رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ربات پستچی در ایران/مدرن ترین ناو هواپیمابر که باسوخت هسته‌ای نیرو دهی می‌شود/ درصورت خرابی محصولات سامسونگ کاربران خود به راحتی تعمیر کنند

15:53 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۷۶۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
ربات پرنده‌ای که بسته‌های پستی را حمل می‌کند، کیسه‌های پلاستیکی دوستدار محیط زیست تولید شد، گوشی جدید ایسوس با عمر باتری طولانی در راه است و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ،  ربات پرنده‌ای که بسته‌های پستی را حمل می‌کند، کیسه‌های پلاستیکی دوستدار محیط زیست تولید شد، گوشی جدید ایسوس با عمر باتری طولانی در راه است و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

ربات پرنده ای که بسته های پستی را حمل می کند

ایرنا: مدیر پروژه های فناوری پژوهشگاه فضایی ایران به ساخت ربات پرنده با عنوان' پهپاد پستی' اشاره کرد و گفت: این وسیله برای جابجایی بسته های پستی مانند نامه و کتاب طراحی و ساخته شده است.

ابراهیم زنجیریان روز یکشنبه در نمایشگاه الکامپ 23 افزود: از این تکنولوژی می توان برای کارهای دیگری مانند انتقال محصولات مهم و حیاتی هم بهره گرفت.

وی امدادرسانی در مناطق صعب العبور را از دیگر مزیت های این وسیله اعلام کرد و گفت: در برخی از کشور های برای انتقال سریع وسیله از این تکنولوژی استفاده می شود.

وی میانگین بار قابل حمل توسط این وسیله را حدود 3 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در مسافت های کمتر این ظرفیت بین 5 تا 7 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

زنجیریان، طول مسافت رفت و برگشت این ربات با پرواز اتوماتیک را حدود 15 کیلومتراعلام کرد و افزود : طول مسافت قابل پرواز از طریق سیستم کنترل حدود 5 کیلومتر است.

وی ادامه داد که این دستگاه دارای دو باتری بدون سوخت فسیلی است و هر با هرکدام امکان 15 ساعت پرواز میسر است.
وی گفت: سقف پرواز پهپاد پستی حدود 600 متر از سطح زمین است. پهپاد پستی در نمایشگاه الکامپ 23 رونمایی شد.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، از 30 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت و تا 2 مرداد ماه ادامه دارد.

 

 

کیسه های پلاستیکی دوستدار محیط زیست تولید شد

مهر:محققان کشور در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی شدند.

بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۳ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است، کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی است.

از سال ۱۹۷۰ و با وخیم شدن مشکل دفن زباله در سطح جهان، موضوع استفاده از پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر در ساخت کیسه‌های زباله مطرح شد.

مطابق آمار سازمان استاندارد جهانی ۳۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی برای مصارف یک‌بار مصرف می باشد و این در حالی است که تنها ۲ درصد از آن بازیابی می‌شود لذا بحث پلیمرهای زیست تخریب پذیر به عنوان جایگزین مناسب پلاستیک‌های رایج مطرح شد.

پلیمرها و مواد زیست تخریب پذیر در مقایسه با پلاستیک‌های موجود نه تنها در فرآیند تولید، انرژی کمتری مصرف می‌نمایند بلکه به دلیل مواد مصرفی تجدید پذیر به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنند.

از این رو محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیسه اکسازیست تخریب پذیر حاوی نانو ذرات اکسیدی جهت بهبود خواص مکانیکی شدند که دارای تاییدیه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

گوشی جدید ایسوس با عمر باتری طولانی در راه است

گوشی جدید ایسوس Zenfone Live است که مدتی قبل عرضه شده و طراحی چشم نوازی دارد.

Zenfone ۴ Maxتازه ترین گوشی هوشمند ایسوس است که رونمایی از آن چند روز قبل در روسیه صورت گرفت و تنها گوشی تولیدی شرکت ایسوس با عمر باتری طولانی محسوب می شود. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپری است.

این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت در زیر دکمه Home نیز هست. نمایشگر ال سی دی ۵.۵ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل از جمله امکانات این گوشی است. همچنین بنا به انتخاب کاربر دو مدل سخت افزار بر روی گوشی یاد شده نصب می گردد. پردازنده چهار هسته ای Snapdragon ۴۲۵ یا پردازنده هشت هسته ای Snapdragon ۴۳۰.

رم این گوشی حداکثر ۴ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت خواهد بود. همچنین دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسلی است. اما دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسل دقت دارد. سیستم عامل گوشی یاد شده هم اندروید ۷ است.

 رونمایی از پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر دنیا

ایسنا: این سامانه 110 هزار تنی "یو.اس.اس جرالد آر. فورد" (USS Gerald R. Ford) که با سوخت هسته‌ای نیرودهی می‌شود، طی مراسمی رسمی در "ایستگاه نیروی دریایی نورفولک" در ویرجینیا رونمایی شد.

سامانه "یو.اس.اس. جرالد آر.فورد" هم بالگرد و هم هواپیما حمل خواهد کرد و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر دنیا به شمار می‌آید که در مقایسه با ناوهای دیگر حامل تسلیحات و هواپیماهای بیشتری خواهد بود.

این فناوری مجهز به یک عرشه غول‌پیکر و همچنین یک سیستم الکترومغناطیسی جدید جهت پرتاب‌ کردن هواپیماهاست. گفته می‌شود هواپیماهای این ناو در مقایسه با هواپیماهای ناوهای دیگر سریع‌تر به هوا اوج می‌گیرند.

مساحت این ابرناو فناورانه به اندازه سه زمین فوتبال است و توسط شرکت "صنایع هانتینگتون اینگالز" (Huntington Ingalls Industries) ساخته شده است.

ساخت این ناو هواپیمابر 12.8 میلیارد دلاری در سال 2009 آغاز شد و نخستین نمونه از نوع خود در گروه جرالد آر. فورد به شمار می‌آید. کشتی دومی نیز به نام "یو.اس.اس جان‌.اف. کندی" (CVN 79) در حال ساخت است و ساخت ناو USS Enterprise یا (CVN 80) هم شروع شده است.

در مراسم رونمایی از این ناو مقامات رسمی آمریکا، پرسنل نیروی دریایی و خانواده‌هایشان، پیمانکاران و همچنین ناخدای اول این ناو به نام "کاپیتان ریچارد مک‌کورماک" (Captain Richard McCormack) حضور داشتند.

پشتیبان مالی این پروژه، "سوزان فورد بیلز" (Susan Ford Bales)، دختر "جرالد فورد" (Gerald Ford)، رئیس جمهور آمریکا بین سال‌های 1974 تا 1977، بود. این ابرناو به افتخار فورد و به پاس خدمات وی به نیروی دریایی آمریکا نامگذاری شده است. در طول جنگ جهانی دوم، فورد فرمانده ناو سبک USS Monterey (a CVL 26) بود.

 گوشی سامسونگ‌تان را در خانه تعمیر کنید

تلفن‌های همراه هوشمند تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس به حساب نمی‌آیند و از آن‌ّها برای همه کاری استفاده می‌شود. گشت و گذار در اینترنت، بازی کردن و عکس گرفتن تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید با یک تلفن همراه هوشمند انجام دهید. همین موضوع باعث شده که این محصولات به دستگاه‌های پیچیده‌ای تبدیل شوند که ممکن است مشکلات مختلفی برای‌شان پیش بیاید. وقتی هم گوشی خراب شود کاربر مجبور است که دستگاه را به مراکز خدمات پس از فروش ببرد. در این بین باید نگران اطلاعات شخصی‌ خودشان هم باشند که یک وقت دست در اختیار افراد دیگر قرار نگیرند. حالا شرکت سامسونگ یک راه حل جدید در نظر گرفته تا بتواند گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران را در منزل یا محل کار تعمیر کند.

از مدتی پیش سامسونگ ایران مرکز تماسی مخصوص مشتریان موبایل خود راه‌اندازی کرده است. این مرکز با هدف پاسخگویی به سوالات عمومی و فنی در هفت‌روز هفته و ۲۴ ساعته فعالیت‌ می‌کند. یکی از مهم‌ترین خدمات این مرکز ارائه سرویس‌های دیجیتالی به مشتریان است. مواردی همچون گفت‌وگوی آنلاین با کاربران وبسایت فارسی سامسونگ و پاسخگویی به ایمیل‌های مشتریان از جمله این خدمات است. اخیرا هم سرویس جدیدی با عنوان «کنترل از راه دور» برای کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ راه‌اندازی شده است.

 

در این سرویس کاربران به کمک اپلیکیشن Smart Tutor تنها به اینترنت وای‌فای یا دیتا نیاز دارند تا در عرض چند ثانیه به کارشناسان مرکز تماس متصل ‌شوند و مشکلات نرم‌افزاری خود را حل ‌کنند.

برای استفاده از این خدمات ، ابتدا باید اپلیکیشن آن را نصب کنید که به صورت رایگان در فروشگاه گلکسی اَپ (Galaxy Apps) سامسونگ و فروشگاه گوگل (Google Play) قابل دانلود است. با داشتن این برنامه، در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، پس از تماس با مرکز خدمات سامسونگ این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که در صورت رضایت و جهت برطرف کردن مشکل، با دریافت یک کد ۶ رقمی و وارد کردن آن، به کارشناسان فنی مستقر در مرکز اجازه دهید به گوشی شما متصل شوند..

کارشناس مربوطه پس از تایید شما، از راه دور به گوشی متصل شده و می‌تواند بررسی‌های لازم را روی آن انجام دهد. در همین حال کاربر نیز نظارت کامل بر دستگاه خود داشته و تمامی اقداماتی را که کارشناس انجام می‌دهد روی نمایشگر گوشی مشاهده می‌کند.

با وجود آنکه تمامی اقدامات کارشناس روی گوشی با مجوز و نظارت کاربر و حتی ناظران مستقیم داخل مرکز خدمات سامسونگ انجام می‌شود، اما برای آرامش خاطر هرچه بیشتر کاربران، اپلیکیشن Smart Tutor به صورت پیش‌فرض قادر به باز کردن برنامه‌هایی همچون پیام‌رسان‌ها و گالری گوشی نیست. چنانچه به هر دلیلی، کارشناس مرکز تماس نیاز به دسترسی به این قسمت‌ها را داشته باشد پیغامی روی نمایشگر گوشی کاربر نمایش داده می‌شود تا تنها پس از تایید کاربر چنین دسترسی به کارشناس داده شود. در تمام این قسمت‌ها گزینه‌ای به نام «قطع اتصال» وجود دارد تا کاربر هر زمانی که علاقه داشت، بتواند ضمن قطع ارتباط کنترل گوشی را در دست بگیرد.

همچنین تمامی مجوزها و دسترسی‌های ایجاد شده در این روند یکبار مصرف بوده و در صورت قطع دسترسی کارشناس به گوشی، به هر دلیلی، اتصال و دسترسی مجدد نیازمند تایید و مجوز دوباره از طرف کاربر خواهد بود.

‌‌‌‌‌

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *