خیاط بی دست! /سرعت بالای اینترنت با دور کردن این وسایل/پوشیدن این لباس جرم محسوب می‌شود

17:32 - 01 مرداد 1396
خیاطی متفاوت این مرد، چه چیزهایی باعث کُندشدن وای‌فای در خانه می‌شود؟و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

خیاطی متفاوت این مرد

فارس: مردی 45 ساله از ایالت هاریانای هند، به دلیل معلولیت دستانش اجازه ورود به مدرسه و تحصیل را نداشت و به خاطر همین شرایط سخت، تصمیم گرفت راه زندگی‌اش را خودش انتخاب کند.

محرومیت از تحصیل باعث شد، این مرد هندی به دنبال کسب مهارتی باشد که بتواند از این راه درآمدزایی کند و بین تمام حرفه‌ها، او خیاطی را انتخاب کرد.

گرچه معلولیت دستان او آموزش را سخت کرده بود، ولی با پشتکار توانست دوخت‌ و دوز را با انگشتان پای خود یاد بگیرد و با گذشت زمان در خیاطی حرفه‌ای شود و حتی بتواند سفارش دوخت لباس بگیرد.

این مرد هندی که "Madan Lal" نام دارد، می‌گوید: «من آموخته‌ام که باید روزمره‌گی‌هایم را به کمک انگشتان پایم انجام بدهم».

مردم هاریانا از این مرد به عنوان قهرمان یاد می‌کنند.

چه چیزهایی باعث کُندشدن وای‌فای در خانه می‌شود؟

خبرآنلاین: در زندگی امروز موانعی وجود دارد که می تواند سرعت وای فای شما را کاهش دهد و در این مقاله سعی می‌کنیم مهمترین آنها را بررسی کنیم.

برخی از موانع کاملا واضح و مبرهن هستند مانند قرار دادن وای فای در یک طبقه و قرار گرفتن شما در طبقه ای دیگر اما برخی موانع مانند آکواریوم پر از ماهی از جمله دلایل ناشناخته برای کاربران است که می تواند باعث کندی شود.

دیوار/ طبقات و فاصله از روتر

معروفترین دلایل کندی وای فای خانگی به ترتیب وجود دیوار، قرار گرفتن در طبقات مختلف و فاصله داشتن از روتر است که می تواند به میران دوری و نزدیکی از روتر و نوع بنای ساختمانی باعث کندشدن‌تان شود.

دیوارهای گچی که داخل آنها معمولا سیم بکار رفته است (انواع سیم هنگام قرار دادن در دیوار کچی برای قوام یافتن بلوک‌های گچی) یکی از دشمنان اصلی سرعت وای فای در خانه‌ها است که می تواند سیگنال های اینترنت بی سیم را مسدود کند. بکار رفتن انواع سقف‌های مهجز به سیم‌های توری مانند نیز بین طبقات باعث کندی وای فای می‌شود. در واقع هر نوع سیم مزاحمی که در بنای ساختمان بکار رفته می‌تواند مسیریابی سیگنال وای فای را تغییر داده و در نتیجه باعث کندی شود. و هر چقدر کاربر خود را به روتر نزدیک‌تر کند، سرعت نسبتا بهتری را خواهد داشت.

سیگنال‌های وای فای با دیوارپوش‌های گچی سیم دار، تخته سه لایه و انواع چوب و شیشه مشکل دارد و این مشکل در حقیقت محدود کردن موج‌های رادیویی تعریف شده برای روترها است و تنها راه حل کم کردن فاصله میان دستگاه و روتر است.

عوام می گویند باز و بسته کردن درب خانه نیز می‌تواند سرعت را تحت تاثیر دهد، اما واقعیت این است که درب آهنی هرچقدر ضخیم‌تر باشد می تواند سرعت را کم کند.

مایکروویو و ابزار مانیتورینگ کودک

خبر بد برای علاقه‌مندان به پخت سریع در منزل این است که مایکروویو دشمن بزرگ وای فای خانگی است. دلیل فنی استفاده از فرکانس بی سیم 2.4 گیگاهرتز توسط مایکروویو است که این طول موج همان طول موج بکار رفته در روترهای استاندارد است و به همین دلیل تداخل طول موج باعث کند شدن وای فای خانگی می‌شود. همین داستان در مورد ابزار مانیتورینگ کودک در منزل نیز صدق می‌کند چرا که از 2.4 گیگاهرتز وای فای برای مانیتورینگ کودک استفاده می‌کند و تداخل امواج باعث کندی وای فای می‌شود.

هرچند روترهای جدید از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کنند تا مشکل مذکور برطرف شود اما در حال حاضر بسیاری از روترهای قدیمی از 2.4 بهره می‌برند که مشکل را دوچندان کرده‌اند و همگان قادر به تعویض روتر نیستند.

برخی تلفن های ثابت خانگی بی سیم چنان قوی هستند که هنگام برقراری تماس، وای فای را قطع می کنند که این نوع دستگاه‌ نیز به طور خاموش وای فای خانگی را مورد تهدید قرار می‌دهند.

سایر ابزارهای بی سیم خانگی

بسیاری از گجت‌ها و لوازم خانگی از استاندارد بی‌سیم استفاده می کنند که باعث کندی وای فای می‌شود.

منهای یخچال فریزرهای جدید که خودشان وای فای داشته و تداخل ایجاد می‌کنند، تداخل الکترومغناطیسی در یخچال‌های قدیمی نیز عامل دیگری در کند شدن وای فای است و اگر روتر خود را به ناچار روی یخچال گذاشته‌اید، باید سریع‌تر آن را جابجا کرده تا مشکل کندی برطرف شود.

هرچند ابزار بلوتوث دار از پروتکل متفاوت ارتباطی برخوردارند اما برخی از آنها می تواند کندی‌هایی را موجب شوند و یا تداخل ایجاد کنند، البته بسیاری از روترهای جدید با بلوتوث مشکل ندارند و به روز رسانی نرم افزاری می‌تواند کندی را بر طرف کند.

ابزار دیگری مانند توستر اوون، تشک برقی، پدهای حرارتی نیز به کیفیت ارتباطی وای فای خانگی آسیب می‌رسانند.

همچنین لامپ‌های تزئینی و چشمک‌زن چه در خانه و چه در خیابان می تواند تداخل الکترومغناطیسی ایجاد کرده و در نتیجه کیفیت وای‌فای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، روتر خود را نزدیک آسانسور قرار ندهید.

آینه و سرامیک نیز مسدود‌کننده وای فای است و اگر حمام لاکچری دارید و یا از سرامیک زیاد استفاده کرده‌اید به این نکته توجه کنید که وای فای شما در معرض کندی قرار دارد.

مجموعه عوامل فوق‌الذکر در کنار هم باعث می‌شوند تا یک اتصال بی‌سیم پرسرعت نداشته باشید و به همین‌خاطر به‌عنوان چاره‌جویی نهایی می توانید از کابل به جای اتصال بی‌سیم برای سرعت بالاتر در خانه بهره‌مند شوید.

حل معمای 80 ساله فیزیک توسط دانشمندان

ایران اکونومیست: هر ذره بنیادی در جهان یک پادذره دارد که این دو دارای جرم برابر اما بار مخالف هستند. چنانچه ذره‌ای با پادذره خود برخورد کند، هر دوی آن‌ها یکدیگر را خنثی می‌کنند و انرژی آزاد می‌کنند. با این حال، مدت‌هاست نظریه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه استثنایی در این قانون وجود دارد و آن این که ذرات خاصی وجود دارند که پادذره خودشان هستند.

این نظریه به سال 1937 برمی‌گردد یعنی زمانی که "اتوره مایورانا" (Ettore Majorana)، فیزیکدان ایتالیایی، از وجود گسستی بین خانواده فرمیون ذرات یاد کرد. پروتون‌ها، الکترون‌ها، نوترون‌ها، نوترینوها و کوارک‌ها همگی جزو فرمیون‌ها به شمار می‌آیند و دارای پادذره‌های متناظر هستند اما بر اساس محاسبات مایورانا، باید ذراتی وجود داشته باشند که پادذره خودشان هستند.

چون نوترون‌ها و نوترینوها فاقد بار هستند، بهترین کاندیداها برای این نوع از فرمیون‌های مطرح شده توسط مایورانا بودند اما بعدها آنتی‌نوترون‌ها کشف شدند. همزمان، محتمل ترین راه برای یافتن فرمیون‌های مایورانا، بررسی "شبه ذرات" (quasiparticles) است. همان‌طور که از نام آنها بر می‌آید، این‌ها ذرات کاملا طبیعی نیستند اما از رفتار جمعی الکترون‌ها نشات می‌گیرند و دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

به تازگی دانشمندان در آمریکا مدعی‌ شده‌اند علائمی یافته‌اند که به وجود این فرمیون‌های فرضی اشاره دارند و این دستاورد پاسخی به یکی از مسائل بنیادی فیزیک است که 80 سال ذهن فیزیکدانان را به خود مشغول کرده است.

برای اینکه این شبه ذرات خود را نمایان کنند، تیم علمی مخلوط بسیار خاصی تولید کرد که از فیلم‌های نازک دو ماده کوانتومی تشکیل شده بود و این دو ماده روی یکدیگر سوار شده‌ بودند. نتیجه نهایی، شکل گیری یک عایق توپولوژیک ابررسانا بود که به الکترون‌ها امکان حرکت سریع در طول لبه‌های سطح خود را می‌داد. دانشمندان با افزودن ماده مغناطیسی به این ترکیب، الکترون‌ها را وادار کردند در طول یک لبه عایق و در یک مسیر حرکت کنند و در طول لبه دیگر در جهت مخالف حرکت کنند. آنها سپس آهنربایی را به صورت موج مانند بر فراز این عایق توپولوژیک به حرکت در آوردند و این آهنربا موجب کند شدن، متوقف شدن و در نهایت تغییر دادن مسیر الکترون‌ها شد.

این فرآیند معکوس‌ شدن در حرکتی نامنظم و تلوتلوخوران که تیم علمی آن را به پله‌های یک راه‌پله تشبیه کرده، رخ داد. در این تحقیق، شبه‌ذرات مایورانا به صورت جفت شروع به ظاهر شدن از میان این عایق کردند و در طول همان مسیری حرکت کردند که الکترون‌ها حرکت می‌کردند اما یک تفاوت کلیدی وجود داشت و آن اینکه زمانیکه شبه ذرات توسط آهنربا متوقف شدند و برگشتند، در گامهایی به اندازه نصف ارتفاع گام‌های الکترون‌ها این عمل را انجام دادند.

این موضوع به این دلیل است که هر یک از این شبه ذرات اساسا فقط نیمی از یک ذره است چون از هر یک جفت شبه‌ذره، یکی از آنها از مسیر منحرف می‌شود و این امر به محققان امکان اندازه‌گیری آسان شبه ذرات منفردی که همچنان به سمت جلو حرکت می‌کردند را داد. در واقع گام‌های شبه ذرات مایورانا با ارتفاع نصف گامهای الکترونها، دقیقا همان مدرکی بود که دانشمندان به دنبال آن می‌گشتند.

فیزیکدانان پیشنهاد داده‌اند که این ذره به تقلید از رمان "فرشتگان و شیاطین" نوشته "دان براون"، "ذره فرشته" لقب گیرد زیرا در این اثر، یک بمب توسط برخورد ماده و ضدماده نیرودهی می‌شود. ذرات مایورانا در درازمدت کاربردهای علمی در ایمن‌تر کردن رایانه‌های کوانتومی خواهند داشت.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Science منتشر شد.

پوشیدن این لباس در ترکیه جرم شد!

العالم: مسئولان ترکیه پوشیدن پیراهن ها و تی شرتهایی که روی آن کلمه "HERO" (دلاور) به زبان انگلیسی نوشته شده است، ممنوع کرده و آن را جرم دانستند زیرا معتقدند که منظور از این عبارت، حمایت تلویحی از مجریان کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه است.

مسئولان ترکیه همچنین منظور از این تی شرتهای سفید رنگ را حمایت تلویحی از فتح الله گولن می دانند.

گولن در آمریکا در تبعید خود خواسته به سرمی برد و مسئولان ترکیه وی را عامل کودتای نافرجام یاد شده می دانند.

دلیل منع پوشیدن تی شرتهایی با چنین عبارتی در ترکیه، این است که اولین بار در جلسه محاکمه متهمان کودتا در 13 ژوئیه جاری، یک متهم چنین تی شرتی را پوشیده بود.

استانداردترین شکل پریز

زومیت:شکل استاندارد پریز ها باید به شکل زیر باشد در غیر این صورت پریز غیر استاندارد است.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.