علت مماشات ایران با رفتارهای ضدبرجامی آمریکا

9:44 - 01 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۱۵۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها منتظرند فرمولی اتفاق بیافتد تا ما به سراغ برهم زدن توافق برویم، گفت: علت اینکه ما در برخی مسائل با آمریکایی‌ها مماشات می‌کنیم به این دلیل است که دوستان نمی‌خواهند خواسته آمریکایی‌ها عملیاتی شود.

مطلعیم که موارد بدعهدی آمریکا در کمیسیون مشترک برجام مطرح شدمرتضی صفاری‌نطنزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به خبری مبنی بر اینکه ایران باز هم از مکانیزم حل اختلاف در هشتمین کمیسیون مشترک برجام استفاده نکرده است، گفت : مطرح شدن برخی مسائل در این نشست و نتیجه گرفتن از بیان مباحث در آن، دو موضوع جدای از هم است.

وی افزود: ممکن است ما طبق فرمولی که در برجام پیش بینی شده است بیاییم و موضوعاتی را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم اما مفهوم از این کار این نیست که همگی اعضای آن نشست بیایند و به ما رای بدهند لذا این امری نامعلوم است که همه اعضا نظر ما را در آن جلسه بپذیرند.

این نماینده مجلس تاکیید کرد: همچنین ممکن است مطالبی را که ما درآن جلسه مطرح می کنیم به دید سایر اعضا نقض برجام نباشد بنابراین معلوم نیست بتوانیم با گفتن برخی اظهارات سایر اعضا را با خودمان همراه کنیم .ضمن اینکه تا جایی که بنده اطلاع دارم موارد بدعهدی آمریکا در برجام در هشتمین جلسه کمیسیون مشترک از سوی ایران مطرح شده است ولی حالا اینکه همه موافق باشند و یا مثلا در واقع پذیرفته باشند که این نقض است این هنوز به نظر بنده عملیاتی و محقق نشده است.

نطنزی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ایا نقض برجام از سوی طرف ایرانی هنوز مسجل نشده و یا اینکه از سوی سایر کشورها، گفت : در خود ایران هم در واقع کمیته ای که مسئول پیگیری و رصد برجام هست هنوز لفظ نقض را به کار نبرده است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در هر صورت آمریکایی ها به شدت به دنبال این هستند که ما برحام را هوا کنیم ، بیان داشت : امریکایی ها خیلی دوست دارند تا سند برجام ملغی شود و همواره سعی می کنن این مسئله به گردن ما بیافتد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها منتظرند تا فرمولی اتفاق بیافتد که ما به سراغ بر هم زدن توافق برویم، در پایان گفت : ما نباید در زمین امریکایی ها بازی کنیم و کاستی های انها را به دست خودمان عملیاتی کنیم بنابراین علت اینکه ما در برخی مسائل با امریکایی ها مماشات می کنیم به این دلیل است که دوستان نمی خواهند خواسته طرف مقابل یعنی امریکایی ها عملیاتی شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *