رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بلیت یک میلیون تومانی تئاتر شهاب حسینی/بازار سیاه نمایش اعتراف به راه افتاد+فایل صوتی فروشنده بلیت

8:31 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۱۵۱
بلیت نمایش "اعتراف" به کارگردانی "شهاب حسینی" این روزها در بازار سیاه با بهایی به مبلغ یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که مبلغ اصلی این اثر در سایت ایران کنسرت بین چهل تا شصت هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بلیت نمایش "اعتراف" به کارگردانی "شهاب حسینی" این روزها در بازار سیاه با بهایی به مبلغ یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که مبلغ اصلی این اثر در سایت فروشنده بلیت ایران کنسرت بین چهل تا شصت هزار تومان است.

طی سال‌های اخیر پدیده بازار سیاه برای بلیت آثار هنری بارها و بیشتر در قالب جشنواره فیلم و تئاتر فجر و همچنین کنسرت‌های موسیقی مشاهده شده است. در همان بخش‌ها نیز این اتفاق همچنان ادامه داشته و هنوز راهکار مناسبی برای مقابله با آن لحاظ نشده است. اتفاقی که بدون شک در اولین قدم به ضرر اثر هنری بوده و از سویی به اعتماد مخاطب نسبت به سیستم خرید و فروش بلیت صدمه می‌زند.

بازار سیاه

به تازگی این اتفاق یعنی بازار سیاه بلیت فروشی یک گام جلو نهاده و به سالن‌های تئاتر نیز کشیده شده است. خرید و فروش بلیت نمایش "اعتراف" به مبالغ گزاف تا یک میلیون تومان نشان می‌دهد راهکارهای پیش گیرنده نه تنها کاربردی نبوده بلکه عدم وجود سیستمی منسجم در ارائه بلیت، بازار سیاه را به تئاتر هم کشیده است.

نمایش "اعتراف" با بازی "شهاب حسینی" و "علی نصیریان" از 31 خرداد ماه کار خود را در مجموعه تئاترشهر تهران آغاز کرده و مخاطبان فراوانی را به خود جذب کرده است. این استقبال از همان روزهای ابتدایی باعث شد بلیت‌های این اثر از همان ابتدا تا شهریور ماه فروخته شد.

با آغاز بلیت فروشی شتاب‌زده این نمایش توسط سایت فروشنده بلیت و با وجود استقبال ویژه مخاطبان از این اثر ایجاد بازار سیاه دور از ذهن نبود اما برآورد مالی یک میلیون تومان برای هر بلیت اتفاقی بود که هیچ کس پیش‌بینی آن را نمی‌کرد.

خبرنگار گروه فرهنگی در همین راستا با یکی از فروشندگان بلیت یک میلیون تومانی تماس گرفته و از صحت این ماجرا مطمئن گشت که در ادامه می‌توانید فایل صوتی این گفت‌وگو را بشنوید.

فایل صوتی گفت‌وگو خبرنگار گروه فرهنگی با فروشنده بلیت یک میلیون تومانی را در ادامه بشنوید:

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']

بازار سیاه

پیش فروش بلیت آثار هنری و از جمله تئاتر برای اولین بار رقم نمی‌خورد و اکثر آثار پیش فروش می‌شوند اما پیش فروش دو ماهه یک اثر از سوی سایت با سابقه ایران کنسرت اولین اشتباه در بوجود آمدن بازار سیاه بود زیرا به طور معمول بلیت آثار نمایشی به صورت هفتگی پیش فروش می‌شوند.

فروش یکباره دو ماه آینده بلیت نمایش اعتراف باعث شده تا یکی از سایت‌های معتبر خرید و فروش، آگهی‌های فراوانی را برای فروش این بلیت دریافت کند. به نحوی که مخاطب نمایش اعتراف می‌تواند از طریق این سایت بلیت 60 هزار تومانی اصلی را از مبلغ 150 هزار تومان تا 1 میلیون تومان خریداری کند.

پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاترشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص تخلفات انجام شده و ایجاد بازارسیاه برای نمایش اعتراف گفت: متاسفانه امروز صبح با خبر شدیم که بازار سیاه بلیت نمایش "اعتراف" به راه افتاده و سریعاً برای جلوگیری از این اتفاق تشکیل جلسه دادیم.

وی در همین راستا ادامه داد: این جلسه با اطلاع و حضور مسئول سایت فروش و نماینده گروه اجرایی برگزار شد و تصمیم بر آن شد تا تمامی بلیت‌های موجود در بازار سیاه از چرخه خارج شده و باطل شوند. این تصمیم کاملاً از سوی گروه اجرایی مورد تایید بوده و به نوعی درخواست خود گروه بود.

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره برخورد با افراد سودجو تصریح کرد: ما اسامی و اطلاعات این افراد را به وزارت ارشاد ارائه داده‌ایم و از آن طریق برخوردهایی با این اتفاق صورت خواهد گرفت زیرا بازار سیاه به نوعی توهین به گروه و مخاطبان محسوب می‌شود.

بازار سیاه

وی شناسایی خواستگاه فرهنگی این اتفاق را خواستار شد و افزود: از نظر من این معضل باید در اولین گام از جهت فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته تا منشا این گونه اقدامات کشف شود. برخوردهای مقطعی نتیجه مقطعی خواهد داشت و ما بیش از هر چیز به آگاه سازی و فرهنگ سازی در این بستر نیازمندیم.

شریعتی پیش فروش دو ماهانه بلیت را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: این نقد بر نوع پیش فروش بلیت از سوی سایت مبدا وارد است اما باید این را نیز قبول کرد که این اتفاق کاملاً تازه بوده و باید برای حل آن تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد. این تجربه به ما ثابت کرد که باید کاملاً با ملاحظه در امر پیش فروش آثار پیش رفت.

از سویی کیوان نخعی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی ایران در گفت‌وگویی کوتاه بر لزوم پیگیری قضایی و قانونی با متخلفین تاکید کرد.

حال باید دید سایت فروشنده بلیت و مسئولین تئاتر شهر چگونه به صورت عملی با این پدیده مقابله می‌کنند زیرا شناسایی فرد فروشنده بلیت بازار سیاه قبل از ملاقات با وی و همچنین خرید بلیت قابل پیگیری نیست و نحوه ابطال این بلیت‌ها از مسئولین تئاتر شهر جالب خواهد بود.

نمایش اعتراف تازه‌ترین تجربه شهاب حسینی در کارگردانی تئاتر بوده که علاوه بر نصیریان خودش نیز در آن به ایفای نقش پرداخته و از چهارشنبه 31 خرداد ساعت 21 در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

بازار سیاه

حضور موفقیت‌آمیز و بازی تاثیر گذار علی نصیریان در سریال شهرزاد و همکاری وی با شهاب حسینی عاملی بود تا حسینی این بار در یک اثر نمایشی با "بزرگ آقا" همکاری کند و موفقیت‌های مدوام این دو بازیگر بزرگ سینما و تئاتر باعث شده تا مخاطبان استقبال فوق‌العاده‌ای را از این نمایش به عمل آورند.

مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، نیما رئیسی، صالح میرزا آقایی، غزاله نظر، میثاق زارع، شهرام ابراهیمی، ایلیا نصراللهی، تنی آواکیان و عباس حسنی از جمله سایر بازیگرانی هستند که در اعتراف به ایفای نقش می‌پردازند.

علی نصیریان پیش از این در مصاحبه‌ای با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص حضور خود در این نمایش گفته بود: بازگشت من به صحنه تئاتر اتفاق عجیبی نیست زیرا همواره از کارهای خوب استقبال می‌کنم. بازی در تئاتر فشار زیادی به آدم می‌آورد زیرا شما باید مدتی طولانی هرشب ساعتی معین سر صحنه حاضر شوید و این آمدن به شهر و خیابان کمی سخت است اما به خاطر حضور شهاب حسینی و علاقه‌ام به همکاری با وی کار را پذیرفتم.

برای مشاهده گفت و گوی کامل علی نصیریان درباره نمایش "اعتراف" اینجا کلیک کنید.

نمایش اعتراف

"اعتراف" سومین تجربه حضور شهاب حسینی در حوزه تئاتر است و مسعود صفوی تهیه کنندگی این نمایش را برعهده دارد.
 
گفتنی است احمد ساعتچیان به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مجری طرح، مجید لیلاجی به عنوان طراح صحنه و لباس، مهدی حسینی آهنگساز و مهسا همتی مدیر رسانه‌ای در این اثر نمایشی حضور دارند.
 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *