برنامه‌ای برای ابطال انتخابات نظام پزشکی نداریم/ اعلام نتایج رسمی از سوی هیئت نظارت مرکزی

11:37 - 31 تير 1396
کد خبر: ۳۳۱۲۴۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران گفت: با وجود شایعات مطرح شده، برنامه‌ای برای ابطال انتخابات نظام پزشکی تهران وجود ندارد.
نظام پزشکی حمید عزیزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به فرآیند انتخابات در سازمان نظام پزشکی اظهارکرد: هیئت نظارت و هیئت اجرایی وظایف خود را در قبل، حین و بعد از انتخابات طبق قانون انجام می‌دهند.
وی افزود: این وظایف بر اساس آئین نامه انتخابات نظام پزشکی تعریف شده است.

عزیزی با بیان اینکه " بعد از اتمام رای گیری بلافاصله و بر اساس قانون شمارش آرا آغاز می‌شود" تصریح کرد: شمارش آرا پس از اتمام رای گیری انجام و پس از آن گزارش لازم تهیه و تنظیم و در نهایت در اختیار هیئت نظارت شهرستان قرار می‌گیرد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران ادامه داد: هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در شهرستان‌ها نیز بر اساس قانون مکلف است به اعتراضات کاندید‌ها رسیدگی کند و در نهایت نتیجه انتخابات را به هیئت نظارت مرکزی ارجاع دهد. هیئت نظارت مرکزی نیز می‌تواند بر اساس قانون، انتخابات را تایید و یا رد کند.

وی در خصوص اعتراض‌های صورت گرفته از سوی تعدادی از کاندیدا نسبت به انتخابات نظام پزشکی و طرح موضوع ابطال انتخابات گفت: لغو و یا ابطال انتخابات یک فرآیند قانونی است و مطالبی که در رسانه‌ها در این رابطه مطرح می‌شود در حد گمانه زنی بوده و در حال حاضر هیچ تصمیمی جهت ابطال انتخابات نظام پزشکی وجود ندارد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران با بیان اینکه ما از قبل نیز به برخی از اشکالات انتخابات الکترونیکی واقف بودیم اذعان کرد: اگر چه در انتخابات الکترونیک مشکلاتی به وجود آمد، اما تعداد قابل توجهی از پزشکان، با حضور در مراکز در نظر گرفته شده در انتخابات شرکت کردند و رای خود را در صندوق‌ها انداختند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات نظام پزشکی بر اساس قانون به هیئت نظارت شهرستان ارجاع و در نهایت هیئت نظارت مرکزی آن را به صورت رسمی اعلام می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *