ربات‌هایی مخصوص اطلاعات پرواز/بهترین کفش برای دیابتی‌ها و بیماران پارکینسون/آشنایی با بهترین گوشی‌های ۲۰۱۷

16:24 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۴۲۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
تولید رباتی که بدون نیاز به برق حرکت می‌کند، ربات‌ها مسافران فرودگاه سئول را راهنمایی می‌کنند، کفش ماساژور ویبره دار ساخته شده مناسب برای دیابتی‌ها و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ، تولید رباتی که بدون نیاز به برق حرکت می‌کند، ربات‌ها مسافران فرودگاه سئول را راهنمایی می‌کنند، کفش ماساژور ویبره دار ساخته شده مناسب برای دیابتی‌ها و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

تولید رباتی که بدون نیاز به برق حرکت می‌کند

فارس:این ربات کوچک و کرم مانند که یادآور اشکال اوریگامی است برای حرکت تنها به انرژی میدان های مغناطیسی نیاز دارد که به طور بی سیم دریافت می کند.

پژوهشگران می گویند سهولت تولید این ربات ها و عدم نیاز آنها به باتری ربات های یادشده را در آینده بسیار محبوب خواهد کرد. محققان هم اکنون در تلاش برای یافتن راه هایی به منظور تسهیل تولید و استفاده از این ربات ها هستند.

ربات یاد شده پهن و باریک و پلاستیکی است و از سه بخش کوچک مثلثی تشکیل شده که به یک مثلث مرکزی وصل می شوند که حاوی مدار مجتمع ربات است. مواد فلزی موجود در این بخش برای جذب انرژی و به حرکت درآوردن عضلات ربات به کار گرفته می شوند.

ربات اوریگامی یاد شده قابلیت افزوده شدن بخش های دیگر یا تغییر شکل را دارد و به همین علت می تواند کاربردهای گسترده ای پیدا کند. کنترل حرکات این ربات با استفاده از شدت فرکانس میدان های مغناطیسی خارجی ممکن است. مهم ترین کاربرد این ربات در بخش پزشکی و برای انجام اعمال جراحی پیچیده خواهد بود.

ربات ها مسافران فرودگاه سئول را راهنمایی می کنند

مهر: وظیفه این ربات ها راهنمایی مسافران است. ال جی در ابتدای سال جاری میلادی استفاده آزمایشی از این ربات ها را برای بررسی قابلیت های آنها به مدت ۵ ماه آغاز کرده بود.

در جریان این آزمایش ها مهندسان ال جی موفق به شناسایی نقاط ضعف و قوت این ربات ها و ارتقای عملکرد آنها شدند. زیرا در مواردی ربات های یادشده در انجام وظایف محوله با اشکال مواجه شده بودند.

ربات هایی که در فرودگاه سئول به کار گرفته می شوند به دو دسته کلی تقسیم می شوند. یکی ربات های راهنما و دیگری ربات های نظافتچی. ربات های راهنما با مسافران تعامل می کنند و به علت نصب یک نرم افزار تشخیص صدا می توانند به زبان های کره ای، انگلیسی، چینی و ژاپنی صحبت کنند.

این ربات ها شما را از محل رستوران ها، گیت پروازی مربوطه و ... مطلع می کنند. ربات های نظافتچی هم با بررسی شرایط فرودگاه می توانند به سرعت نقاط آلوده را شناسایی و تمییز کنند.

 

 کفش ماساژور ویبره دار ساخته شد/ مناسب برای دیابتی ها

پا یکی از ارگان های بدن است که نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد و در طول روز فشارها و نیروهای زیادی از طریق پاها به مفاصل زانو ، لگن و ستون فقرات منتقل می شود. وقتی راه می رویم، می ایستیم یا آهسته می دویم، وزن یا جرم بدن ما نیرویی را به سمت پایین وارد می کند که این نیروها از طریق تنها نقطه اتصال انسان با زمین یعنی پا اعمال می شود.

زمین در حالت طبیعی خود به قدر کافی سفت است؛ اما در بیشتر موارد به وسیله سیمان، چوب، سنگ فرش، آسفالت و مجموعه ای از دیگر موادی که تولید ضربه می کند پوشیده شده است و وقتی روی این سطوح هزاران قدم برداشته شود اثر جمع شونده این ضربه ها باعث کوفتگی و درد در پاها، ران ها و قسمت پشت خواهد شد.

از نظر انرژیکی در کف پا، چاکراهای کوچکی وجود دارد که فعال بودن انرژی در پا موجب تحریک این چاکراها می شود و انرژی را در آنها تولید می کند. از این رو محققان ایرانی توانستند خلاقیت خود را در این زمینه به کار بگیرند و کفشهای ماساژوری که به صورت ویبره ای کار می کند را طراحی کرده و بسازند.

کفش های ماساژور ویبره دار می تواند به عنوان یک کفش طبی برای درمان بیماران دیابتی و پارکینسون مورد استفاده قرار بگیرد.

این کفش ها می تواند موثر در گردش منظم خون در پا و در کل گردش سیستم خون شود. کفش های ویبره دار موثر در بهبود طب فیزیکی عوارضی همچون آرتروز، واریس، گرفتگی ماهیچه، خون مردگی در مچ را روی پا،پینه بستن انگشت های پا یا اطراف پنجه شود.

این طرح توسط پیام جمشیدنیا به ثبت اختراع رسیده است.

 قدرتمندترین و زیبا ترین گوشی های هوشمند دنیا ۲۰۱۷ + تصاویر

زوم تک:براساس تحقیقات انجام گرفته توسط کارشناسان حوزه تکنولوژی های هوشمند لیسنی از گوشی های هوشمند قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفت. این گوشی های هوشمند از نظر امکانات فنی و قیمت مورد بررسی قرار گرفتند.براساس این تحقیقات گوشی های هوشمند زیر به عنوان پر طرفدار ترین و قدرتمند ترین گوشی های هوشمند دنیا در سال ۲۰۱۷ مطرح شدند. در ادامه این گزارش به نام و تصویر بهترین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۷ برای شما عزیزان ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

 Apple iPhone 7 Plus
Apple iPhone 7 Plus
Apple iphone 7
Apple iphone 7
 Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S8
 Motorola Moto z
Motorola Moto z
 One plus 3
One plus 3
 Huawei p9
Huawei p9

این گوشی های هوشمند از بین گوشی های برتر سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انتخاب شده اند. انتخاب این گوشی های از نظر قدرت ، عملکرد و زیبایی گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گرفته است. در انتخاب این گوشی های هوشمند نظر کاربران هم تاثیر بسیار زیادی داشته است. منتظر نظرات سازنده شما عزیزان در مورد این خبر هستیم. با زوم تک بروز باشید.

 هندزفری بلوتوث جدید سامسونگ با پشتیبانی از بیکسبی به همراه گلکسی نوت 8 عرضه خواهد شد

زومیت:هندزفری بلوتوث جدید سامسونگ با پشتیبانی از بیکسبی به همراه گلکسی نوت 8 عرضه خواهد شد

سامسونگ به‎زودی از یک هندزفری بلوتوث جدید رونمایی خواهد کرد که از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی می‌کند.

ممکن است سامسونگ به برنامه‎های خود برای ساخت یک بلندگوی هوشمند با دستیار صوتی بیکسبی پایان داده باشد؛ اما همچنان این امکان وجود دارد که در آینده‎ای نزدیک، دستگاهی با پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسبی به‌صورت رسمی معرفی شود. وب‌سایت ETnews، گزارش می‌دهد که شرکت سامسونگ روی یک هندزفری بلوتوث کار می‎کند که از دستیار صوتی بیکسبی این سازنده، پشتیبانی خواهد کرد.

این امکان وجود دارد که هندزفری بلوتوث جدید سامسونگ، به‌زودی معرفی شود و هم‌زمان با فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ که در ماه سپتامبر به‌صورت محدود عرضه خواهد شد، به فروش برسد. گزارش منتشرشده توسط ETnews، هم‎چنین حاکی از این است که شرکت سامسونگ هنوز تصمیمی برای عرضه‌ی هندزفری بلوتوث به‌صورت یک پکیج به همراه گلکسی نوت ۸ ندارد و بنابراین، ممکن است هندزفری بلوتوث جدید این سازنده به‌صورت جداگانه به فروش برسد.

در هر صورت، باید توجه داشته باشید که این هندزفری بلوتوث به‌صورت محدود به فروش خواهد رسید؛ زیرا دستیار صوتی بیکسبی در حال حاضر تنها در ایالات متحده و کره‎ جنوبی فعال شده است. بااین‌حال احتمال دارد که با پشتیبانی بیکسبی از زبان‌های بیشتر، هندزفری بلوتوث جدید سامسونگ به‌صورت گسترده‌تر عرضه شود.

اطلاعات فاش شده در مورد هندزفری جدید سامسونگ، حاکی از این هستند که این مدل از فناوری «مسدودسازی نویز» بهره خواهد برد که می‌تواند از انتقال صدای اضافه جلوگیری کند. امکان مسدودسازی نویز به‌عنوان یکی از بهترین ویژگی‎های هندزفری جدید سامسونگ برشمرده خواهد شد که می‌تواند کیفیت تماس‌های صوتی شما را دستخوش تغییر نماید؛ به‌خصوص زمانی که در محیط‌های شلوغ به مکالمه می‌پردازید.

همان‏طور که گفته شد، هدست بلوتوث جدید سامسونگ از دستیار صوتی بیکسبی پشتیبانی خواهد کرد؛ به همین جهت می‌توانید سؤال‌های خود را از دستیار صوتی جدید سامسونگ بپرسید و برای استفاده از این دستیار صوتی، نیازی به روشن کردن گوشی هوشمند خود نخواهید داشت.

به جز این موارد، در حال حاضر مشخص نیست که هندزفری جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی دارد. اگر گزارش منتشرشده در این محصول صحت داشته باشد، سامسونگ در ماه آینده از آن رونمایی خواهد کرد. بااین‌حال، باید به شایعه منتشرشده در مورد هندزفری جدید سامسونگ، با دیده شک و تردید نگریست؛ زیرا به‌صورت رسمی تأیید نشده است و احتمال دارد که این محصول در نهایت معرفی نشود.

مدتی پیش اعلام شد که شرکت سامسونگ در حال طراحی یک بلندگوی هوشمند جدید با دستیار صوتی بیکسبی است و آن را به‌زودی عرضه خواهد کرد. با این‌ وجود، به نظر می‎رسد که شرکت سازنده از معرفی این بلندگوی هوشمند صرف ‌نظر کرده است و عرضه آن را چندان به‌صرفه نمی‌داند. در رابطه با گلکسی نوت ۸ که احتمالاً از هندزفری جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد، باید گفت که این فبلت پرچم‎دار در ۱ شهریور به‌صورت رسمی معرفی می‎شود.

 

 

 

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *