نشست اتحادیه عرب در خصوص حوادث اخیر بیت المقدس، به تعویق افتاد

0:58 - 02 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۸۶۱
سخنگوی احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب: طی تماس های صورت گرفته با مقام های کشورهای عربی، مقرر شد که نشست برای مشارکت بیشتر کشورهای عضو، از روز چهارشنبه چهارم مرداد (26 ماه جاری) به پنجشنبه 27 جولای منتقل شده است.

به گزارش گروه بین الملل ؛اتحادیه عرب روز یکشنبه اعلام کرد که نشست خود در مورد حوادث جاری در فلسطین و بیت المقدس را که قرار بود،‌چهارشنبه آینده برگزار شود،‌ یک روز به تعویق انداخته است.

«محمود عفیفی» سخنگوی احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت: طی تماس های صورت گرفته با مقام های کشورهای عربی، مقرر شد که نشست برای مشارکت بیشتر کشورهای عضو، از روز چهارشنبه چهارم مرداد (26 ماه جاری) به پنجشنبه 27 جولای منتقل شده است.


در همین حال،‌ ابوالغیط دبیرکل مصری این اتحادیه امروز یکشنبه با تاکید بر این که بیت المقدس خط قرمز ماست، به اسرائیل گفت با آتش بازی نکند.


سرزمین اشغالی از 16 تیرماه و پس از شهادت چهار فلسطینی و کشته شدن دو نظامی صهیونیست، ناآرام است.
کشته شدن دو سرباز اسرائیلی سبب شد تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دستور بستن درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران صادر کند.


مقام های اسرائیلی روز یکشنبه (25 تیر 96) نیز اعلام کردند که فلسطینی ها برای ورود به مسجدالاقصی باید از گیت های بازرسی الکترونیکی عبور کنند، اما مردم فلسطین با این شرط مخالفت کردند.


این اقدام که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، واکنش های شدید مقام های کشورهای اسلامی و عربی به همراه داشته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *