ارتقای اخلاق اجتماعی مهم‌ترین رسالت هنرمندان است

10:30 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۸۹۶
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای در بجنورد، با بیان اینکه هنرمندان تئاتر معلمان جامعه هستند و وظیفه دارند اخلاق را در جامعه توسعه دهند، گفت: هنرمندان باید با آگاهی از رسالت خطیر خود برای سعادت جامعه بشری و انتشار و توسعه اخلاق بر روی صحنه گام بردارند.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، یکشنبه یکم مرداد ماه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره که در محل تالار گلشن بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به آیه قرانی «انی بعثت لاُتمم مکارم الاخلاق»، اظهار کرد: تمام پیامبران و اولیای الهی برای سعادت بشری و اتمام و توسعه مکارم اخلاق آمده‌اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر معلمان جامعه هستند و وظیفه دارند اخلاق را در جامعه توسعه دهند، تصریح کرد: هنرمندان باید قدر خود را بدانند و با آگاهی از رسالت خطیر خود برای سعادت جامعه بشری و انتشار و توسعه اخلاق بر روی صحنه گام بردارند و اخلاق را ارتقا دهند.

زارعی با اشاره به ضعف‌های اخلاقی موجود در جامعه و رسالت هنرمندان برای ارتقای اخلاق، خاطرنشان کرد: بر این اساس هنرمندان تئاتر حق ندارند بر روی صحنه هر دیالوگی را گفته و هر رفتاری داشته باشند؛ زیرا کار هنرمندان تئاتر نمایش زندگی و اخلاق است.

استقبال بی‌نظیر مردم مهم‌ترین سرمایه تئاتر خراسان شمالی است

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، هم در این آیین، اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره رویداد هنری ارزنده‌ای در استان بود که در آن نمایش‌هایی باکیفیت بالا و محتوای نجیبانه را شاهد بودیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تئاتر در خراسان شمالی، اضافه کرد: اگرچه این استان درزمینهٔ تئاتر در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و اعتبارات کاستی‌هایی دارد؛ اما تئاتر در خراسان شمالی زنده بوده و استقبال باشکوه مردم استان از جشنواره‌های تئاتر نشان‌دهنده این مهم است.

نمازی خاطرنشان کرد: حضور مستمر هنرمندان تئاتر خراسان شمالی در جشنواره‌های مهم هنری و کسب جوایز و افتخارات متعدد در این جشنواره‌ها در کنار تولید و اجرای آثار باکیفیت نشان می‌دهد که چراغ تئاتر خراسان شمالی همیشه در این استان روشن است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی تئاتر استقبال بی‌نظیر مردم این استان است، ادامه داد: برگزاری دوره‌های متعدد جشنواره‌های معتبر تئاتر ازجمله جشنواره تئاتر رضوی و تئاتر سوره با استقبال باشکوه مردم نشان از زنده بودن تئاتر استان است.

نمازی با اشاره به اینکه تئاتر خراسان شمالی بهشت تئاتر ایران است، اضافه کرد: با همت مدیران فرهنگی و حمایت سایر مدیران استانی و همراهی و همدلی هنرمندان به جرئت می‌توان گفت خراسان شمالی در سال‌های آتی پایتخت تئاتر دینی کشور خواهد بود.

گفتنی است، پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره با شعار «اخلاق برای همه» سی‌ام تیر تا یکم مردادماه از سوی حوزه هنری خراسان شمالی با حضور 9 گروه نمایشی به میزبانی بجنورد برگزار شد.

این جشنواره با حضور هنرمندانی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و سمنان در قالب نمایش‌های صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار شد.

گفتنی است، نمایش‌های «دشمن خدا» به کارگردانی عمادالدین رجبلو، «پروانه و ناقوس» به کارگردانی سینا دلشادی، «پیچ تند» به کارگردانی غلامرضا یوسفی، «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی سید امیرحسین جان‌نثار، «اتاق 1216» به کارگردانی کیوان صباغ، «رؤیایی خیس حوالی پلک‌هایت» به کارگردانی احسان روحی، «جوجه اردک زشت» به کارگردانی فرزاد صبوری، «ترانه» به کارگردانی ندا قربانیان و «پلاس پلاس به توان دو» به کارگردانی محمدرضا مرتضوی در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *