هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

11:05 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۹۶۲
هشدار درباره استفاده از تردمیل، چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟!، صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، هشدار درباره استفاده از تردمیل، چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟!، صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

چرا وقتی خسته می‌شویم پا‌ها را بالاتر از بدن قرار می‌دهیم؟

تبیان: برای رفع خستگی می‌توانید پا‌ها را بر دیوار تکیه دهید یا اینکه پا‌ها را روی مبل یا بالش قرار دهید. ورم پا‌ها ناشی از مشکلات مربوط به جریان خون است. گاهی به دلیل مشکلات کلیوی، قلبی، اضافه وزن، مصرف دارو‌ها یا حتی رژیم‌های غذایی نامناسب نیز پا‌ها دچار ورم می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید عامل آن تشخیص داده شود. سپس با انجام تمرینات خانگی می‌توان مشکل را تسکین داد. بالا نگه داشتن پا‌ها باعث تحریک جریان مایعات بدن می‌شود و به این ترتیب گردش خون بهبود می‌یابد. گاهی سر پا ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد ورم در پا‌ها می‌شود. به این ترتیب کافیست که کفش‌ها را دربیاورید، بدن را آرام کنید و پا‌ها را به دیوار بچسبانید و عمود کنید. این کار باعث کاهش ورم پا‌ها می‌شود. قرار دادن پا‌ها روی دیوار و بالا نگه داشتن آن‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین و کاهش فشار ایجاد شده روی ران‌ها و پا‌ها محسوب می‌شود. این مناطق از پا‌ها در پایان روز خستگی زیادی احساس می‌کنند و انجام این تمرین باعث می‌شود وضعیت قرارگیری بدن تغییر کند و فشار‌های ایجاد شده روی این مناطق را کاهش دهد و باعث تسکین آن‌ها شود. قرار دادن عمودی پا‌ها روی دیوار تمرین مناسبی برای تغییر وضعیت همیشگی بدن است. در این حالت پا‌ها در قسمت بالا و سر در قسمت پایین قرار می‌گیرد و این وضعیت به رفع احتقان مایعات مسدود شده در بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی کمک می‌کند. علاوه بر این با این کار باعث تحرک بیشتر روده‌ها می‌شود. به این ترتیب نیز کار جذب مواد مغذی بهتر انجام شده و گام موثری در درمان یبوست و مشکلات گوارشی برمی دارید.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید
چگونه فشار خون را بدون استفاده از دارو سریع پایین بیاوریم؟

باشگاه خبرنگاران: فشار خون بالا بیماری خاموشی است و بدون هیچ علائم قبلی به طور ناگهانی بروز می‌کند که خطر بیماری و سکته قلبی و مغزی را به دنبال دارد. سابقه خانوادگی در بروز فشار خون بالا به عنوان یک فاکتور مهم محسوب می‌شود. فشار خون بالا و یا HBP بر خلاف باور مردم به پرخاشگری یا عصبانیت مرتبط نیست و چه بسا افراد زیادی هستند که شخصیت آرامی دارند، اما از فشارخون بالا رنج می‌برند.

دستور العمل تهیه نوشیدنی کاهنده فشار خون

۲ لیتر آب تصفیه شده
چهار عدد لیمو پوست کنده
چهار حبه سیر
چهار قطره اسانس اسطوخودوس
یک بند انگشت زنجبیل تازه

لیمو‌ها را شسته و هسته‌های آن را در بیاورید سپس پوست زنجبیل تازه را جدا کرده و همه مواد و کمی از آب را داخل مخلوط کن ریخته تا یک ترکیب یک دست بدست بیاید سپس این مواد را در یک ظرف ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید و کم کم به آن باقی آب را اضافه کنید و منتظر بمانید تا ترکیب به جوش آید، در پایان پس از سرد شدن مواد آن را داخل شیشه بریزد و آن را داخل یخچال نگهداری کنید. میزان مصرف نوشیدن این نوشیدنی سالم ۲ ساعت قبل از غذا هر روز است به یاد داشته باشید قبل از نوشیدن ترکیب را هم زده و سپس آن را بنوشید و نگران بوی سیر آن نباشید، زیرا لیمو و زنجبیل بوی ناخوشایند سیر را از بین می‌برد.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید
چه قرص‌هایی را نباید نصف کرد؟

اندازه دارو‌ها بی دلیل نیست و این اندازه‌ها به دلیل نیاز بدن به دوز خاصی از دارو است تا تاثیرات مورد نظر پزشک و داروساز را بر بدن بگذارد. برخی افراد به ویژه سالمندان در قورت دادن دارو‌ها مشکل دارند و برخی اوقات بدون مجوز از پزشک اقدام به نصف کردن دارو‌ها می‌کنند که این کار می‌تواند آن‌ها را در معرض آسیب‌های شدید سلامتی قراردهد. از جمله دارو‌های بیماری‌های روانی، چون اختلال دوقطبی و یا بیماری نارسایی قلب و ریتم غیرعادی ضربان قلب را حتما باید به طور کامل و منظم مصرف کرد، زیرا هرگونه تغییر در اندازه و مصرف دارو می‌تواند سبب بی تاثیرشدن آن، بروز عوارض جانبی و مشکلات معده شود. اگر در قورت دادن دارو‌ها مشکل دارید و می‌خواهید قرص خود را نصف کنید حتماً با پزشک و متخصص داروساز مشاوره انجام دهید. بسیاری از دارو‌ها به ۲ نوع قرص جامد و یا مایع وجود دارند و می‌توانید از پزشک تقاضای داروی مایع مشابه کنید تا به آسانی بتوانید دارو را در دوز مشخص مصرف کنید.

چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟!

همه ما کمابیش درباره راه‌های تقویت مغز و حافظه چیز‌هایی می‌دانیم. از حل کردن جدول گرفته تا خوردن عدس و کندر و باقی روش‌های خوراکی یا غیرخوراکی سنتی و مدرن که می‌توانند بسیار مؤثر هم باشند. ممکن است شما جزو افرادی باشید که هیچ‌وقت از حل کردن جدول سودوکو غافل نمی‌شوید و حل این نوع جدول که مهارت خاصی هم می‌خواهد جزو کار‌های پیش‌پا افتاده‌تان باشد یا در بازی‌های گروهی که با کلمات سروکار دارد و لازمه انجام آن‌ها داشتن بهره هوشی بالایی است، مهارت ویژه‌ای داشته باشید؛ پس آی کیوی بالایی دارید! اما احتمالا خبر ندارید برخی عادات در زندگی روزانه‌ی ما وجود دارند که می‌توانند عصب‌های باارزش مغز را تخریب و تمام تلاش‌هایمان را برای حفظ بهره هوشی مناسب نقش بر آب کنند. متأسفانه امروزه استرس تقریبا جزءِ جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ماست. درحالی‌که از اثرات زیان‌بار استرس آگاهیم، تقریبا همیشه گرفتارش می‌شویم. انواع و اقسام مشکلات مالی، نگرانی‌های شغلی و کاری، حفظ ظاهر زندگی اجتماعی و خانوادگی حتی اگر در بدترین شرایط ممکن باشد، همگی عوامل استرس‌زایی هستند که باعث تولید هورمون‌های استرس می‌شوند و بدن را دچار انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلاتی می‌کنند که مغز نیز از این آسیب‌ها در امان نیست. برندان کلی (Brendan Kelley) متخصص مغز و اعصاب مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو معتقد است: «افزایش استرس نه‌تن‌ها عملکرد مغز را تضعیف می‌کند، بلکه احتمال خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز افزایش می‌دهد». زیرا در پس ارتباط بیماری آلزایمر و عملکرد مغز، ردپای تغییرات هورمونی مرتبط با استرس وجود دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای تناسب اندام به انگیزه‌ی قوی نیاز دارید، باید بگویم تحقیقات نشان می‌دهد که چاقی در میانسالی عملکرد شناختی مغز را کاهش می‌دهد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل افزایش می‌یابد. پس همان‌طور که می‌بینید انگیزه‌ی کافی برای رژیم گرفتن وجود دارد! مطالعه‌ای که در مجله‌ اپیدمیولوژی در همین زمینه به چاپ رسید گویای این واقعیت است که چاقی و کم‌توانی فکری افراد در نوجوانی و بزرگ‌سالی با هم مرتبط هستند. هرچند چاقی به هزارویک دلیل، یکی از پیچیده‌ترین معضلات پزشکی عصر امروز به‌شمار می‌رود، اما نمی‌توان مشکلات و بیماری‌های مرتبط با چاقی یا مؤثر در بروز آن ازجمله آسیب‌های مغزی را انکار کرد یا نسبت به آن‌ها بی‌توجه بود. خوردن شیرینی زیاد، انجام چند کار هم‌زمان، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سفر‌های هوایی مداوم می‌تواند در افزایش یا کاهش آی کیو تاثیر داشته باشد.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

برای درد زانو ورزش نکنید! / هشدار درباره استفاده از تردمیل

جام جم: پدیده تخریبی غضروفی مفصلی زانو را آرتروز زانو می‌گویند که در آن عوامل متعددی دخیل هستند، اما شایع‌ترین علت آن فاکتور سن است. معمولا افراد با افزایش سن، سلول‌های غضروف ساز در مفصل زانو دیگر توانایی ساخت غضروف را ندارند و در نتیجه قطر غضروف به تدریج کم شده و به اصطلاح عام زانو دچار ساییدگی و فرد مبتلا به آرتروز زانو می‌شود. البته علل دیگری، چون ضربه، شکستگی و لق زدن زانو که در سنین جوانی بسیار شایع‌تر است می‌تواند زانو را به تدریج تحت تاثیر قرار دهد علاوه بر آن فاکتور‌های مکانیکی نیز در این عارضه نقش مهمی دارند مانند وزن بالا، که باعث می‌شود نیروی بیشتری روی زانو‌ها وارد شود و ضعف عضلات و ناهماهنگی نیروی وارد شده به مفصل باعث ساییدگی زودرس شده و همچنین در کنار این دسته از عوامل فاکتور‌های محوری نیز دخیل هستند مانند افرادی که زانو‌های پرانتزی و ایکس دارند، در هرحال نسبت به افرادی که درگیر این چنین عارضه‌هایی نیستند در خطر ساییدگی و فشار مکانیکی بیشتری روی مفصل زانویشان هستند. درد زیر کشکک زانو یکی از درد‌های شایع در جوانان است که به علت متعادل نبودن عضلات، استفاده از پله ها، نحوه نشستن غلط و عدم ورزش مناسب بسیار در افراد کم سن شاهد مشکلات زانویی همراه با درد هستیم. لازم به ذکر است افراد بدانند هر درد زانویی، آرتروز نیست. بالا و پایین رفتن از پله‌ها ممکن است موجب تشدید درد و آسیب به زانو‌ها شود، زیرا دلیل بروز این عارضه در جوانان بیشتر وجود مشکلات مربوط به کشکک است که به دلیل وارد آمدن فشار روی این ناحیه بروز می‌کند. کسانی که در هنگام ورزش با تردمیل دچار درد در ناحیه مفصل زانو می‌شوند از ورزش کردن مجدد با این دستگاه خودداری کند و بدون مشورت پزشک هرگز خودسرانه از تردمیل استفاده نکنند، زیرا سرعت پیاده روی یکی از نکات مهم در بهبود و تشدید عارضه است.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید


با سرگیجه و تهوع حین سفر چه کنم؟

بیماری حرکت، نوعی اختلال رایج گوش داخلی است که از طریق حرکات پی در پی کشتی روی آب، حرکت ماشین وحرکت هواپیما ایجاد می‌شود. به بیان دیگر، بروز عوارضی، چون تهوع و استفراغ که برای برخی افراد طی حرکت با ماشین، کشتی یا هواپیما رخ می‌دهد به تحریک اندام‌های حسی مجاری نیمدایره‌ای گوش داخلی که مسئول احساس و درک حرکت هستند، بازمی‌گردد. در واقع، این اندام‌های حسی در ارتباط تنگاتنگ با حرکات چشم‌ها هستند و همین ارتباط است که وقتی دور خود می‌چرخیم و یکباره می‌ایستیم محیط را در حال چرخش می‌بینیم. بررسی‌ها نشان داده است بیماری حرکت، لزوما ارثی نیست و تحت تاثیر محیط و اضطراب افزایش می‌یابد و رفته رفته با رسیدن به سن بلوغ کاهش و بعد از چند سال اغلب بهبود کامل می‌یابد. بیماری حرکت، عوارض خاصی ندارد، ولی سرگیجه، تهوع و استفراغ احساس بسیار ناخوشایندی است که در بعضی افراد سبب آزار و ناتوانی شدید می‌شود. دقیقا دریا زدگی و هر گونه سرگیجه مسافرت نیز به همین علت است. پرهیز از خواندن یا کار کردن با وسایل الکترونیکی حین حرکت با اتومبیل، کشتی و... کمک‌کننده است. همچنین بهتر است افراد مستعد بیماری حرکت با معده پرسفر نکنند. بعلاوه مصرف غذا‌های چرب و شور قبل از حرکت به تشدید عوارض این بیماری منجر می‌شود.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

محققان توصیه می‌کنند؛ صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

مهر: مطالعه محققان دانشگاه لیندا کالیفرنیا نشان می‌دهد افرادی که بیش از سه وعده در روز غذا می‌خورند و مفصل‌ترین وعده غذایی شان وعده شام است در معرض ریسک داشتن شاخص توده بدنی قرار دارند که با افزایش ریسک بیماری‌های گوناگون مرتبط است. هانا کاهلئوا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «خوردن صبحانه و ناهار، حذف وعده شام، پرهیز از خوردن میان وعده‌های سنگین، تبدیل صبحانه به مفصل‌ترین وعده غذایی روز، و هیچ چیزی نخوردن در طول شب می‌تواند راهکاری عملی برای کنترل وزن باشد». در این مطالعه، تیم تحقیق بیش از 50 هزار شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند. بدون توجه به الگوی غذایی این افراد، اضافه وزن شرکت کنندگان هرساله و تا سن 60 سالگی تحت نظر بود. بعد از سن ۶، ۰ سالگی، اکثر شرکت کنندگان دچار کاهش وزن شده بودند. محققان دریافتند قبل از سن 60 سالگی، افرادی که در اوایل روز کالری بیشتری مصرف کرده بودند اضافه وزن کمتری داشتند.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید


یک خال چه زمانی سرطانی است؟

عصرایران: چه فردی عاشق خورشید باشید و از قرار گرفتن در معرض آن لذت ببرید یا تنها به برنزه کردن پوست خود توجه داشته باشید، بررسی خال‌ها برای شناسایی علائم سرطان پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قرار گرفتن در معرض پرتو‌های مضر فرابنفش می‌تواند ابتلا به سرطان پوست را موجب شود. نور فرابنفش می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب وارد کند و در بدترین حالت موجب جهش سلولی شود. تکثیر این سلول‌های جهش یافته ممکن است به شکل گیری سرطان‌ها منجر شده و در معرض خطر ابتلا به ملانومای بدخیم - کشنده‌ترین شکل سرطان پوست - قرار دارند. برای بررسی شرایط یک خال می‌توانید نگاهی به راهنمای زیر داشته باشید. در صورت مشاهده هر گونه نشانه هشدار دهنده به پزشک مراجعه کنید. بیشتر خال‌ها بی ضرر (خوش خیم) هستند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند به ملانوما تبدیل شوند. هر فردی که بیش از ۱۰۰ خال روی بدن خود دارد، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ملانوما قرار دارد. از این رو، مراجعه به پزشک هر چند ماه یک بار و بررسی هر گونه تغییر قابل مشاهده ایده خوبی است. خال‌ها بیشتر در مناطقی ظاهر می‌شوند که اغلب در معرض نور خورشید قرار دارند، که از آن جمله می‌توان به پشت، پاها، دست‌ها و صورت اشاره کرد. با این وجود، بسیاری از خال‌های سرطانی در مناطق کمتر شک برانگیز مانند پوست سر، پشت زانوها، زیر ناخن ها، بین انگشتان پا و کف پا‌ها پنهان می‌شوند. چند روش برای تعیین این که خال‌ها نیاز به بررسی توسط یک متخصص پوست دارند یا خیر وجود دارند. نخستین کاری که باید انجام دهید ارزیابی این مساله است که در معرض خطر ابتلا به ملانوما قرار دارید یا خیر. وجود بیش از ۱۰۰ خال روی بدن، سابقه خانوادگی خال‌های سرطانی، رشد خال‌های جدید، هر گونه تغییر در خال‌های موجود، پوست رنگ روشن و ... برخی از شایع‌ترین عوامل در تشخیص خال‌های سرطانی است.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

راه‌های عملی برای رفع بوی سیر

فرادید: آیا طعم سیر را دوست دارید، اما از بویش متنفرید؟ سیر حاوی "سولفوکسید سستئین" است که بو و مزه متمایزی به آن می‌دهد. بوی سیر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از مصرف در ریه‌ها باقی می‌ماند. همچنین، هنگام غذا درست کردن دستانتان نیز بوی سیر می‌گیرد. با روش‌های زیر بوی سیر را از دهان و دستانتان دور کنید. سیب حاوی آنزیم‌های اکسیدکننده است که به رفع بوی سیر کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات فنولیکی در سیب هم با بوی نامطبوع سیر مبارزه می‌کند. پس از مصرف سیر، یک عدد سیب بخورید یا یک لیوان آب سیب تازه بنوشید. مطالعات نشان داده نوشیدن شیر تمرکز ترکیبات بد بو در دهان و بینی را کاهش می‌دهد. هم شیر کم‌چرب و هم پرچرب مؤثرند، اما شیر پرچرب تأثیر بهتری دارد. برگ نعنا تأثیر قابل‌توجهی بر ترکیبات سیر دارد. کلروفیل موجود در نعنا بوی بد سیر را از بین می‌برد. چند برگ نعنا بجوید یا چای نعنا بنوشید. همچنین، برگ نعنای له‌شده را روی دستانتان بمالید تا از شر بوی بد خلاص شوید. درست مانند نعناع، این گیاه نیز حاوی کلروفیل است. بوی سیر را از دهان و دستان شما حذف می‌کند.

هشدار درباره استفاده از تردمیل/ چرا «آی کیو» بالا و پایین می‌شود؟! / صبحانه را مفصل بخورید تا لاغر بمانید

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *