نسخه آتی ویندوز 10 بدون Paint عرضه می شود

18:20 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۵۱۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
شرکت مایکروسافت اعلام کرده که اپ نمادین و نوستالژیک Paint که سالهاست همراه این سیستم عامل قرار حضور دارد دیگر از دستور کار تیم های توسعه خارج شده و بزودی شاهد حذف کامل آن خواهیم بود.

به گزارش گروه فضای مجازی ، گویا طبق اخبار منتشر شده در بروز رسانی پیش روی ویندوز ۱۰ دیگر شاهد اپ خاطره انگیز و مار راه انداز Paint نخواهید بود!

 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که اپ نمادین و نوستالژیک Paint که سالهاست همراه این سیستم عامل قرار حضور دارد دیگر از دستور کار تیم‌های توسعه خارج شده و بزودی شاهد حذف کامل آن خواهیم بود.

 

اپلیکیشن Paint در سال ۱۹۸۵ معرفی شد و همراه همیشگی تمام نسخه‌های سیستم عامل منتشر شده از مایکروسافت بوده است. این اپ پیچیدگی خاصی نداشته و کار کردن با آن از ساده ترین‌ها به شما می‌رود. تقریبا تمامی‌مردم دنیا از این برنامه برای ویرایش تصاویر‌هایشان قبل از انتشار در اینترنت بهره می‌برند!

 

گویا مایکروسافت لیستی از ابزار‌ها و اپ‌هایی را منتشر کرده که قرار است در روند توسعه این سیستم عامل به صورت کامل حذف شوند. مایکروسافت می‌گوید این لیست از اپلیکیشن‌ها در بروز رسانی‌های آتی ویندوز ۱۰ به صورت Removed در خواهند آمد و در نسخه‌های نهایی که از این سیستم عامل منتشر می‌شود قطعا حضور نخواهند داشت. این لیست برای بررسی توسط مشتریان این کمپانی ارائه شده تا هر گونه اطلاعات مهم و ضروری خود را از روی این ابزار‌ها برداشته و به دیگر ابزار‌ها انتقال دهند.

 نسخه آتی ویندوز 10 بدون Paint عرضه می شود

در لیست منتشر شده از سوی مایکروسافت Paint گویا دردناک ترین به نظر می‌رسد و در میان خبرگزاری‌های آنلاین این مورد سروصدای فراوانی را به همراه داشته است. البته مایکروسافت می‌گوید این لیست قابل تغییر است و اپ‌های غیر ضروری و یا مهم دیگری به آن اضافه یا کم خواهند شد.

 

مایکروسافت اوایل امسال میلادی اپ Paint 3D را معرفی کرد، تاکنون قرار بر این بوده که Paint 3D در کنار جد بزرگترش در کنار هم حضور داشته باشند اما تصمیم جدید مایکروسافت مبنی بر حذف Paint گویا قطعی به نظر می‌رسد!

لیست اپ‌های منسوخ شده مایکروسافت در نسخه آتی ویندوز ۱۰

 

طبق برنامه اعلام شده توسط مایکروسافت اپ‌های ۳D Builder app, Apndatabase.xml, Enhanced Mitigation Experience Toolkit (EMET), Outlook Express, Reader app, Reading List, Screen saver functionality in Themes, Syskey.exe, TCP Offload Engine, Tile Data Layer and Trusted Platform Module (TPM) Owner Password Management قرار است در بروز رسانی پاییز ویندوز ۱۰ که قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود حذف شوند!

 

اپ‌هایی نظیر IIS 6 Management Compatibility, IIS Digest Authentication, RSA/AES Encryption for IIS, Sync Your Settings, System Image Backup (SIB) Solution, TLS RC4 Ciphers, Trusted Platform Module (TPM): TPM.msc and TPM Remote Management, Trusted Platform Module (TPM) Remote Management, Windows Hello for Business deployment that uses System Center Configuration Manager and Windows PowerShell 2.0 هم همراه با Paint با برچسب منسوخ شده مواجه می‌شوند و دیگر خبری از توسعه و حضور آنها نخواهد بود!

منبع: نت نوشت


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *