نمایش «گوهر» پیام خود را به خوبی انتقال می‌دهد

9:30 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۲۴۳
«گوهر» برداشت نمایشی از داستانی مستند است که با مولفه‌های امروزی معاصرسازی شده و توانسته پیام اصلی خود را محفوظ دارد؛ اثری خوش‌ساخت که می‌تواند با مخاطبانش به خوبی ارتباط بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، امیر نصیربیگی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از نمایش «گوهر» به عنوان اثری خوش ساخت یاد کرد که پیام تاریخی خود را به خوبی منتقل می‌کند.

امیر نصیربیگی، مدیرعامل جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بعد از تماشای نمایش «گوهر» به کارگردانی سعید نجفیان گفت: «گوهر» برداشت نمایشی از داستانی مستند است که با مولفه‌های امروزی، معاصرسازی شده و توانسته پیام اصلی خود را محفوظ دارد؛ اثری خوش‌ساخت که می‌تواند با مخاطبانش به خوبی ارتباط بگیرد.

وی با بیان اینکه معاصرسازی داستان‌های کهن، می‌تواند مورد اقتضاء تئاتر امروز باشد، اظهار داشت: به شرطی که دخل و تصرفی در پیام اصلی داستان‌های مذهبی ایجاد نشود و صرفا بروز خلاقیت در شکل اجرایی آن ارائه شود، می‌توان از معاصرسازی قصه‌های مذهبی به عنوان یکی از اقتضائات تئاتر امروز یاد کرد. در این شکل، نشر پیام آن داستان‌ها برای نسل امروز نیز قابل دریافت‌تر خواهد بود.

مدیرعامل جدید انجمن تئاتر انقلاب در مورد معاصرسازی نمایشی از مستندات دفاع مقدس تصریح کرد: نمی‌توان در مورد معاصرسازی مستندات دفاع مقدس، حکم کلی داد. هر یک از داستان‌های دفاع مقدس به صورت تک‌ به تک قابل بحث و نظر هستند. من معتقدم بسیاری از داستان‌هایی که در حوزه‌ دفاع مقدس مطرح هستند، باید به صورت و شکل اصلی خود ارائه شوند؛ چراکه شأن آن مستندات، اجلّ از دخل و تصرف‌ هستند.

این کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی که به تازگی به عنوان مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب شده درباره‌ برنامه‌های آتی انجمن تحت مدیریت خود توضیح داد: هم‌اکنون در حال آسیب‌شناسی برنامه‌ها و روند کاری انجمن هستیم و در فرصت مقتضی، برنامه‌های اصلی خود را اعلام خواهد کرد؛ اما آنچه که مسلم خواهیم داشت، طرح تحولی است که در دست تدوین است.

نصیربیگی گفت: در برنامه‌های پیش روی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ارتباط بیشتری با هنرمندان و نخبگان فعال در تئاتر دفاع مقدس خواهیم گرفت. جزو وظایف ماست که با گروه‌ها و هنرمندانی که علاقه‌مند به فعالیت در عرصه‌ تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هستند ارتباط داشته باشیم. از این رو هیچ محدودیت و خط قرمزی در گزینش نفرات، هنرمندان و گروه‌ها وجود ندارد و هر گروهی که در راستای اهداف انجمن فعال باشد، مورد توجه ما قرار خواهد گرفت. البته ناگفته نماند که امکانات و اعتبارات انجمن نامحدود نیست اما تلاش ما بر این است تا اعتبارات انجمن را به طرق مختلف فزونی بخشیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را گسترده‌تر ارائه و تسریع کنیم.

گفتنی است نمایش «گوهر» نوشته‌ سیروس همتی و با کارگردانی سعید نجفیان تا روز پنج‌شنبه 5 مردادماه ساعت 19:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

تماشاخانه مهر در خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۰۳۳۴۱۱۹۹۳ تماس داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *