دولت عربستان در باتلاق یمن مانده است چه برسد به قطر/در ۱+۵ طرف ما تنها آمریکای بدعهد نیست/لوازم مترتب بر حج آبرومندانه هنوز فراهم نیست

13:45 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۳۰۶
آزادسازی حداقلی، یکی از راه‌های مبارزه با اعتیاد است، عربستان توان حمله نظامی به قطر را ندارد، خط آخر برجام برگشت پذیری و فعال شدن چرخه سوخت هسته‌ای است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، آزادسازی حداقلی، یکی از راه‌های مبارزه با اعتیاد است، عربستان توان حمله نظامی به قطر را ندارد، خط آخر برجام برگشت پذیری و فعال شدن چرخه سوخت هسته‌ای است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

آزادسازی حداقلی، یکی از راه‌های مبارزه با اعتیاد است

باشگاه خبرنگاران جوان:شکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی درباره تصویب پیشنهادی در کمیسیون حقوقی و قضایی مبنی بر توزیع دولتی مواد مخدر گفت: این پیشنهاد کاملا کارشناسی شده و منطبق با تجربه‌های موفق دنیا برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این طرح، دولت باید توزیع را محدود به موادی خاص و با دوز معین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه در جامعه معتادان زیادی وجود دارند، تصریح کرد: این طرح به دنبال آن است که مواد مخدر با دوزی پایین میان معتادان توزیع شود، اما این مسئله نافی مبارزه با تولید، خرید، فروش و توزیع مواد مخدر صنعتی و سنتی نیست و این موارد همچنان جرم تلقی می‌شوند.

پورحسین با انتقاد از مخالفان این پیشنهاد گفت: خوب است دوستان درباره مبارزه با مواد مخدر یک مطالعه تطبیقی داشته باشند و ببینند که کشورهای دیگر با چه راهکارهایی این معضل را حل می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با مواد مخدر آزادسازی حداقلی و توزیع مواد مخدر دولتی است که عایداتش هم در قالب مالیات به دولت می‌رسد.

عربستان توان حمله نظامی به قطر را ندارد

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پیرامون یاوه‌گویی مقامات آمریکایی علیه ایران، اظهار داشت: تهدیدات آمریکایی‌ها در حد حرف بوده و پیش از این هم این یاوه سرایی ها مطرح شده است.

وی ادامه داد: ما به تعهداتمان در برجام پایبند بوده و خودشان هم به این مسئله اذعان دارند. مسئولان ما باید با صلابت در محافل قانونی و بین‌المللی مطالباتشان را پیگیری کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به تنش ایجاد شده بین عربستان و قطر، گفت: عربستان بازیچه دست آمریکا و صهیونیست‌ها است و توان حمله به قطر را نخواهد داشت. اگر در آل‌سعود قدرتی وجود داشت، می‌توانستند مشکلات‌شان را در یمن حل می‌کردند. عربستان از درون تهی بوده و توان این را ندارد که بخواهد جنگی علیه قطر انجام دهد.

سردارکوثری با اشاره به اقدامات صهیونیست‌ها در کرانه باختری علیه فلسطینیان، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی زمانی که نمی‌تواند حریف حزب‌الله و مردم غزه شود این گونه اقدامات را انجام داده و قطعا این مورد هم شکست خواهد خورد.

خط آخر برجام برگشت پذیری و فعال شدن چرخه سوخت هسته‌ای است

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان طی مصاحبه‌ای درباره نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها گفت: برجام یک معادله چندوجهی است و تنها یک توافق بین ایران و آمریکا نیست که آمریکا به راحتی بتواند آن را نقض کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه طرف ایران در برجام گروه 5+1 هستند و تصمیم‌گیری درباره آن به یک عنصر خاص واگذار نمی‌شود، ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که به دنیا ثابت کنیم آمریکا به عهد خود در برجام پایبند نیست.

رضایی تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران این نیست که برجام از سمت ما کنار گذاشته شود مگر اینکه در شرایطی خاص همه اجزای نظام و قوا به یک تصمیم واحد درباره این توافق‌نامه برسند و تصمیم آخر را بگیرند.

وی با اشاره به صحبت اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه اگر برجام نقض شود به جای اول برمی‌گردیم، خاطرنشان کرد: قطعا آخر خط برجام برای ما برگشت پذیری و فعال شدن چرخه سوخت هسته‌ای است.

نگرانی کمیسیون امنیت ملی درباره حج آینده/ عربستان به توافق خود برای اعطای ویزا به تیم دیپلماتیک ایرانی پایبند نبوده است

خانه ملت:علاءالدین بروجردی با اشاره نگرانی‌های پیرامون حج آینده، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر روابط ایران و عربستان به صورت رسمی برقرار نیست و همه ارتباطات ایران با دولت عربستان از طریق کشور ثالث، به عنوان حافظ منافع صورت می‌‎گیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در وضعیت عادی روابط، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض یا کنسولگری ایران در جده، مسئولیت ارتباط گیری با دولت عربستان و ارگان‌های مختلف این کشور در زمینه حفظ امنیت حجاج ایرانی و سایر مسائلی که در ارتباط با امر حج و حجاج ایرانی وجود دارد را بر عهده دارد.

توافق با عربستان برای اعزام هیات دیپلماتیک 10 نفره از ایران

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دو سنگر را در عربستان خالی داریم، افزود: در حال حاضر سرکنسولگری و سفارت نداریم، در توافقی که 2 ماه قبل با مسئول سازمان حج و زیارت صورت گرفت، قرار بر این شد که 10 نفر از اعضای وزارتخارجه با مصونیت دیپلماتیک، عازم عربستان شوند که مقرر شده بود اوایل شوال، این 10 نفر پس از استقرار، مذاکره کنند و کارت‌های ویژه تردد را در اختیار بگیرند.

ویزای هیات دیپلماتیک ایرانی هنوز صادر نشده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکماه از تاریخ این توافق می‌گذرد، ادامه داد: قرار بود اول شوال به این 10 نفر ویزا بدهند ولی تا امروز ویزای این افراد صادر نشده است و با توجه به اینکه اولین پرواز حج، در 10 روز آینده انجام می‌شود، ما هنوز هیاتی نداریم، در حالیکه مطابق توافق از پیش انجام شده، این تیم باید مستقر شوند، در حال حاضر هیچ فردی را به عنوان مدافع حجاج خود در عربستان نداریم.

بروجردی با بیان اینکه معمولا وزارت حج عربستان کارهای تخصصی حج مانند کاروان و هتل را انجام می‌دهد، متذکر شد: مسائل امنیتی و سیاست مرتبط با دولت عربستان از طریق مجاری دیپلماتیک صورت می‌گیرد که به دلیل عدم وجود سفارت و سرکنسولگری، این امور، می‌بایست از طریق تیمی 10 نفره انجام شود که هنوز به این تیم 10 نفره ویزا نداده اند.

صورت حساب هرمشکلی در آینده در شرایط عدم اجرای تعهدات عربستان به حساب ریاض نوشته می شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی، گفت: اگر قرار بر این باشد که دولت عربستان و وزارت حج به تعهدات خود عمل نکنند که تاکنون به طور کامل عمل نکرده‌اند، صورت حساب هر مشکلی در رابطه با حج آینده را باید از امروز به پای عربستان نوشت.

سازمان حج و زیارت پیگیر توافق مکتوب با عربستان باشد/لوازم مترتب بر حج آبرومندانه هنوز فراهم نیست

بروجردی با بیان اینکه توصیه ما به سازمان حج و زیارت این است که از چیزی که امضا کرده‌اند، دفاع کنند تا عملی و اجرا شود، اظهار داشت: بدون جایگاه محکم و حمایتی، لزومی ندارد که ما خود را در شرایط احتمالی سختی قرار دهیم که برای ما مشکل آفرین باشد. آرزو و دعای ما این است که بهترین و آبرومندانه‌ترین حج را در حج آینده داشته باشیم ولی لوازم مترتب بر این امر هنوز فراهم نیست.

پارادوکسی که بلای جان کاخ سفید شد/ هم اعتراف هم تهدید؛ هدف باقی ماندن اهرم تحریم

جام جم انلاین:سید حسین نقوی حسینی پیرامون مواضع دوگانه واشنگتن در مورد برجام افزود: علاوه بر آژانس مراجع رسمی همچون شورای امنیت و اتحادیه اروپا فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و آن را مطابق با قوانین بین المللی تایید و به رسمیت می شناسند.

وی افزود: ایالات متحده در حالی تعهد کشورمان به معاهده برجام را تایید می کند که خود ناقض اصلی روح و متن این توافق است.

نماینده مردم ورامین یادآور شد: با وجودی که مقامات آمریکایی بر صداقت ایران به ناچار اذعان دارند اما در عین حال به اقدامات خصمانه خود علیه ما ادامه می دهد اما با وجود ادامه روند مواضع ضد ایرانی آمریکا از جمله در حوزه تحریم‌ها وزیر خارجه کشورمان طرف آمریکایی را تهدید به خروج از برجام کرد.

در همین خصوص حشمت الله فلاحت پیشه تصریح نمود: سخنان وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر ، ایران گزینه خروج از برجام را در دسترس دارد( در صورت تداوم نقض برجام از سوی آمریکا)، یک پیام بسیار آشکار و دقیق برای طرف مقابل است که در شرایط کنونی نحوی روند اجرای برجام مورد تایید و پذیرش ایران نیست.

وی در تشریح دیگر ابعاد سخنان رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: این پیام نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در برجام به اهداف خود نرسیده است و حاضر نیست که تحت هر شرایطی بر اجرای آن پایبند باشد و حتما باید منافع ملی جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار بگیرد .

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: کاخ سفید تا کنون با رفتار خود نشان داده که به تعهدات خود در خصوص برجام پایبند نبوده و همه طرفهای مذاکره کننده هسته ای (گروه1+5) به این مهم صحه می گذارند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص پرونده حقوقی ایران و آمریکا اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در خصوص برجام پایبند بوده و گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها بر این مسئله تاکید داشته لیکن اقدامات آمریکا نشان دهنده عدم پایبندی آنها به توافق برجام بوده و ما از عملکرد طرف مقابل به هیچ روی رضایت نداریم.

وی بر ضرورت بازنگری آمریکا در اجرای تعهدات خود در قبال برجام تاکید کرد و گفت: ایالات متحده تاکنون به عهد خود در برجام وفادار نبوده و باید در رفتار خصمانه خود با ایران تجدید نظر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم بهانه ها جویی های گوناگون آمریکا و اخلال آنها در اجرای برجام را سخیف و غیر قانونی خواند و گفت: اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا فاقد ادله قانونی و حقوقی بوده و طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای و به پایبندی ایران به تعهدات بین المللی خود معترف هستند،‌ با این وجود واشنگتن تلاش می کند با دستاویز قرار دادن موضوعاتی همچون حقوق بشر و برنامه موشکی ایران اصل تحریم ها به عنوان یک اهرم فشار علیه ایران حفظ شود.

 

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *