رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت نظارت بر عملکرد ضابطین قضایی از سوی دادستان‏‎ها

11:43 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۶۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام دادگستری کل استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان محلات گفت: همه باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم وارد عمل شویم و دادستان باید با سرکشی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و همچنین نظارت بر عملکرد ضابطین قضایی نسبت به رعایت حقوق شهروندی حساس باشد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، فرشید محمدحسینی طاهری، قائم مقام دادگستری کل استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان محلات گفت: همه ما مسئولین به برکت خون شهدا و انقلاب به این جایگاه مسئولیت رسیده‌ایم و باید قدردان این فرصت برای خدمت به مردم باشیم.


وی ادامه داد: مدعی العمومی و احیاء حقوق عامه مردم از وظایف دادستان است و برای هیچ شخصی در هیچ جای قانون به این میزان وظیفه در نظر گرفته نشده است و دادستان یکی از سخت‌ترین وظایف را بر عهده دارد.


طاهری، مواجهه با موضوعات زمین خواری، تصرف عدوانی، حفر چاه غیر مجاز و کوه خواری از کم کاری مسئولین است و دادستان باید با مسئول مستقیم در امر مورد نظر برخورد قانونی کند.


قائم مقام دادگستری کل استان مرکزی، برخورد با مفاسد فرهنگی و اجتماعی را از وظایف دادستان دانست اظهار کرد: در شهرستانی همانند محلات که به عنوان دارالمومنین از آن یاد می‌شود نباید به هیچ وجه شاهد فساد باشیم و همه مسئولین باید دست به دست هم دهیم تا ریشه مفاسد فرهنگی و اجتماعی خشکانده شود.


طاهری در خاتمه، کمک به استقلال دستگاه قضایی را باعث امنیت دانست و خاطر نشان کرد: همه باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم وارد عمل شویم و دادستان باید با سرکشی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و همچنین نظارت بر عملکرد ضابطین قضایی نسبت به رعایت حقوق شهروندی حساس بوده و برای رسیدگی به درد مردم باید از همه وقایع و رویداد‌های سطح شهر آگاه باشد.


شایان ذکر است در این مراسم از خدمات حجت الاسلام محمدیان تجلیل و آقای محمدکاظم خسروی بعنوان دادستان جدید و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *