۵۳ هزار خانوار معلول صاحب مسکن شدند/ تهیه بانک اطلاعاتی معلولان فاقد مسکن

6:11 - 03 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۹۵۲
قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری مسکن به خانواده‌های افراد معلول توضیحاتی را ارائه کرد.
مسکن مددجویی قاسم عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در بخش مسکن معلولان گفت: از سال ۸۸ و بر اساس طرح نهضت مسکن معلولان، اقدمات گسترده‌ای در حوزه تامین مسکن جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

وی افزود: از همان سال فرآیند شناسایی خانواده‌های نیازمند معلول که فاقد مسکن بودند در دستور کار قرار گرفت و در سامانه‌ای که برای ثبت نام در نظر گرفته شد، آمار دقیقی از افراد فاقد مسکن به دست آمد.

قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد مسکن‌های واگذار شده به معلولان خاطرنشان کرد: در پی اجرای طرح نهضت تامین مسکن معلولان اقدامات لازم در راستای تامین مسکن آن‌ها انجام و تا به امروز بالغ بر ۵۳ هزار خانوار شناسایی شده صاحب مسکن شده اند.

عبدالله زاده به واگذاری مسکن به خانواده‌های دو معلول به بالا اشاره کرد و گفت: از ظرفیت خیرین و همچنین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای صاحب خانه شدن معلولان استفاده شده و تاکنون در این راستا عملکرد موفقی داشته ایم.

وی در رابطه با آخرین آمار خانواده‌های دو معلول به بالای شناسایی شده برای دریافت مسکن تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار دو معلول به بالا برای دریافت مسکن شناسایی شده اند که تعدادی از آن‌ها واحد‌های مسکونی خود را دریافت کرده و مابقی نیز طبق زمان بندی انجام شده صاحب مسکن خواهند شد.

قائم مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بانک اطلاعاتی برای معلولان فاقد مسکن تهیه شده و تلاش شده از این طریق خدمات بهتری به معلولان ارائه شود.

عبدالله زاده یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی را تامین مسکن برای مددجویان تحت پوشش سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه بر اساس اولویت‌های ترسیم شده اقدام خواهیم کرد و تمام تلاش ما این است که در یک بازه زمانی مشخص، معلولان واجد شرایط را صاحب مسکن کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *