افسانه شعبان‌نژاد از تازه‌‌ترین آثارش در حوزه کودک و خردسال گفت

14:30 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۶۳۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
، نویسنده کتاب‌های کودک و خردسال، از چند کتاب جدید کودکانه در قالب داستان و شعر که به‌تازگی منتشر شده‌اند خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوز هنری، افسانه شعبان نژاد گفت: بعد از مجموعه 6 جلدی «نی‌ نی‌ها» که خردادماه امسال توسط نشر سوره مهر منتشر شد، آثار جدید دیگری در حوزه کودک همچون «چی مثل چیه»، «کی بود کی بود»، «این من هستم»، «با من دوست باش» و ... داشتم که هریک با موضوعی کودکانه مختص گروه سنی از خردسالان و کودکان طراحی شده‌اند. «چی مثل چیه» یک مجموعه 8 جلدی با موضوعاتی چون زندگی، عشق، دوستی و ... از نگاه کودکان است که در واقع اثر ترجمه‌ای است؛ اما من به عنوان نویسنده خیلی روی آن کار کردم که توسط انتشارات لوپتو به تازگی منتشر شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک مجموعه 9 جلدی با عنوان «کی بود کی بود» برگرفته از قصه‌های طنز برای خردسالان نیز منتشر شده است. «این من هستم» هم یکی دیگر از آثار جدیدم است که مختص کودکان و خردسالان است. این مجموعه اکنون زیر چاپ قرار دارد و ترجمه آزاد است؛ اما کار زیادی روی آن شده است. «این من هستم» به مسائلی چون احساسات خردسالان و کودکان می‌پردازد.

شعبان‌نژاد در پایان گفت: دو کتاب جدید دیگر زیر چاپ دارم که به‌زودی منتشر خواهند شد. یک مجموعه سه جلدی با موضوع بازنویسی قصه‌های کهن برای خردسالان است که توسط نشر فاطمی منتشر خواهد شد. همچنین یک مجموعه 8 جلدی در قالب شعر برای خردسالان در حال تهیه است که به‌زودی منتشر می‌شود.

مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها» جدیدترین اثر افسانه شعبان‌نژاد بود که پیش‌تر از سوی انتشارات سوره مهر برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شد.

افسانه شعبان‌نژاد (متولد ۱۳۴۲ در شهداد کرمان) شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است. او که کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی بوده همچنین دارای دکتری هنر و نشان درجه یک هنری در ادبیات داستانی و شعر است. از وی تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌است.

شعبان‌نژاد در سال ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان، جایزه آسترید لیندگرن بوده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *