دعا‌هایی جهت ارتباط با امام زمان (عج) / منتظر ظهور و ایجاد آمادگی در دیگر انسان‌ها

7:30 - 06 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۶۱۹
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه منتظر ظهور امام زمان (عج) علاوه بر خودش در دیگر انسان‌ها نیز آمادگی ایجاد می‌کند، به دعا‌هایی جهت ارتباط با امام دوازدهم (عج) اشاره کرد.

 امام زمان (عج)محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در عصر غیبت کبری امام زمان (عج) نایب هایی وجود ندارند تا منتظران از راه آن ها با امام زمانشان در ارتباط باشند، مومنان می توانند از راه خواندن دعاهایی مانند دعای فرج، دعای عهد، دعای ندبه و زیارت آل یاسین با این حضرت در ارتباط باشند و تلاش کنند از بهره های وجودی ایشان نیز مانند خورشید پشت ابر استفاده کنند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در بسیاری از موارد دیده می شود که منتظران امام زمان (عج) فعالیت هایی را انجام می ‌دهند که به طور ناخواسته مانع تعجیل در ظهور امام دوازدهم (عج) می شوند.


وی ادامه داد: فعالیت هایی مانند سستی ورزیدن در انجام امور دینی و همچنین کارهای روزمره با اصل انتظار ارتباط دارد چراکه فردی که به معنای حقیقی مفهوم انتظار را درک کرده، شوق و امیدی در درون وجودش احساس می کند که مشوق او در انجام فعالیت‌هایش است.


کربلایی توضیح داد: یکی از فعالیت های مهمی که فرد منتظر در مسیر انتظار ظهور آقا امام زمان (عج) باید انجام دهد، این است که میان فعالیت های خود و خواست امام دوازدهم (عج) تناسب ایجاد کند به این معنا که علایق خود را در راستای علاقه های این حضرت قرار دهد و سعی کند چنین موضوعی را در درون خود نیز نهادینه کند.


وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: انسانی که برای ظهور حضرت قائم (عج) انتظار می کشد، علاوه بر اینکه خود را آماده می کند باید چنین آمادگی روحی را در درون افراد دیگر نیز ایجاد کند چرا که برای ظهور امام دوازدهم (عج) تمامی زمینه ها باید فراهم باشد.


این کارشناس مذهبی یادآور شد: به طور کلی در دین اسلام صدقه دادن برای سلامتی انسان‌ها مورد سفارش قرار گرفته و این موضوع در مناسبت های مختلف قابل مشاهده است. یکی از فعالیت هایی که فرد منتظر واقعی در زمان پیش از ظهور می تواند انجام دهد این است که برای سلامتی این حضرت صدقه بدهد.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر غیبت کبری امام زمان (عج) نایب هایی وجود ندارند تا منتظران از راه آن ها با امام زمانشان در ارتباط باشند، مومنان می توانند از راه خواندن دعاهایی مانند دعای فرج، دعای عهد، دعای ندبه و زیارت آل یاسین با این حضرت در ارتباط باشند و تلاش کنند از بهره های وجودی ایشان نیز مانند خورشید پشت ابر استفاده کنند.

درباره این موضوع می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:


انتظار فرج به عنوان برترین اعمال/ انتظار یعنی تلاش براى رسیدن به وضع مطلوب


تاثیر دعا کردن در ظهور امام زمان (عج) / گام‌های فرد منتظر در مسیر تهذیب نفس خود


ولایت‌مداری یکی از نشانه‌های فرد منتظر/ لزوم توجه هرچه بیشتر به مفهوم انتظار عملی


افزایش شناخت، نخستین گام در مسیر انتظار امام زمان (عج)/ نذر صلوات برای ظهور امام دوازدهم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *