مخالفت نیروی انتظامی با توزیع تریاک دولتی/ طرح کاهش مجازات قاچاقچیان بازنگری شود

12:44 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۳۷۳
جانشین رئیس پلیس کور گفت: بهتر است طرح کاهش مجازات های قاچاقچیان بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

مخالفت نیروی انتظامی با توزیع تریاک دولتی/ طرح کاهش مجازات قاچاقچیان بازنگری شودبه گزارش گروه جامعه ، سردار اسکندر مومنی در حاشیه برگزاری کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در کشور درجمع خبرنگاران با اشاره به رشد 11 درصدی کشفیات مواد مخدرگفت: در چهارماهه اول امسال 264 تن مواد افیونی در کشور کشف شد که مربوط به همه دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است.


وی با بیان اینکه از این مقدار کشفیات مواد مخدر 235 تن توسط نیروی انتظامی کشف شده و حدود 80 درصد آن مربوط به شرق و حاشیه شرقی کشور است ،افزود: این امر نشان از تمرکز پلیس بر جلوگیری از ورود مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور دارد.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه 69درصد کشفیات با کار اطلاعاتی است، تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی مبتنی بر تمرکز بر اقدامات و اشراف اطلاعاتی است ؛ درگیری با قاچاقچیان بیشتر شده اما بحمداله شهدای ما 75 درصد کاهش داشته است.


سردار مومنی با اذعان به اینکه همه تلاش ما این است که با تمرکز بر انسداد مرزها از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم، اظهار داشت: امروز کمیته مقابله با مواد مخدر کشور در استان هرمزگان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و قرار بر این شد که با بسیج منابع،امکانات و اتخاذ شیوه های نوین با این معضل به صورت جدی تری مقابله کنیم.


وی با اشاره به کشف 21 تن مواد مخدر از ابتدای امسال در هرمزگان بیان داشت:محموله یک تن و 920 کیلویی تریاک از یک باند بین المللی در استان کشف شد که با کار اطلاعاتی مأموران ، اعضاء این باند که قصد توزیع مواد مخدر را در مرکز کشور داشتند به همراه سرکرده این باند دستگیر شدند.


جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح کاهش میزان جریمه قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع دولتی مواد مخدر بین معتادان در مرکز در حال بررسی است، گفت: هر چه که تصویب شود ما ملزم به اجرای آن هستیم اما باید در تصویب اینگونه طرح ها ، با دقت همه جوانب آن سنجیده و نظرات کارشناسی اخذ شود تا دچار آزمون و خطا نشویم.


وی ادامه داد: در خصوص توزیع دولتی مواد مخدر توصیه ما این است که حتما بررسی دقیق تری صورت گیرد چرا که موضوع مواد مخدر تک مولفه ای نیست زیرا یک طرف قاچاقچیان بین المللی که از این راه سود هنگفتی به جیب می زنند و طرف دیگر مصرف کنندگان هستند و در صورت قانونی شدن توزیع مواد مخدر ، قبح و زشتی آن در بین مردم شکسته خواهد شد.


سردار مومنی اذعان داشت: موضوع مواد مخدر موضوع پیچیده ای است و شگرد قاچاقچیان بین المللی در هر مرحله متنوع و پیچیده تر می شود و روش های جدیدی را اتخاذ می کنند.


وی با بیان اینکه کلیات طرح کاهش میزان جریمه قاچاقچیان مواد مخدر تصویب شده و جزئیات آن در کمیسیون ها در حال بررسی است افزود: نیروی انتظامی نیز در این کمیسیون نظرات خود را ارائه خواهد کرد ؛ آنچه که اهمیت دارد افزایش مجازات و بازدارندگی قوانین است به عبارتی هزینه قاچاق مواد مخدر در کشور باید افزایش پیدا کند تا قاچاقچیان به سمت قاچاق نروند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *