سلفی با مونوپاد درموزه‌های ایران ممنوع است

11:32 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۹۸۴
رئیس موزه ملی ایران گفت: به دلایل امنیتی از این پس انتقال و استفاده از مونوپاد (تک پایه عکسبرداری) برای سلفی گرفتن در موزه‌های کشور ممنوع شد.

سلفی با مونوپاد درموزه‌های ایران ممنوعبه گزارش گروه فضای مجازی ، جبرئیل نوکنده گفت: همراه داشتن دستگاه مونوپاد در موزه‌های اسلامی، ایران باستان و دیگر موزه‌های کشور ممنوع شد.

وی افزود: اگرچه تب جهانی سلفی گرفتن همچنان در حال گسترش است و ارائه دهندگان خدمات اقامت و سفر، آن را ابزاری مناسب برای بازاریابی یافته اند، اما استفاده از این وسیله مشکلاتی را هم به همراه دارد.

نوکنده تاکید کرد: استفاده از چنین ابزاری هم می‌تواند به ویترین‌ها و اشیا ضربه بزند و هم به عنوان وسیله حمله و درگیری احتمالی از آن استفاده شود.

رئیس موزه ملی تصریح کرد: در منشور بازدید موزه‌های مطرح دنیا هم استفاده از مونوپاد ممنوع است.

گفتنی است، برخی از اماکن تاریخی مطرح دنیا نیز تاکنون استفاده از مونوپاد را ممنوع اعلام کرده اند که از این بین می‌توان به گالری ملی انگلستان، موزه آلبرتینا اتریش، کاخ ورسای فرانسه، تماشاخانه کولوسئوم ایتالیا و موزه اسمیتسونین آمریکا اشاره داشت.

پیش از این نیز استادیوم‌های فوتبال در برزیل به دلیل احتمال استفاده از مونوپاد به عنوان نوعی سلاح سرد در نزاع و درگیری طرفداران تیم‌ها این وسیله را ممنوع کرده بود.

منبع: ایرنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


برچسب ها: موزه سلفی مونوپاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *