند کشورهای دیگر را فلج کنند، نخیر، مگر کره شمالی هم اکنون درصنعت هسته‌ای دفاعی آزادند و می‌توانند جنس بگیرند؟ خیر، آنها درتحریم هستند و خود به این پیشرفت ها رسیده‌اند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های موشکی، دفاعی، هسته‌ای ، نانو و بیو افزود: تکنولوژی و آیین نامه‌های علمی این علوم را آمریکایی‌ها به ما ندادند.دانشمندان جوان و هوشمند ملت توانستند به این کشفیات برسند و در این مدت طراز بسیار بالایی در این علوم در دنیا داریم.

حقیقت پور تأکید کرد: آمریکا بزرگ است اما این بزرگی به معنی خوب اندیشیدن، خوب طرح ریزی کردن نیست، آنها درعراق، سوریه ، افغانستان شکست خوردند و هم اکنون درمنطقه ورشکسته هستند.

به گفته وی، این اقدامات تحریمی آمریکا جز اینکه عزم مردم ایران را جزم ترکند و روحیه مقاومت بر علیه آمریکایی‌ها را دردنیا تقویت کند، چیز دیگری نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *