50 درصد کابینه دوازدهم تغییر می‌کند

15:13 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به دیدار امروز این فراکسیون با رئیس جمهور گفت: آقای روحانی در این جلسه گفتند 50 درصد کابینه تغییر خواهد کرد و 50 درصد دیگر از کابینه فعلی خواهد بود.

روحانی: ۵ درصد کابینه دوازدهم، کابینه قبلی استمهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ،در تشریح جلسه امروز اعضای فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: این جلسه به اتفاق هئیت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت نقطه نظرات فراکسیون مستقلین ولایی درباره چیدمان کابینه دوازدهم افزود: در این جلسه سعی کردیم نگاه‌هایی که در مجلس نسبت به کابینه دوازدهم وجود دارد را به  رئیس جمهور منتقل کنیم.

سخنگوی کمیسیون مستقلان ولایی مجلس، تاکید کرد: همچنین در این جلسه رئیس جمهور مواردی  داشتند که ضرورت داشت تا با ما در میان بگذارند و ما هم بتوانیم بستر را در مجلس آماده کنیم تا بدین نحوه دولت بتواند به سرعت شکل بگیرد.

لاهوتی در ادامه با اشاره به مباحث مربوط به کابینه در جلسه مذکور گفت: آقای روحانی در این جلسه گفتند که 50 درصد کابینه تغییر خواهد کرد و 50 درصد دیگر از کابینه فعلی خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع حضور زنان در کابینه دوازدهم بیان داشت:حضور زنان در کابینه دوازدهم یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز بود  که هم اعضای فراکسیون و هم رئیس جمهور نسبت به آن تاکید داشتند لذا الزما موضوع حضور زنان در کابینه به عنوان حضور در بین وزرا نیست و موضوع در زمینه حضور زنان در خود کابینه بود.

لاهوتی با اشاره به مبحث استفاده از اقلیت های مذهبی در کابینه گفت: به هر صورت آقای روحانی از اقلیت های مذهبی در حد سفیر و معاونین وزرا استفاده کرده‌اند اما باز هم ایشان اعتقاد داشتند که اگر بتوانیم از این قوی تر بکنیم یک دلگرمی، وحدت و انسجام بهتری به وجود خواهد آمد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به میانگین سنی کابینه بیان داشت: میانگین سنی کابینه دوازدهم چند سال کاهش دارد و رئیس جمهور در این جلسه گفتند که به وزراتخانه‌ها دستور داده اند تا از  2000نیروی جوان استفاده کنند و بدین نحوه شرایط برای کادر سازی این نیروها در آینده فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون مستقلان ولایی مجلس، در پایان گفت:مقرر شد پیرامون این جلسات یک جلسه هم با آقای شریعتمداری داشته باشیم تا بتوانیم براساس تبادل نظرات، نگاه مشترکی نسبت به کابینه پیدا کنیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *