رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دور بعدی نشست کمیته‌های پنجگانه "افغانستان و ایران" در کابل برگزار می‌شود

23:50 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۹۱۱
وزیر امور خارجه افغانستان اعلام کرد که دور بعدی نشست کمیته‌های پنجگانه افغانستان و ایران در باره توافق نامه جامع بین دو کشور در آینده نزدیک در کابل برگزار می‌شود. اولین دور این نشست‌ها تیرماه امسال در تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل صلاح الدین ربانی در دیدار با محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل اعلام کرد که به کمیته‌های پنجگانه دستور داده است تا امور مربوط به این کمیته‌ها را تسریع ببخشند.

در این دیدار، دو طرف در باره دور دوم نشست کمیته‌های پنج‌گانه کمیسیون مشترک همکاری‌ها میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

ایران و افغانستان برای دستیابی به سند جامع راهبردی همکاری‌های دوجانبه، گفت و گو‌های کارشناسی خود را در قالب پنج کمیته سیاسی ـ. امنیتی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی، آب و محیط زیست و مهاجران، صورت می‌دهند.

تشکیل این کمیته‌ها اردیبهشت ماه امسال در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کابل مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۷ اردیبهشت ماه در سفری یک روزه به کابل با رئیس جمهوری، رئیس اجرائی، مشاور امنیت ملی و همتای افغان خود در باره تشکیل کمیته‌های پنجگانه گفت و گو کرد.

در پایان سفر ظریف به کابل، مسئولان دو کشور اعلام کردند که تا شش ماه آینده، دو کشور به سند جامع همکاری‌های مشترک دست خواهند یافت.

صلاح الدین ربانی همچنین در دیدار سفیر ایران گفت که متن موافقت نامه همکاری‌های فرهنگی میان افغانستان و ایران ن‌هایی و آماده امضاء شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *